Nej hon tog i så hon bara låg och gapade tyst med vidöppen mun och med hela kroppen i "tryck" - om och om och om igen och inget hände mer än att blåsan åkte in och ut ett par centimeter så jag kunde se spetsen på valpens tår - inget mer Kändes så hemskt. Jag fick ju sätta på henne koppel och ta ut henne, för att försöka "väcka upp" henne igen och få fart på orken och värkarna, då hon var så trött då. Ute åkte mer av blåsan ut och hängde som en stor droppe, men valpen var fortfarande lika långt in. Försöka få lite hjälp av tyngdlagen och greppa tårna på valpen när hon stod upp och typ gick Tur att modersinstinkterna tar över så fort, för hon måste ha fått hemskt ont i "hönan" efteråt Usch, detta vill jag helst inte vara med om fler gånger.Det förstår jag verkligen!
Jag uppfattade det först som att hon hade svaga värkar och att det var därför hon hade svårt att få ut valpen
Den lille som finns kvar har i alla fall gått upp från 225 till 285 gram på 1 dygn och 19 timmar och det är typ dubbelt så snabbt/mycket som dom brukar öka så mat får hon. Duktig mamma-hund