Normalkull för heeler Ă€r ju runt 3-4 valpar. Stinas mor fick 6,5,5 i sina kullar. Flera valpar dĂ€r vĂ€gde mer Ă€n Stinas valpar (och Ă€ven flera mycket mindre). Ă
t det större hÄllet var Stinas, men absolut inte stor-stora sÄ att sÀga
Men jag har aldrig kÀnt sÄ trÄng öppning och aldrig heller sett en tik kÀmpa sÄ oerhört som hon gjorde, sÄ krystvÀrkarna var det inget fel pÄ. Hon tog i sÄ hon tappade andan - men det var som en propp dÀr bak och valpen satt stenhÄrt. Jag var rÀdd att dra sönder bÄde henne och valpen (valpen dog troligen pga syrebrist pÄ vÀgen ut, men kan Àven ha berott pÄ att jag fick dra sÄ hÄrt...)
Hade det varit min tik sÄ kanske - tveksamt - kanske jag hade vÄgat para henne igen, men dÄ hon inte Àr min, utan en valpköpares tik som jag fÄtt lÄna in, sÄ vill jag inte chansa. Det vore fruktansvÀrt om det gick Àn vÀrre nÀsta gÄng
Àr sÄ tacksam för att hennes matte inte kunde komma ifrÄn och vara med, för hon hade nog mÄtt rÀtt dÄligt av att se, Àven om matten Àr realist och fick veta allt ÀndÄ
Jag har ju Àven 15 mil till nÀrmaste jourdjursjukhus, vilket jag mÄste ha i baktanke nÀr jag parar. Alltid en rysare nÀr det blir födslar helger och nÀtter
NÀ, det fÄr vara. Blir tikvalpen bra sÄ blir hon kvar och blir ev en fortsÀttning. Ja har samlat "de bÀsta" favoriterna i denna valpen, sÄ jag har stort hopp om henne
Jag har ju Àven min Skalman som Àr helsyskon med tiken och en dotter till honom pÄ "halvfoder att fortsÀtta med. SÄ Stina Àr inte superviktig sÄ att sÀga, Àven om hon Àr en fin och rolig tik
Jag har linjerna i flera hundar hos mig och runt mig, sÄ jag kan fortsÀtta ÀndÄ
Stina fÄr fortsÀtta att vara sin mattes knas-hund och jag kommer slÀpa med henne pÄ lite utstÀllningar och med det fÄr det rÀcka