Jo alltså jag vet att detta bara är en början. Det är därför jag föredrar hundar efter 3 år
Det bästa med valptiden är att den är kort Föredrar helt klart vuxna hundar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo alltså jag vet att detta bara är en början. Det är därför jag föredrar hundar efter 3 år
Tror nästa hund blir Schäfer så jag har möjlighet att ha en vuxen direkt. Hatar valparDet bästa med valptiden är att den är kort Föredrar helt klart vuxna hundar
Det bästa med valptiden är att den är kort Föredrar helt klart vuxna hundar
Tror nästa hund blir Schäfer så jag har möjlighet att ha en vuxen direkt. Hatar valpar
Det som gläder mig allra mest är att hon verkar tycka det är roligt med apportering. Vi tränar på köksgolvet några minuter varje dag. Än är hon ju så liten att jag inte har några direkta krav, men jag är nöjd med att hon glatt springer iväg (jag håller i henne först, stadgeträningen får vänta) och kommer tillbaka med dummyn. Hon vågar komma ända in och sätter sig gärna hos mig med dummyn i munnen. Till denna "träning" hör också enkla godissök som dels lugnar ner henne när hon är vild, dels lär henne att det är kul att leta efter saker. Jag har fått ställa undan korgen med dummies för annars går hon och hämtar dem själv och jag vill spara dem för träning. Hon har flera leksaker att hålla på med.
Hon är en "vanlig" cocker av sällskaps/utställningstyp med mixad skandinaviska och engelska linjer.Vad roligt det låter, vad är hon för "slags" cocker?
Tips sökes!
Har en ettrig valp här hemma (mammas) som vi har på förmiddagarna.
Men jag blir tokig på henne emellanåt.
I början tog hon jämfotahopp och blev hängande i barnens kläder vilket resulterade i att de gick sönder. Genom att punktmarkera varje gång har jag nu fått henne att inte hoppa och bita. Men hon kan ända bita tag i kläderna om barnen springer förbi.
Mamma har fått köpa en ny garderob i princip till ena barnet. Jag blir galen.
Jag påminner barnen att gå istället för att springa. Vi har både ben och leksaker utspritt i huset plus lekkompis i form av annan hund.
Barnen får inte heller leka med henne om jag inte är med.
Jag och mamma blir bara osams när vi pratar om det här då mamma känner sig kritiserad, gissar jag på. Jag försöker resonera fram en lösning,hur vi ska agera men det går inte. Det resulterar i att jag säger hur vi ska agera men nu börjar jag få slut på idéer.. Så hjälp mig, hur kan vi få henne att sluta massakrera barnens kläder?
Jag anser inte att det är valpen som behöver träning i ditt scenario Om barnen inte kan låta bli att trigga valpen genom att springa förbi den så får de väl hållas avskilda från valpen. Jag tycker att det är onödigt att utsätta valpen för situationer som den inte klarar av, det är ju bara en bebis så man kan inte kräva speciellt mycket av den ännu. Har man valp i huset så får man vara lite beredd på att valpen är och beter sig som en valpTips sökes!
Har en ettrig valp här hemma (mammas) som vi har på förmiddagarna.
Men jag blir tokig på henne emellanåt.
I början tog hon jämfotahopp och blev hängande i barnens kläder vilket resulterade i att de gick sönder. Genom att punktmarkera varje gång har jag nu fått henne att inte hoppa och bita. Men hon kan ända bita tag i kläderna om barnen springer förbi.
Mamma har fått köpa en ny garderob i princip till ena barnet. Jag blir galen.
Jag påminner barnen att gå istället för att springa. Vi har både ben och leksaker utspritt i huset plus lekkompis i form av annan hund.
Barnen får inte heller leka med henne om jag inte är med.
Jag och mamma blir bara osams när vi pratar om det här då mamma känner sig kritiserad, gissar jag på. Jag försöker resonera fram en lösning,hur vi ska agera men det går inte. Det resulterar i att jag säger hur vi ska agera men nu börjar jag få slut på idéer.. Så hjälp mig, hur kan vi få henne att sluta massakrera barnens kläder?
Det kan absolut vara ett alternativ att testa!Skilj henne från springande barn? Alltså med ett kompostgaller eller dylikt. Sen vara väldigt tydlig med barnen om att man G Å R om de ska in där.
Jag har aldrig stött på en valp som har detta extremt ihålliga beteendet. Barnen är väldigt duktiga. Om de råkar springa så kommer de på sig själva och går istället.Jag anser inte att det är valpen som behöver träning i ditt scenario Om barnen inte kan låta bli att trigga valpen genom att springa förbi den så får de väl hållas avskilda från valpen. Jag tycker att det är onödigt att utsätta valpen för situationer som den inte klarar av, det är ju bara en bebis så man kan inte kräva speciellt mycket av den ännu. Har man valp i huset så får man vara lite beredd på att valpen är och beter sig som en valp
Åh, ja om man inte vet hur jobbig en jobbig valp kan vara så kan det säkert vara lite chockartat Det är absolut inte en dans på rosor alla gånger, jag vet många som helst hade hoppat över valptiden helt och hållet om det gick Lycka till, och se till att njuta när hon pausar från hyssen! (Och var tacksam över att det inte är din valp, kanske )Jag har aldrig stött på en valp som har detta extremt ihålliga beteendet. Barnen är väldigt duktiga. Om de råkar springa så kommer de på sig själva och går istället.
Men jag antar att det är terriern i henne som är så djävulskt jobbig. Vissa dagar blir jag bara trött på henne och idag är väl en sådan dag helt enkelt. Att ha valp är inte roligt alla dagar i veckan helt enkelt.
Ja tiden när hon sover är ju underbar Jag har vart ute med min äldre klokare hund i skogen nu och då känns det alltid lite lättare. Inlägget blev skrivet i en känsla av hopplöshet. Imorgon är en ny dag!Åh, ja om man inte vet hur jobbig en jobbig valp kan vara så kan det säkert vara lite chockartat Det är absolut inte en dans på rosor alla gånger, jag vet många som helst hade hoppat över valptiden helt och hållet om det gick Lycka till, och se till att njuta när hon pausar från hyssen! (Och var tacksam över att det inte är din valp, kanske )
Valpar med mkt kamplust är sånna, det triggar dem att fortsätta hålla kvar när det blir motstånd så.Jag har aldrig stött på en valp som har detta extremt ihålliga beteendet. Barnen är väldigt duktiga. Om de råkar springa så kommer de på sig själva och går istället.
Men jag antar att det är terriern i henne som är så djävulskt jobbig. Vissa dagar blir jag bara trött på henne och idag är väl en sådan dag helt enkelt. Att ha valp är inte roligt alla dagar i veckan helt enkelt.
Jag satt precis och skulle skriva "men det är ju en terrier" men så såg jag att du landat i den slutsatsen självJag har aldrig stött på en valp som har detta extremt ihålliga beteendet. Barnen är väldigt duktiga. Om de råkar springa så kommer de på sig själva och går istället.