Valp 2015 - del 3

Sista praktiska tillfället på valpkursen idag. Nästa vecka är det besök hos veterinären för lite första hjälpen utbildning mm. Vi lekte mycket idag och fortsatte med inkallningsövningar :) Chess var riktigt på hugget och var jätteduktig!

Lite nya bilder på Nikki. Inte för att vara sån men jag tycker hon är riktigt snygg!

Nikkifin.jpg

Nikkisitter.jpg

Nikkigalen.jpg

Tänk att hon varit såhär liten :eek::heart

12047260_10205515541584289_892479492_n.jpg

Fick nyss prova stoppknappen i skarpt läge! När jag och Chess gick ut så började hon skälla och då ser jag en räv smyga över gräsmattan. Chess som alltid är lös börjar springa mot den och då ropar jag "Stanna!" och hon tvärstannar och vänder sig mot mig istället! Så himla duktig :love: Vi gick ner till stallet och därmed släppte hon den tanken och brydde sig inget mer :up:

Helgerna blir alltid väldigt lugna här, om jag inte släpar mig upp tidigt på morgonen för att hinna ut innan skogen svämmar över av motionärer. Den här helgen blev lugn. Det märktes på Ebrah och i morse var hon galen under rastningsrundan...

Snacka om att det var skönt att efter jobbet gå en promenad i skogen med lösa hundar! I en dryg timme fick de springa runt och när vi sedan kom hem till min mor såg det ut såhär:
12733630_605960079552376_6446350159347994839_n.jpg

Hon ligger alltså i en fusk-bia som har fått ett påslakanöverdrag, för annars tuggar hon sönder bädden... Det är i alla fall bra att ha den precis vid balkongdörren, för så fort hon blir lite för varm kan vi öppna dörren och svalka henne :p

Även vi var på valpkurs idag. Idag skulle vi ha hälsa övningar dvs vi skulle hälsa men inte hundarna. Gick ju sådär.. Framför allt eftersom folk inte lyssnar och ändå släpper fram hundarna. Och så min som bara drar och drar tills hon kräks om hon inte får attackpussa ihjäl alla andra. Känns inte riktigt som jag fick någon hjälp från instruktören heller. Suck! :banghead:

Blir även så trött på de andra deltagarna. Vi kör inkallning en och en och då ska resten fortsätta med sina kontaktövningar. Men ingen förutom vi försöker ens. De stoppar sina pluttar innanför jackan och bara står där.. :rage:

Instruktören tyckte även att hon inte ska få tugga på pinnar.. :cautious: det är redan förbjudet med godispapper, fimpar, bajs osv. Nu ska jag förbjuda pinnar oxå.. good luck! :crazy:

Underbart väder här idag så vi har varit ute och busat länge! Ni med vinthundar, är det vanligt att de använder munnen så mycket? Santo är på mira och svärmors hundar heeela tiden, när han inte springer :angel:

received_10208997736047636_zps8q3iz8yx.jpeg

received_10208997735847631_zpsxwp5m05u.jpeg

received_10208997736007635_zpsadqokqyn.jpeg

received_10208997735287617_zpsatbi3xjd.jpeg

Har precis haft livliga diskussioner med Ebrah om vad som är lämplig syssla på natten :banghead: hon blev för varm, jag öppnade fönstret lite. Efter ett tag blev jag för kall och stängde men drog ner värmen på elementet. Hon blev för varm och började sprattla runt, flåsa högljutt och var allmänt orolig. Jag försökte få bort henne från sängen. Då behövde hon ut. Hon fick gå ut på uteplatsen, började skälla på något så jag fick rusa ut i snön utan skor för att få tyst på henne...

Hon kissade i alla fall och väl inne igen så ville hon tillbaka upp i sängen :arghh: jag kastade ner henne, hon flög upp, jag kastade ner henne, hon växlade mellan alla bäddar i hela rummet och pep samtidigt, sedan ville hon upp i sängen... Hon blev för varm på en gång så jag puttade ner henne...

Det hela slutade med att jag bar henne till favoritbädden (som hon under vårt trasslande undvikit), tvingade henne att lägga sig där och så la jag mig åt fel håll i min säng så att hon ska se mig lite bättre. För tillfället är det lugnt. Hoppar hon upp i sängen igen så hoppas jag att Aysu säger åt henne att sova, för då blir det lugnt på riktigt.

Jag vill bara sova :arghh: :arghh:

-----
Uppdatering: nu har hon somnat, i en så konstig ställning att hon snarkar... Högt...

Senast ändrad:
Har precis haft livliga diskussioner med Ebrah om vad som är lämplig syssla på natten :banghead: hon blev för varm, jag öppnade fönstret lite. Efter ett tag blev jag för kall och stängde men drog ner värmen på elementet. Hon blev för varm och började sprattla runt, flåsa högljutt och var allmänt orolig. Jag försökte få bort henne från sängen. Då behövde hon ut. Hon fick gå ut på uteplatsen, började skälla på något så jag fick rusa ut i snön utan skor för att få tyst på henne...

Hon kissade i alla fall och väl inne igen så ville hon tillbaka upp i sängen :arghh: jag kastade ner henne, hon flög upp, jag kastade ner henne, hon växlade mellan alla bäddar i hela rummet och pep samtidigt, sedan ville hon upp i sängen... Hon blev för varm på en gång så jag puttade ner henne...

Det hela slutade med att jag bar henne till favoritbädden (som hon under vårt trasslande undvikit), tvingade henne att lägga sig där och så la jag mig åt fel håll i min säng så att hon ska se mig lite bättre. För tillfället är det lugnt. Hoppar hon upp i sängen igen så hoppas jag att Aysu säger åt henne att sova, för då blir det lugnt på riktigt.

Jag vill bara sova :arghh: :arghh:

-----
Uppdatering: nu har hon somnat, i en så konstig ställning att hon snarkar... Högt...

De funkar inte med en coolpad eller va dom heter eller frysta handdukar att läggs över henne?

Vår fegis har börjat bli modig, tyvärr. Han brukar gå ut själv på morgonen, men nu sticker han upp i skogen och nosar sig längre och längre bort.

Fotade Ammo i veckan, inte så snyggt men för att få en jämförelse iaf :)
ammo-uppstc3a4llning.jpg

Mätte mankhöjden på honom igår med hos de på djuraffären som med har dobermann. Han stod inte perfekt men är just nu 65,5 cm. Liten men naggande god ;)
Vi hoppas dock på att han växer någon cm till så han klarar standarden, sen är iaf jag nöjd. Det är ingen omöjlighet alls enligt både mig och uppfödare och annat dobbis folk. Särskilt eftersom han växt så långsamt men jämt hela tiden.
Han väger ca 30kg med. Bra storlek på tävlingshund!

Eller huur :D han skulle nog få ännu lite mer förbröst om jag kunde ställa bättre, utan att det ser groteskt ut som hos utslinjerna.
Tack så mkt! Är supernöjd med honom, bara han växer pyttelite till på höjden. (Enbart för att klara korningen etc)

Ja, det skulle han säkert kunna få, du får gå kurs hos @dobbis :D
Men alltså, han ser ju knappt ens ut som en valp på 4 månadersbilden? Så vuxen liksom :D

Jag väntar på att insidan ska bli lika klar som utsidan.. bara 1,5 år kvar nu ungefär.. ;)

Är det inte underbart så säg? :D Otis börjar ju bli ganska klar i kroppen, men det dröjer nog ytterligare 1 år innan t ex hans huvud vuxit klart.
Mentalt brukar de inte heller vara så snabba på att utvecklas. Hans far började bli någorlunda vuxen när han var 4-5 :p

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka