Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du välja en annan valp i kullen eller är de redan bortlovade?Var och hälsade på hos kullen i lördags. 5½ vecka och börjar bli roliga. Den vi hade tänkt oss verkar tyvärr vara lite egen. Inte så sugen på att komma fram och hälsa. Som tur är så behöver jag ju inte bestämma mig än.
Jag väljer först. Det är en annan tik som kan vara intressant.Kan du välja en annan valp i kullen eller är de redan bortlovade?
Det händer ju mycket nu dom sista veckorna, den som verkade lite försiktig vid 5 veckor kan vara sjövild vid 8 veckor. Det låter bra att uppfödaren har ett extra öga på henne så får ni väl se vad tiden visarJag väljer först. Det är en annan tik som kan vara intressant.
Uppfödaren kom just in och sa att hon är bättre nu. Glad och kommer fram på morgonen, men springer gärna iväg på egen hand ute.
När jag fick hem Ebrah så bajsade hon många gånger första dagen, men redan första dagen bytte jag mat till henne och efter det bajsade hon en gång per dag, möjligen två. Hon var 8 veckor när hon kom till mig.Alltså - hur många gånger per dag behöver en valp/unghund bajsa?
Torsten krystar ut en rejäl hög 4-6 gänger per dag. Jag tycker det är lite väl mycket men har inte haft valp på oändligt länge.
Samma med kisseriet. På vår timmes promenad och utevaro kan han kissa mängder av gånger. Han är ju bara 5 månader och långt ifrån könsmogen. Han lyfter inte ens på benet än utan niger bara.
Tack och lov niger han. När han kom så bara ställde han sig och så rann det. Nu har jag åtminstoner en liten chans att se att han kissar.
Vilken mat äter valpen? Ju mer fibrer det är i maten desto mer bajs blir det i allmänhet. Det är väldigt mycket fibrer i det jag ger nu och han bajsar lätt 3 ggr per dag, ibland 4.Alltså - hur många gånger per dag behöver en valp/unghund bajsa?
Torsten krystar ut en rejäl hög 4-6 gänger per dag. Jag tycker det är lite väl mycket men har inte haft valp på oändligt länge.
Samma med kisseriet. På vår timmes promenad och utevaro kan han kissa mängder av gånger. Han är ju bara 5 månader och långt ifrån könsmogen. Han lyfter inte ens på benet än utan niger bara.
Tack och lov niger han. När han kom så bara ställde han sig och så rann det. Nu har jag åtminstoner en liten chans att se att han kissar.
Nu verkade han äta en massa skit ute också. Det lär ju bidra till mängden som kommer ut.Vilken mat äter valpen? Ju mer fibrer det är i maten desto mer bajs blir det i allmänhet. Det är väldigt mycket fibrer i det jag ger nu och han bajsar lätt 3 ggr per dag, ibland 4.
Se där, dig följer jag på Instagram Han är ju för sötIgor passerade 11 veckor igår //Är glad att jag förberedde mig på att han skulle vara en intensiv valp, det har sin tjusning med valptiden men nu längtar jag verkligen efter att han ska växa upp lite
Visa bifogad fil 51060
Han är så jäklarns söt Längtar till jag kan köpa en valp!Igor passerade 11 veckor igår, och har alltså bott här i 3 veckor nu. Är så himla kul att lära känna alla hans sidor och egenheter. Han är helt galet intensiv och raka motsatsen mot min vuxna hund. Tuff, orädd och självständig och vill att allt ska ske med fart och hända nu nu nu. Jag har knappt aldrig sett honom göra något lugnt, även att lägga sig för att vila ska liksom utföras med överdrivna rörelser och gärna lite ljudeffekter Han har massor med kamplust, jättestort föremålsintresse och är väldigt glad i godis. Uppfödarens beskrivning "extra allt" passar rätt bra... Enda gången han är lite tillbakadragen är när han träffar nya människor, vilket känns skönt efter över 20 år med människoälskande retrievers... Är glad att jag förberedde mig på att han skulle vara en intensiv valp, det har sin tjusning med valptiden men nu längtar jag verkligen efter att han ska växa upp lite
Visa bifogad fil 51060
Åh gud nejKänns på sätt och vis skönt att jag inte är ensam om gråa hår.
Dom flesta av mina valpar har bajsat som elefanter första halvåret, en bajsade uppåt tio gånger om dagen kommer aldrig glömma hur jag svor över den bajsvalpen nu som vuxen är hon den av mina hundar som bajsar minstAlltså - hur många gånger per dag behöver en valp/unghund bajsa?
Vi hämtar en mellanpudel i helgen trodde aldrig jag skulle få tag i en valp detta år i och med coronahysterin men så hörde en uppfödare av sig och hade en valp åt mig. Min första mellanpudel har bara haft toy och dvärg så nu gäller det att vänja sig vid långa ben.
Jag hatar hatar hatar valptiden och vill redan spola fram ett år
Det ska jag göraÅh, du måste posta mycket bilder!!! Är så sjukt valpsjuk (pudel!!)