Valp 2015 - del 3

Dagens bus :)

DSC_0152_1_zpsfrxwbi2q.jpg

DSC_0088_1_zpsys7u2jjh.jpg

DSC_0113_1_zpscpcq7djg.jpg

Muskler poppar fram! :D
DSC_0062_1_zpsiswi0c5n.jpg

Ringträning idag då! Det kändes lite oorganiserat och det var väldigt mycket hundar, så i vår ring gick hundar upp till 1 år och det var 3 olika grupper där alla tog 1h var.. Vi kom in i andra som tur var. Santo skötte sig bra! Fullt förståeligt att det är mycket att titta på. När jag väl fick hans uppmärksamhet sprang han på fint! Ståendet gick bra förutom att golven var svinhala.. Och bordet hatar han då han förknippar det med veterinären. Vi jobbar på!

Valpen alltså :love:

Från sidan i profil ser hon riktigt bra ut, med fin topline och fina vinklar......men framifrån ser hon mer ut som en karikatyrhund :p Enorma tassar, en snok som behöver få lite sol och lika enorma öron som tippar lite väl lite, men som heller aldrig kommer bli ståndöron då dom är för mjuka.

Cookie 5,5 månad nu och snart lika stor som mamma-hund:nailbiting:
IMG_4186 by heffalklumpens, on Flickr

Från sidan i profil ser hon riktigt bra ut, med fin topline och fina vinklar......men framifrån ser hon mer ut som en karikatyrhund :p Enorma tassar, en snok som behöver få lite sol och lika enorma öron som tippar lite väl lite, men som heller aldrig kommer bli ståndöron då dom är för mjuka.

Asså tassarna haha :love:

Det ser ut att vara rejäla muskler på den där lilla klumpen också :D

Igår började äntligen vår valpkurs. Vi har väntat på bättre väder eftersom kursen är utomhus - och så snöar det... Ja, ja det var bara att klä på både valpen och sig själv ordentligt. Disa är äldst på kursen, har hunnit bli sex månader nu. Så hon kan visa de andra valparna hur man ska göra :)

Alltså - det här med tänder - hur länge vågar man vänta på att en valphörntand ska lossna av sig själv? Det är sista valptanden som Disa har kvar, och den sitter ordentligt fast fortfarande. Jag har börjat vricka på den några gånger om dagen, tänkte hålla på nån vecka och se om den börjar lossna.

Själva i skogen eller ute vänder santo på en femöring när jag kallar, men såklart inte om vi är ute med svärföräldrarna och deras hundar. Hur får jag hans uppmärksamhet även då? Om jag kallar springer han till alla andra först precis som om han tror att det är de som kallar.

Själva i skogen eller ute vänder santo på en femöring när jag kallar, men såklart inte om vi är ute med svärföräldrarna och deras hundar. Hur får jag hans uppmärksamhet även då? Om jag kallar springer han till alla andra först precis som om han tror att det är de som kallar.
Vad händer om du springer iväg lite samtidigt som du kallar?

Får han belöning varje gång han kommer?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka