Ja det är inte fel eller iaf vilka hanar de funderar på t.exJa, de var vad som stod, funderade på ifall de var värt o maila och fråga om h*n kommit fram till någon hane och iaf vilken hd status h*n vill ha på hanen .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är inte fel eller iaf vilka hanar de funderar på t.exJa, de var vad som stod, funderade på ifall de var värt o maila och fråga om h*n kommit fram till någon hane och iaf vilken hd status h*n vill ha på hanen .
Är tacksam över att man ofta får välja namn själv på BC, men sambon döpte ju Bog... Vi är för alltid cursed med att få höra "Är Boooog här idag?" istället för "Bogg".
Jag har mailat nu, och hoppas på valp till sommaren jag har aldrig heller gjort detta. Blir min första egna hund.Börjar fundera på hur man ska skriva till uppfödare för första gången har bara haft omplaceringshund innan… Är det konstigt att maila långt innan man faktiskt kan skaffa valp? Borde jag vänta tills det är mer aktuellt? Vill inte slösa någons tid…
Jag mailade nästan ett år innan vi köpte Wally. Och vi planerad hundköp om 1-2 år.Börjar fundera på hur man ska skriva till uppfödare för första gången har bara haft omplaceringshund innan… Är det konstigt att maila långt innan man faktiskt kan skaffa valp? Borde jag vänta tills det är mer aktuellt? Vill inte slösa någons tid…
De uppfödare jag känner till, väljer partner med omsorg. Har tiken c-höft, så väljs inte en hane med c, utan den skall ha b, eller helst a.Tik b-c hane ej bestämd står de jag kan ju inget om de där med hd röntgen osv, mer än att jag vet att d höfter inte är bra ras dsg
Vi fick välja namn, och min kompis har inte ens en kennel, så vår hund heter kort och gott Ophelia.Kullen döptes av fodervärdens son. Karaktärs namn från en barnbok serie ingen av oss hört talas om Så jag har en Frah. Som inte alls skulle heta Selma, men när min bästa vän som ogillar hundar tyckte hon såg ut som en Selma och det inte kändes helt fel så blev det Selma.
Jag brukar vilja ha något relaterat till stamtavlan i vanliga fall.
Ska också skicka ett mail nu, vi noobs får peppa varandra! Finns en uppfödare precis utanför min stad, väldigt fåtalig ras i Sverige så hoppas jag får komma och hälsa på i mars för att träffa rasen lite.Jag har mailat nu, och hoppas på valp till sommaren jag har aldrig heller gjort detta. Blir min första egna hund.
Vad är det för ras du är sugen på?Ska också skicka ett mail nu, vi noobs får peppa varandra! Finns en uppfödare precis utanför min stad, väldigt fåtalig ras i Sverige så hoppas jag får komma och hälsa på i mars för att träffa rasen lite.
Jag tog kontakt med flera uppfödare typ 1,5 år innan. Mycket pågrund av att jag inte ens var säker på ras i från början så behövde lära mig mer. Kändes inte som att någon av dom tyckte att det var något problem eller konstigtBörjar fundera på hur man ska skriva till uppfödare för första gången har bara haft omplaceringshund innan… Är det konstigt att maila långt innan man faktiskt kan skaffa valp? Borde jag vänta tills det är mer aktuellt? Vill inte slösa någons tid…
American toy fox terrierVad är det för ras du är sugen på?
Ah, spännandeAmerican toy fox terrier
Ska kolla fler små terrier-raser, men den TFT jag träffade var urgo så vill veta mer!