Precis. Jag tror inte att en time out skulle få önskad effekt i denna situation (i beteende situationer typ i stil med att sitta o vråla vid matbordet kan det funka bra). Utav precis den anledningen du skriver, det får inte bli ett vi mot han. Vi är nog båda rätt stränga med hur man får bete sig och hur man inte får göra. Vi lämnar honom inte själv, situationerna ser allt som oftast ut som så att han går till henne eller pokar på hennes uppmärksamhet så hon kommer.
Jag ser det inte som att vi försvarar valpen (inte på det sättet att hon aldrig gör fel, att vi alltid tar hennes parti om du förstår hur jag menar
) hon får ju inte bete sig dumt åt heller. Är det hon som gör "fel" (hon vet ju inte ens vad som är rätt efter som att han ger dubbla signaler
.) så säger vi ifrån också. Och när han gör rätt berömmer man och pratar lite om det. Det är helt klart svartsjuka, han får egentid från valpen så ibland känns det som att hur mycket man än ger så räcker inte det
jag tror att det kommer hjälpa när det lugnar ner sig en smula och han kan hjälpa till mer. Grejen är att han är så hetsig (bettybettybetty komkomkomkom) så jag gör väldigt mycket själv
han blir sur när man ber han ta det lugnt och jag får nog vara självkritisk och säga att jag har ett kontrollbehov när det kommer till träningen. Äh blä. Hoppas belöningsboken ger effekt. Hunden konkurrerar inte med honom, hon är med mig och han är med sin far kan man säga även fast att det är ombytta roller också. Men blir lite annan uppdelning i en pusselfamilj.
Vi har bott ihop i 1,5 år, de är separerade sedan han var 1 år. Det har vart lite styrigt förra året hos hans mamma utan att gå in på specifika händelser
men det får jag känslan av att det lagt sig för en tid sedan. Däremot är han nog (har inget att jämföra med) känslig för förändringar. Han får extrastöd på dagis utav lite olika anledningar men delvis för dålig impulskontroll och hett temperament.
Hon är 14 veckor nu så 6 veckor har vi haft henne varav kanske 4 har han vart hemma hos oss. 3 av dessa har vart fulla veckor hemma över jul o nyår.
Tack alla för era tips råd och stöd