Det hörs ju bara på deras namn - Elda London År 1666 kommer tillbaka igen hemma hos digGalenskaperna har bara börjat......Elda och London
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det hörs ju bara på deras namn - Elda London År 1666 kommer tillbaka igen hemma hos digGalenskaperna har bara börjat......Elda och London
Är det en cocker? Eller en flat? Söt hursom
En cockerÄr det en cocker? Eller en flat? Söt hursom
Jag kan säga att jag är tacksam för att jag sällan får besök. Det ser ständigt ut som ett dagis som haft kalas här numera - med konfetti.......Det hörs ju bara på deras namn - Elda London År 1666 kommer tillbaka igen hemma hos dig
På vilket sätt menar du att han är dominant/har en dominant sida? Jag tycker att ordet dominant nästan alltid missförstås eller används felaktigt när man pratar om arten hund så vore intressant att veta hur du tänker. Hur är han dominant enligt dig?Jag har en hanhund nu och aldrig mer. Nu är min hane rätt dominant när det kommer till vissa situationer - men väldigt mjuk i många andra. Men jag gillar inte hans dominanta sida. Och att han blir helt paralyserad när det finns löptik i närheten. I somras hade husvagnsgrannen på campingen en löptik - det var inte roligt, för varken honom eller oss.
Dominant kanske är fel ordval men jag vet inte hur jag annars skulle beskriva honom?På vilket sätt menar du att han är dominant/har en dominant sida? Jag tycker att ordet dominant nästan alltid missförstås eller används felaktigt när man pratar om arten hund så vore intressant att veta hur du tänker. Hur är han dominant enligt dig?
Sen om man talar om dominans så är det, enligt min uppfattning, inget som är knutet till kön, dvs inte mer knutet till hanne än tik.
Det är ju inte riktigt naturligt för könsmogna hanar att umgås sådär plus att det är en avelsgrej. Tycker att det är vanligare i raser med mkt vakt, de ska ju inte backa för hot och då får man det i andra situationer med. Broholmer är väl inte heller en ras som behövt kunna funka med andra så (till skillnad från tex många vallhundar och fågelhundar).Dominant kanske är fel ordval men jag vet inte hur jag annars skulle beskriva honom?
Jag har inte kunnat låta honom hälsa eller leka med andra hanhundar tidigare, han har rest ragg eller så ville han ”mäta sin styrka” genom att morra och ”mucka”.
Numera när han inte är tonåring längre är han mildare, men skulle en annan hane bete sig likadant skulle han svara på det.
Har aldrig upplevt att en tik vill ”mäta sin styrka”, de säger mer ifrån och sen är det bra.
Brimsen börjar bli stor kille, 7 månader med 47cm i manken och 20,5kg. Han är en liten kanonkula som älskar göra sin matte gul och blå
Dryg är han också och hormonerna börjar titta fram en del, så just nu har vi mycket delade meningar om saker.
Visa bifogad fil 57807
Det är tur att han inte är lika dryg i arbete, ända gången jag känner att jag älskar han just nu är när vi tränar.Han låter alldeles underbar.
Det är tur att han inte är lika dryg i arbete, ända gången jag känner att jag älskar han just nu är när vi tränar.
Men tonårsfasonerna i vardagen får mig att bli galen.
Äntligen börjar Louie fatta hur rolig jag är
Han har inte fått någon egen tid i helgen pga jakter och massa annat, för alla hundar utom Floyd har det varit flockhäng 24/7 sen i fredags. Igårkväll och i morse så var han så gosig och lite klängig, så jag tror faktiskt att han hade saknat lite närhet med sin matte Det tar sig!
Jo alltså jag vet att detta bara är en början. Det är därför jag föredrar hundar efter 3 årVänta bara När min första kelpie blev 15 månader började den riktiga drygheten i vardagen, jag grät efter vissa promenader för hon var så jäkla jobbig. Det blev dock bättre efter nån månad. Nuvarande kelpie har aldrig haft nån drygperiod men hon är av en helt annan typ.