Valp 2014 ?!

Sv: Valp 2014 ?!

Det där ulltotten hade ju världens sötaste öron:) Jag är helt förälskad i små öron (skada sen shar-pei tiden) och dom där var underbara :love:

Såhär såg tiken vi har ut när hon kom hem förra året :love:

843004_10151737477382738_1302592723_o_53125064e087c367b8b0c6b0.jpg

*kl*

I morgon rullar vi hemåt med vår nya pottsork - förlåt rottweiler. En liten tik som förhoppningsvis ska bli patrullhund, tävla rallylydnad och första utställningen är redan inplanerad. Och kanske, kanske användas i avel!

*kl*

Min gamla tråd lever ju!! Härligt att det verkar bli en hög med nya "bukehundar" 2014:) Och grattis till er som redan hämtat era valpar!

Jag väntar och väntar och väntar.. "Min" tik är inte parad än men går som ett skott på tävling och prov. Jag vill ha min valp igår!! Men det blir inget förrän till hösten, skönt i alla fall att ha fått en 1:a plats i tik-kön:love:
Jag kommer fördriva tiden med att läsa om alla andras fina valpar fram tills dess!

*KL*

Idag har jag skrivit på pappret för exportstamtavlan så den hinner komma innan de är dags för hämtning :bump: Ska bli så himla spännande.

Misstänker att de är löp på gång här hemma, en omplacering fick jag höra av nya ägaren gick i löp igår. Och sist vi hade löp här hemma så va alla synkade. Terriertiken har haft lusiga löp, har försökt para henne 2 gånger. Nu blir det ett sista försök så hon får gå med hanen dygnet runt och så håller vi tummarna att de får till det så vi får små tysk terriervalpar :love:

Hämtade äntligen hem min nya pojke igår, en papillon/ chihuahua hane. Jag har döpt honom till Casper och kommer att ha honom till sällskap och agility på hobbynivå :) Fick avliva min gamle trogna vän i julas och har varit hundlös fram till nu och det har varit katastrofalt tråkigt!

Här kommer två bilder på Casper:

KL
Förra helgen var det äntligen dags att hämta hem vår nya lilla familjemedlem!

Låt mig presentera Hamlet, 3,5 mån:love:
DSCF1524_zps9dda9916.jpg

Lex och Hamlet har hittat varann bra och brukar speja tillsammans från balkongen!
IMG_1336_zpsfcf06fc6.jpg

Denna lilla goa golden valp är tänkt att bli min framtida träningskompis, hoppas att han ska kunna följa med mig i både utställningsringen och till klubben för att hitta på skojigheter!
En lite lugnare och försiktigare individ just nu men det känns nästan lite skönt i jämförelse med vår bulldozer till labdrador:D

*KL*

Löptik hemma! Får se om det tar sej den här gången, försökt para henne vid 2 tidigare löp men hon låter inte hanen kliva på. Försökt varannan dag och även testat med andra hanar. Nu låter vi henne gå med hanen som vanligt och så får vi hoppas att de får till det.

kl

Mamma och pappa fick ta bort sin fina vita herdehunds tik för ett tag sedan pga obotlig och kronisk sjukdom. Jättetråkigt verkligen, Kira var bara 16 månader dessutom så det kändes så otroligt fel och vi är alla väldigt ledsna såklart.

Men mamma och pappa har bestämt sig för att skaffa en ny liten vit herde så nästa vecka ska jag och mamma åka och hälsa på nya lilla underverket!

Roligt med valp igen och det känns så rätt att de valde att skaffa en ny såhär kort efter, jag tror de kan hjälpa dem med sorgen, och med tomheten. Även om de har två hundar kvar; två äldre Amrisar, så är det otroligt tomt efter Kira som var så som unghundar ska; livlig och full i bus.

Så roligt för alla som väntar på eller har fått hem sina valpar!

Jag längtar också men får nog inse att det inte blir något i år. Så trist! :mad:

KL

Imorgon åker tiken för insemination i Norge, så nu börjar den verkliga nervositeten infinna sig :D :love:

Spännande, håller tummarna!

*kl

Nu har jag äntligen hittat en lämplig hane till madamen här hemma! En med rätt linjer, rätt hälsa, rätt utseende, rätt nästan allt :) Så skönt. Nog för att jag lärt mig massor om och av olika stamtavlor senaste månaderna, men nu står de mig upp i halsen.
Så nu börjar den eviga väntan på löpet, och planeringen om hur i hela fridens namn jag ska få vovvan från Piteå till Oslo för parning mitt i semestertider medan jag själv jobbar heltid... Lutar åt att jag får skaffa fram en kurir :) Jaja, det är angenäma problem. *Jag har hittat en hane, jag har hittat en hane* *lycklig*

*kl*

Jag ska tyvärr(!!!) inte ha någon, men nu är Frodolfs systerbarn nästan 2 veckor gamla. Och sjuuuukt söta!

1939441_10203437233716573_966153050_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka