I helgen åkte vi lite mer än 2 x 100 mil för att titta på en kull valpar och nu är det klart - i november flyttar en av hanarna (vet ännu inte vilken) hem till oss, så då väntar alltså ytterligare en resa på 200 mil.
Rasen är whippet och det kommer att bli superspännande med en för oss helt ny ras - både jag och min man har under många år velat ha whippet.
Ena svarta hanvalpen - min favorit:
Den andra svarta hanen samt en av de svartvita hanarna:
Jag ska definitivt ha fler beauceroner men eftersom jag troligtvis kommer att vilja importera nästa beauceron så har jag valt att vänta eftersom situationen med Corona gör det svårt att åka utomlands. Så då blev det istället den här drömmen om whippet som nu blir realiserad.
Ska bli så spännande! De är drygt 5 veckor nu och helt underbara, alla valparna var jättetrevliga, framåt och glada, tokiga och busiga. Fick även träffa 8 vuxna hundar och alla var fantastiska så det känns verkligen superbra.
Ang. det här med vuxna hundar med på valphämtningsresa så kommer vi att ta med båda våra vuxna hundar när vi hämtar valpen; Indigo älskar att komma till nya ställen och Sigge kan tyvärr inte lämnas till någon annan eftersom ingen mer än vi kan hantera honom. Båda var med på resan i helgen och skötte sig utmärkt, enda jobbiga är att eftersom Sigge inte går ihop med andra hundar, inte ens Indigo, så behövde vi boende med två sovrum så vi kunde ta varsin hund i varsitt rum.
Uppfödaren började tidigt bilträna valparna så det underlättar. Vi kommer att sträckköra hem och valpen kommer att få en egen bur precis bakom framsätena så vi kan ha kontakt med honom och han kommer att ha Indigo i buren bredvid, jag tror det kommer att gå utmärkt. Åkte bil hem från Frankrike med Indigo när jag hämtade honom 2013, det är 135 mil och det gick superbra, så jag är inte speciellt orolig över hur det ska funka med nya valpen.