Valp 2014 ?!

Igår hämtade jag hem saluki-pojken Igor. Just nu är han fruktansvärt söt, snäll, och följsam, men det kommer jag säkert ta tillbaka senare ;)

1560624_10200935911118305_2247672764443000744_n.jpg

In med fler bilder hörredu @Lavender! Det är lag på att salukivalpar måste fotograferas tokigt jättemycket så att man sedan kan bildbomba hela internet :D (Dessutom tycker jag att du ska kika in i vinthundstråden som finns här någonstans i forumet)

@Red_Chili Jo, jag veeeet, men det känns liksom inte som att jag har tid. :p

Det lilla åbäket är ju väldigt framåt och orädd, vilket också gör att man måste ha ett öga på honom precis hela tiden.
Det här är min och sambons första valp tillsammans, vi har en Corgi sedan tidigare som vi fick 6 månader gammal, och han var väldigt okomplicerad. Sambon har legat däckad med extrem pollenallergi de senaste dagarna, och tycker att livet med valp är skitjobbigt just nu, så allt känns ganska övermäktigt.

Samtidigt försöker jag påminna mig själv om att jag bara har haft honom i 3 dagar, och att han är en väldigt snäll valp. Han sover hela nätter, han kissar direkt när man lyft ut honom på gräset, han lyssnar på "ah-ah!" om han tuggar på fel saker, och jag kan gå på toaletten med stängd dörr utan att han får separationsångest. :D

@Lavender, vänta bara tills han gör sig hemmastadd och blir några månader äldre. Ofta är de ju ganska lätta fram tills de är 4-5 månader, sedan blir det fart i de långa benen och kli i de många tänderna ;) Trist att din sambo har pollenallergi :( Ni råkar inte bo nära Sthlm förresten? Hade varit kul med fler salukivänner här. Och tips, börja träna inkallning redan nu! Ha med supergoda godisar och jätteroliga leksaker och träna inkallning varje gång ni går ut. Livet kommer bli mycket lättare i framtiden då. Allt annat löser sig ofta, men just inkallningen är väldigt skön att ha lättfixad på jaktidioterna.

@Red_Chili Haha, sådär är det redan tycker jag. De var bara 3 valpar i kullen, och föddes dessutom några dagar sent, så även om han bara är 9 veckor nu, tror jag att han ligger en vecka före i utvecklingen. Vi har alltid saker han får tugga på framme i alla fall, så försöker vi förebygga så mycket som möjligt.

Jag är uppväxt med Basenji, så jag vet ju lite hur den typen av hundar kan vara till de är vuxna. Som det är nu går han lös 4 gånger/dag på stoooor yta så han får röra på sig och lära känna Corgin. Inkallning tränar vi, och han är jätteduktig och godisglad, så det går bra än så länge. Just nu sätter jag mest fokus på att han ska känna sig trygg med Corgin, som är snusförnuftig och lugnet själv. Jag har semester i 3 veckor till, sedan är tanken att de ska kunna vara ensam någon timme per dag i alla fall. Vi får se hur det går. :nailbiting:

Jag bor tyvärr i Malmö, men hade också velat ha fler Saluki-kompisar. Tack för tipsen! :)

KL

Vilka härliga bilder ni har lagt ut på era godingar, man blir ju inte mindre otålig av det:love:

Nu har det gått 5 veckor sedan tiken blev inseminerad och hon visar upp tydliga tecken på att vara dräktig, men än har de inte gjort ultraljud så helt säker går det inte att vara!

Håller på att pyssla med min semester, just nu ser det inte ut som att jag får ledigt när jag vill (dvs när valpen är leveransklar) utan kommer behöva jobba 1-2 nätter i veckan de första två veckorna. Sjukvården i ett nötskal, suck.

Var på kennelläger för någon vecka sedan, var jättekul att träffa alla och jag hoppas verkligen att jag får vara med nästa år med egen hund och inte sitta på läktaren:D

Buse! Husse är äntligen hemma. Han går i skola på annan ort och fick lov att åka hemifrån samma kväll som vi kom hem med valpis.

wpid-wp-1398450725407.jpeg

åh vilka underbara valpbilder! :love:

Får se om det blir någon valp för mig i år. Har i alla fall börjat planera för det men jag är fortfarande i stadiet att jag ska bestämma mig för ras. Har haft funderingar på st bernhard men just nu lutar det mot att jag vill ha en lite mer aktiv ras, kanske blir någon av bruksraserna då jag kommer att ha mycket tid till träning om jag bestämmer mig för att pausa från hästlivet ett tag då jag ska ta bort min häst inom kort.

Jag var och hälsade på valparna igen i fredags då de var 6,5 vecka gamla då, 7 veckor på tisdag så snart en vecka kvar bara *yey* :D Dessvärre glömde jag minneskortet till kameran hemma så det blev bara en bil på lillgrabben med mobilen när han stod och fick lite gotti att äta, gissa hur arg jag var på mig själv för att jag glömde det :meh: Nåväl jag får ta igen det med råge när jag har fått hem lillskiten :love:

6%252C5+veckor.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka