Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nyår i år gick bättre än förra året - jag motbetingade rejält med godis och det var en fördel med en en glupsk hund som dessutom fått kastrathunger
Gamle tanten började ju efter 5 helt oberörda år att bli berörd av skott/smällar och vrålar för fulla muggar varje gång det smäller ute - hon vill ut och mörda det som skrämmer. Hon tröttnade efter det året vi dagligen hade hemmagjorda rörbomber och polska bangers som smällde utanför här av varje dag i över ett år och blev störd. Supertråkigt. Tyvärr så betyder hennes tyckande mycket för den yngre hanen, så han blir låg när hon vrålar.....fast egentligen mest för att han vet att jag kan vråla i åt henne (hon är en sådan hund som gärna vill vråla bara för att vid sista nattkissen i trädgården).
Så detta nyår bet jag ihop och va tyst och langade godis vid varje smäll. Tanten kom av sig och insåg man får godis när det smäller och åt sig stinn som en julegris Hon reagerar även bara vid dessa enstaka smällar som kommer överraskande, så tolvslaget var helt lugnt och avslappnat med godistiggande från båda hundarna Efter det har ingen brytt sig om smällar som kommit som eftersläntrare.
Gissa vem som fyller 1 år idag
Visa bifogad fil 23954
Vad är det för ras?Hon är så fin! (och verkar vara en så duktig fotomodell!)