Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I helgen fick en hundinstruktör sitt livs överraskning - en hund (Pyssling) som sket i hen. Godis fungerade inte. Julaftonsrösten fungerade inte. Leksaker fungerade inte. Ignorera fungerade inte.
Vad händer om du springer iväg lite samtidigt som du kallar?
Får han belöning varje gång han kommer?
Den där "dutttti huuuuund, mattes ÄLSKling, braaaah"-som bara används på brukshundsklubben. Och som min gamla hund var beredd att rensa appellplanen för att någon skulle använda för att tilltala Henne med.Julaftonsrösten?
Har det kommit ut någon vuxentand än?Alltså - det här med tänder - hur länge vågar man vänta på att en valphörntand ska lossna av sig själv? Det är sista valptanden som Disa har kvar, och den sitter ordentligt fast fortfarande. Jag har börjat vricka på den några gånger om dagen, tänkte hålla på nån vecka och se om den börjar lossna.
Då får du göra dig tillräckligt rolig för att han ska se digTror inte han bryr sig direkt eftersom han inte ens ser mig när jag kallar då han springer till alla andra, men kan testa!
Det är lite knäckande att gå från schäfer till urhund av vinthundstyp. Jag har aldrig behövt fundera över kontakt och motivation förut. Det har jag haft gratis.
Ja, det har ju det. Därför jag börjar bli lite bekymrad. Vrickade på valptanden igen i morse, tycker det känns som om den börjar lossna. Hoppas, hoppas - vill inte behöva åka till veterinär och söva för att dra ut!Har det kommit ut någon vuxentand än?
Är det länge som det varit dubbla tänder.? Ebrah hade det i.. Kanske 4 dagar utan att det påverkat något.Ja, det har ju det. Därför jag börjar bli lite bekymrad. Vrickade på valptanden igen i morse, tycker det känns som om den börjar lossna. Hoppas, hoppas - vill inte behöva åka till veterinär och söva för att dra ut!
Det är mer än en vecka i alla fall och vuxentanden syns ordentligt. Vrickade nu igen - jo, men lite har den nog börjat lossna! Disa börjar undra varför jag håller på och pillar på hennes tänder hela tiden - jobbigt, enligt henne!Är det länge som det varit dubbla tänder.? Ebrah hade det i.. Kanske 4 dagar utan att det påverkat något.
Så bråttom är det inte. Kan nämna att min valpuschling råkade slå av sin ena huggis-mjölktand och den satt stenhårt länge. Nya tanden kom ut och växte förbi, så det blev ännu svårare att få väck den trasiga. Det tog några veckor med försiktigt lekande, petande osv att få ut tanden....nästintill bit för bit. Men nya tanden har inte påverkats det minsta. Före 6 månader brukar nog inte många dra ut en kvarsittande mjölktand och jag skulle själv inte brytt mig så mycket om den inte hade varit trasig. Har den börjat lossna lite, så kommer den att ramla till slutDet är mer än en vecka i alla fall och vuxentanden syns ordentligt. Vrickade nu igen - jo, men lite har den nog börjat lossna! Disa börjar undra varför jag håller på och pillar på hennes tänder hela tiden - jobbigt, enligt henne!
Han är lite drygt fem månader och egentligen ur-gullig. Han kommer och kryper nära, tar mitt ansikte mellan sina tassar och biter mig i näsan. Det är en väldigt, väldigt rar hund. Bara så annorlunda än de hundar jag haft förut (och jag hade väl trott att kurs var en genväg - typ någon annan pekar och säger att där är knappen ) Han är ett måndags-ex, ingens drömvalp som måste/borde meriteras och vi har all tid i världen. Det gör egentligen inget alls om det tar femton år att lära in sitt, så länge vi har det bra och roligt under tiden (de viktigaste kommandona: loss, nej och kom kan han).Haha, ja det kommer verkligen inte gratis Mycket lek, hantering, gos och kel och en hel del lek, så kommer resten av sig själv sedan. Träna finns det ju all tid i världen till när hunden blivit äldre. Hur gammal är din tok nu?
Bra! Då vrickar jag på ett tag till och hoppas på det bästa. Det är ju bra "visa tänderna"-träning!Så bråttom är det inte. Kan nämna att min valpuschling råkade slå av sin ena huggis-mjölktand och den satt stenhårt länge. Nya tanden kom ut och växte förbi, så det blev ännu svårare att få väck den trasiga. Det tog några veckor med försiktigt lekande, petande osv att få ut tanden....nästintill bit för bit. Men nya tanden har inte påverkats det minsta. Före 6 månader brukar nog inte många dra ut en kvarsittande mjölktand och jag skulle själv inte brytt mig så mycket om den inte hade varit trasig. Har den börjat lossna lite, så kommer den att ramla till slut
Ja, vinthundarna och podencos/podengos är ju lite katt i hundförpackning På vilket sätt är han ett måndags-ex? (Du får gärna skriva PM om du inte har lust att skriva allt öppet här). Om det är något du vill ha hjälp med så kanske jag kan komma med några bra tips, jag brukar ju kunna få ordning på vinthundar och liknande tokarHan är lite drygt fem månader och egentligen ur-gullig. Han kommer och kryper nära, tar mitt ansikte mellan sina tassar och biter mig i näsan. Det är en väldigt, väldigt rar hund. Bara så annorlunda än de hundar jag haft förut (och jag hade väl trott att kurs var en genväg - typ någon annan pekar och säger att där är knappen ) Han är ett måndags-ex, ingens drömvalp som måste/borde meriteras och vi har all tid i världen. Det gör egentligen inget alls om det tar femton år att lära in sitt, så länge vi har det bra och roligt under tiden (de viktigaste kommandona: loss, nej och kom kan han).
PS han tappade två kindtänder i lördags - så han var faktiskt upptagen
Han är bara ett måndags-ex exteriört: Han är förmodligen krypt - kulorna åker jojjo. Ibland ligger båda som ett litet hjärta mitt på magen, ibland är åtminstone en påsen. Sedan har han en rad "smärre" fel (sporrar, ljus nostryffel, ljusa klor...)Ja, vinthundarna och podencos/podengos är ju lite katt i hundförpackning På vilket sätt är han ett måndags-ex? (Du får gärna skriva PM om du inte har lust att skriva allt öppet här). Om det är något du vill ha hjälp med så kanske jag kan komma med några bra tips, jag brukar ju kunna få ordning på vinthundar och liknande tokar