Valp 2014 ?!

Sv: Valp 2014 ?!

*KL*

Nu är valpen hemma :) Full rulle de trodde jag skulle ta ett tag i och med den långa resan. 40 mil bil och sen 17 timmar båt.
En jaktlust med otroligt mod som bara sprutar ur öronen på honom. Andra valpen här hemma brukar vi släppa ut så gör hon sina behov, men den här vågar jag inte släppa lös då försvinner han nog till skogs!

10169285_10152751533882738_304206454_n_534295279606ee18be975331.jpg

Kan ni hålla en tumme nu, för att det ska bli valp(ar) 2014 ;) Min ena tik löper nu och det är parning planerad till månadsskiftet:bump: Hoppas på att jag åker rätt dag, att tycke uppstår mellan paret, att det sedan tar sig osv osv osv i oändlighet:D Pirrigt värre, då detta är så efterlängtat.

Och jag ska också ev. bli med valp under sensommaren. Det beror lite på hur det ser ut med jobb och bostadsort för mig då. Men jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det löser sig. Det är en riktigt spännande kombination med två arbetsmyror till föräldrar, riktigt trevliga mentalt och bara alldeles underbara.
Odågan har ju hunnit fylla 3 i vintras och har äntligen börjat landa i sig själv så då funkar det med en till vilding i huset!

Och jag ska också ev. bli med valp under sensommaren. Det beror lite på hur det ser ut med jobb och bostadsort för mig då. Men jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det löser sig. Det är en riktigt spännande kombination med två arbetsmyror till föräldrar, riktigt trevliga mentalt och bara alldeles underbara.
Odågan har ju hunnit fylla 3 i vintras och har äntligen börjat landa i sig själv så då funkar det med en till vilding i huset!
Wohoo, så skoj! Jag håller tummarna att det ordnar sig med allt så det funkar med valp! Och jag hoppas att du flyttar tillbaka hit ;)

Ja, äntligen är det dags! Det känns ungefär som att tiden står stilla! :P

Min älskade Vera!

Så mycket att upptäcka

Lilla rara Vera

Nöjd i sängen hos sin "Farmor"

Apporterar gärna, här med sin kanindummie!

@Alfakrulls, så söt! :D

@ananya, vad blir det då för något? Berätta mer nu!

Själv har jag fått mail från en uppfödare som hoppas på att jag vill köpa valp av henne när hon väl ska ta nästa kull. Känns väldigt kul eftersom jag tänkte att det nog inte blir någon valp till mig där (misstänkte lång kö med valpköpare osv). Blir dock inte i år, däremot kommer det bli möjlighet att pussa lite på tiken som ska bli mamma osv. Hoppas verkligen att jag har möjlighet att köpa valp när kullen sedan föds, för åh vad det borde bli bra...

@Red_Chili, om allt går bra så blir det en långhårscollie från riktiga arbetande linjer. En riktig drömkombination där jag aldrig ens har vågat tänka att jag kanske skulle få köpa en valp. Nu kan en sån bli min. Om bara allt går vägen. Om de föds och överlever allihop. Om, om, om...

Vad roligt att du redan har blivit erbjuden en valp! Det måste ju vara ett mycket gott betyg.

@ananya, då håller jag tummarna jättemycket, mot att du lovar massvis av bilder på valpis när den väl föds ;)
Och ja, det känns jättekul att bli erbjuden valp sådär. Nu har jag visserligen väldigt lätt att få tag på hundar då vissa uppfödare vid flertalet tillfällen försökt få mig att vilja ha hund från dem, men jag är kräsen och det jag vill ha vill nog många andra också ha :p Sedan föds det en troligtvis fantastisk kull i sommar också, som jag tyvärr inte kan ta valp från, men jag ska försöka komma iväg till uppfödaren och pussa lite på valparna ändå. Jag som inte ens är överförtjust i valpar börjar bli duktigt valpsugen... (Tänker lätt på hur mycket de tuggar sönder, på hur de pissar inne osv.)

139819868782215900_resized.jpg

Första gången jag lägger in bilder på nya Buke så jag hoppas att det fungerar och att det inte bara är jag som ser bilden ;-)
Här är vårt lilla troll som vi hämtade igår :love:

@Wingates, tack! Vad tråkigt att tiken gick tom den här gången. Håller tummarna att det blir valpisar i höst!

@Red_Chili, ja, det verkar som de slänger hundar efter dig. ;) Men det förstår jag, så väl som du tar hand om dem.
Jag lovar att bildbomba OM jag får en liten ligist! När den är i tonåren kommer jag vilja sälja den billigt på Blocket. ;) Alla raser, men speciellt bruksraser, är ofta så sjukt dryga under unghundstiden. Man vill ju egentligen pussa lite valpmage och näsa och sen nästa dag ha en vuxen, vettig individ i soffan. Men det är ju en del av charmen att följa dem och deras utveckling.

@bollen__, men lägg av en sån liten karamell. :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka