Känner igen det där. Min huligan är 10 månader nu och ibland känner jag mig som en riktig tonårsmamma. Revirpinkandet har börjat komma nu så istället för att kissa ordentligt en gång när vi är ute så går han och småskvätter lite här och var. Stundtals blir han riktigt till sig och ska skrapa i gräset efter sig med baktassarna. Tiklukt har också börjat intressera honom mer och mer på senaste och om han hittar någon pöl som är extra trevlig så ska det tuggas, slickas och ha sig om jag inte lyckas släpa iväg honom därifrån. Kommandot "lämna" är välanvänt numera.Hur går det för alla valpar?
Elvis är 9,5 månad gammal nu och beter sig stundtals som en riktig jäkla tonåring. Oftast tycker jag att han är bäst i hela världen men däremellan vill jag helst sälja honom på blocket
I träningen går det jättefint framåt, men i vardagen har vi haft lite svackor den senaste tiden som bland annat inkluderat ruttna döda höns och en valp som absolut inte tänker låta sig bli infångad
Tur att han är väldigt söt också
I övrigt går det skapligt. Jag njuter av faktumet att ha en något mer vuxen hund i huset nu och slippa plocka undan allt och ställa allt utom räckhåll för långa valpnäsor. Borzoier är rätt destruktiva som valpar så det kan bitvis vara ganska jobbigt när dem är små.