Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här kommer Dutra på för dagen nytagna bilder!
Dansk svensk gårdshund som precis nyligen har fyllt halvåret gammal. Alltid pigg och pyrig men en notorisk sängliggare
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dagsuppdatering:
Håll i er! Valpskrället gick till uteplatsdörren när hon var kissnödig och allt jag behövde göra var att öppna dörren, sedan gick hon ut, kissade och kom in igen!Hon verkar ha fattat grejen, lite i alla fall!
(Hon säger inte till, men ja, det är bara att hålla ett öga på henne)
Idag har hon annars fått springa i skog i vanlig ordning. Idag släppte jag henne för första gången med Aysu så att de skulle få busa lite. De fick bara springa liiite och valpis hade massor av energi kvar efter att jag fångat upp dem, men det kändes fint att se dem leka i skogen tillsammans. Jag får hela tiden, från alla håll, höra att jag inte ska släppa henne lös tillsammans med Aysu förrän hon växt klart, för att hon inte ska överanstränga sig, skada sig osv. Men nu har jag ju faktiskt tillräckligt bra inkallning för att kunna avbryta dem även mitt i lek och jag tänker att om det är helt ok att släppa ihop två jämngamla valpar så att de rejsar runt, då kan det inte vara värre att släppa Ebrah med Aysu. Om de hade kul? Ja jösses. Och vilken jäkla fart det blev på Aysu dåFattar inte att de alls klarar av att styra i sådär höga hastigheter, och mitt i snårig skog dessutom!
På kvällen passade vi sedan på att träna lite tricks. Hon verkar förstå skillnaden mellan sitt och stå nu, fixade "stå-sitt-stå" utan belöning mellan ocksåNär vi tränade på att stå passade jag på att filma. Tog sedan skärmdump och vips hade jag 13-veckors-uppställningsbild på henne också. Inte av bästa kvalitet, men bättre än att inte ha någon bild alls.
Såhär ser hon ut i kroppen nu:
![]()
Vet inte hur hög hon är eller vad hon väger, men hon växer så det knakar!
Vilka bakben!![]()
Bilden funkar inteTihitihi. Inte varit aktiv i denna tråd på hur länge som helst, men slänger in vår presentation iaf![]()
(håller allt hållbart för att bildlänken funkar och att bilden syns)
Svårt att missa, men Loke är en dalmatiner, dryga 6 månader för tillfället. Vi har börjat träna freestyle och jag bloggar om vår vardag på wordpressbloggen dalmatinertroll (visst får en inte länka?)
Bilden funkar inteska kika på dalmatinertrollet!
![]()
Åh, han är så fin alltså! Min favorithund på buke, förutom mina egna dåMin airedale är född i december 2014 och kom till oss i slutet av april. Han är oerhört glad, familjekär och vill vara med på allt. Älskar att åka bil, båt, sitta på bänkar och titta på folk, han far över stock och sten i skogen och är man tillräckligt rolig så lär han sig otroligt snabbt. Spår och sök tror jag är aktiviteter som passar honom. I kombination med något riktigt fysiskt, kanske drag.
Inne är han en redig soffpotatis.
![]()
![]()
![]()
Alltså! Buke och dess bild-krångelJag ser bilden![]()