Bellatrix, Spica, Adara, Atria, SadiraMitt besök hos uppfödaren i förra veckan fick ställas in pga förkylningssymptom. Igår var alla tester klara och negativa för Covid-19 (även detta år finns vanliga förkylningar vilket man glömmer ibland) så då for jag dit. Resultatet blev att jag efter mycket velande har valt valp. Min favorit vid fyraveckorstitten hängde med länge, men fick till slut stryka på foten för en av sina systrar. Den jag valde är minst och lite tanig, men jag gillade hennes linjer, huvud och hur hon rörde sig på golvet. Båda verkade ha riktigt trevliga temperament men kanske lite mer go i min ursprungliga favorit (det var därför hon var min favorit). Men jag tror att systern har så att det räcker. Båda plockade spontant upp en liten dummy jag tagit med mig och sprang runt med.
På lördag är det hämtning. Stamtavlenamnen är ju klara sedan länge och jag valde nu ett av de jag själv föreslog. Nu ska jag hitta på ett tilltalsnamn och det är verkligen inte det lättaste! Jag vill helst ha ett namn som associerar till antingen havet eller stjärnor (gärna båda), men det ska inte vara för vanligt (typ Luna och Stella som är jättefina men lite väl förekommande). Förslag mottages, men jag har konstig smak så jag varnar för att det brukar sluta med att jag dissar allt!
Taget från en lista på dom ljusstarkaste stjärnorna.