Sv: Valp i hundgård
När jag ensamhetstränar valpar/hundar så är det ju just gnäll, skall och andra oönskade beteenden jag ser till att inte trigga fram genom att gå för fort fram.
Om valpen skulle låta som världen går under har jag definitivt gått för fort fram.
Jag ska givetvis prata med grannen. Jag har tyvärr ingen koll på om han befinner sig hemma eller borta då valpen är i hundgården eller hur länge den sitter där. Hundgården är på andra sidan av en byggnad så jag ser den inte från min tomt.
Jag vet ju inte om valpen till slut ger upp sina desperata försök eller om den endast sitter där den stunden den låter. Jag bryr mig inte så mycket om att den väsnas just nu, men jag blir ju fundersam om det är meningen att det ska bli en jakthund som får leva sitt liv i hundgård. Är det meningen så lär vi ju få stå ut med en skällande hund iom att den inte verkar vettigt ensamhetstränad. Jag kan utan problem ta lite skall och yl en period eller kortare stunder på dagarna men något konstant skällande och ylande i år framöver är jag inte sugen på. Dessutom värker ju hjärtat för valpens skull.
Jag ville bara veta ifall det finns någon lag mot det, och det fick jag ju svar på.
Orsaken till att jag ville veta det är att ha något att referera till och understryka att det till och med finns en lag så det är högst olämpligt att låta den vara ensam där innan den är redo för det.