Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hahaah, familjens hund (lagotto) som vi tog bort förra året simmade regelbundet för sin artros. Han hatade det! Simningen gick mest ut på att han ville till trappan och vi höll emot i en linaIdag har Tilja börjat i simskola! Vi har ett hundsim alldeles i närheten (lyx!!) och de har en speciell "kurs" för valpar under året som vill testa på. Första gången för mig också, inte bara valpen som går i skola
Först satt hon på rampen en lång stund och det riktigt syntes hur kugghjulen snurrade i skallen. "Varför är det en sjö inomhus? Varför har jag den här grejen på mig? VARFÖR ÄR MATTE I SJÖN??". Men när hon väl fattade var det typ det bästa som hänt sen nån uppfann skinkost. Hon var så galet söt när hon plaskade runt och försökte slippa att ta pauser för det är tråkigt. Vi fick muta henne med godis för att få upp henne
Testade när vi var klara vad hon skulle göra om hon fick välja, då sprang hon tillbaka, hoppade i igen och simmade en sväng trots att matte hade gått upp ur vattnet så hon var själv. Så modig och verkligen typisk retriever!
Visa bifogad fil 80048
Ursäkta den usla bilden. Han är så svårfotad den rackarn. Han är ju aldrig still ...Mio har passerat 13 veckor nu. Och oj så kära vi är i den lille krumeluren !
Det är så mysigt att ha hund .
Han har fått en för tidig julklapp, ett regntäcke att ha när han är med i stallet längre stunder. Annars verkar han inte frysa så farligt längre, det var mest första veckan.
Men så det har ju varit en väldigt mild höst här också.Visa bifogad fil 80052
Nej, så jobbigt! Jag hoppas på snar bättring .Orolig början på veckan här.... Valp som kräks, vägrar äta o dricka och är allmänt hängig och "off". Han fick åka till veterinären igår och blev kvar inatt. Röntgen, blodprov och nu på morgonen kontraströntgen. Inget stopp någonstans och inga andra uppenbara fel, så det är ju positivt i alla fall. Han var8 piggare idag och hade ätit litegrann så får troligtvis komma hem i eftermiddag, efter ytterligare vätske- och näringsdropp under dagen. Suck.... Jobbigare än att ha sjuka barn!
Haha, vilket ödeHahaah, familjens hund (lagotto) som vi tog bort förra året simmade regelbundet för sin artros. Han hatade det! Simningen gick mest ut på att han ville till trappan och vi höll emot i en lina
Jag brukar sätta på ”djurprogram” på TV, funkar super..Ni vet hur föräldrar ibland sätter en Ipad framför småbarnen som nödlösning när tid eller ork brister?
Jag startade just robotdammsugaren för att underhålla uttråkad valp. Känner likheten.
Jag gjorde just en egen aktivitetsleksak för mat så valp skulle vara upptagen av att äta liiite längre än 5 sekunder.Ni vet hur föräldrar ibland sätter en Ipad framför småbarnen som nödlösning när tid eller ork brister?
Jag startade just robotdammsugaren för att underhålla uttråkad valp. Känner likheten.
Prefekt ju!Jag gjorde just en egen aktivitetsleksak för mat så valp skulle vara upptagen av att äta liiite längre än 5 sekunder.
Tog en muffinsplåt och massa olika leksaker, bollar, Kong mm och gömde godis under några. Dels fick hon nosa sig fram till vilka som var lönt att anstränga sig för, dels fick hon jobba lite för att få fram maten
Väntar bara på att hon ska komma på att hon kan lyfta plåten i ena kanten och välta ut allt
Stora syster hund hann äta upp sin mat i sin egen takt vilket var målet med övningen
Jag vågar inte prova, tror valp skulle hoppa jämfota upp på Robins rygg och åka medSåhär är det när vi har igång roboten. Den ska vaktas hela tiden!
Visa bifogad fil 80069
Gammal bild från instastories, men ändå.