Det ser inte ut att bli någon kull i höst

När jag fick reda på det gick jag igenom alla planerade kullar i hela Sverige och föll av en slump in på en redan befintlig valp som är 6-7 veckor och flyttklar 14 mars. Och det mest fantastiska är, det går inte ens att tro det men om jag gillar valpen och mamman så får jag ändå en hund med samma släkt jag vill ha, det är därför det känns så extra bra. Valpens morfar är Milous bror! Och den här uppfödaren var så trevlig och frågade rätt saker och vi pratade länge. Hon är vän med Milous uppfödare.
Så nu på lördag susar vi iväg för att titta på den lilla och sen är det ju inte långt kvar och jag har ju allt jag behöver utom något litet valptäcke men han kommer växa ur det så fort så det får bli några billiga tills han är stor nog för Alvins om han inte blir mycket mindre. Jag hoppas på samma storlek så allt passar. Täcken är dyrt.
Men först ska jag kika på mamman och systern och verkligen känna in. Nu är det på riktigt. Det här är en fin valp med bra stam och uppfödaren verkar väldigt bra men inga förhastade slutsatser. Måste dock fundera ut ett namn. Har ett jag tänkt på länge.
Men vad är oddsen att jag när jag går igenom hela Sverige hittar en valp som Milou är släkt med just precis nu? Inom ett avstånd det ändå går att köra till?