Valp 2014 ?!

Sv: Valp 2014 ?!

Åh men säg inte sådär!
Jag försöker ju vara rationell även nu när vårmammavalpkänslorna svämmar över :p

Men du får gärna skicka länkar till de där kullarna iallafall :angel:

Aha såpass! :)

(Jag trodde inte du var så positiv till uppfödare som säljer till brukshem?)

Senast ändrad:

KL

Idag har vi hämtat hem Boss, och jag kunde inte vara mer nöjd :love:. Asglad, toppenstabil och trygg, kampar som en galning och så himla kul valp! Och sööööt!

1402211.jpg

Bild på Boss och hans pappa Smalis som också bor hos oss :love:
1402213.jpg

Fuuuuusk att du får hem busvalp och en annan får sitta här med allt valpsug kvar :mad:
Jäkla SM och rankingtävlingar!

:D :D :D
Och jag blev nästan, men bara NÄSTAN glad när jag fick se att det INTE blir några Lyxabebbar i år ;) Visste ju att tiden för en valp för mig nu inte finns. Så ni slipper jag gå och gräma mig över det i alla fall ;)

Kl
För övrigt så går jag och planerar framtiden lite grann, valp kommer inte förrän om tidigast två år dock...
Men nu står jag och velar vad det ska bli.
Helt klart är att det ska vara en brukshund.
Och (förmodligen ;) ) inte en till vit.
Är just nu tre raser som jag står och väger mellan: Aussie, som jag tänkt köpa i många år och vet precis bad jag är ute efter i rasen.
Kelpie, en ras som växer mer och mer i mina ögon, har däremot haft oturen att träffa flera som inte har det drivet i sig som jag vill ha.
Och så den nyaste på listan, chodsky pes. En väldigt ny bekantskap men väldigt intressant. Tur jag har tid på mig att bestämma mig, chodskyn kommer jag hinna stifta större bekantskap med då jag plötsligt har flera vänner som införskaffat sig en, fördelen med den är att jag inte behöver leta uppfödare, går allt som planerat så kommer uppfödaren till mina vita att börja avel med den rasen också :)

*kl*
Och jag HAR ågren. Grämer mig. Som bara den.

Frodolfs kullsyster väcker stor uppmärksamhet i Danmark, och är nu parad med en hane som ger otroligt bra avkommor. (Ena avkomman vann nyss Northern Irelands Nursery Championship vid 10 månaders ålder...).

Det kommer bli en kull i en alldeles egen klass. Och jag får köpa en om jag vill. Men jag KAN INTE ha valp nu. Pengarna finns helt enkelt inte för att ha fem stycken...

Jäkla skit:arghh:

Sälj någon av dom andra? Så resonerade jag när jag fick nys om den här kullen. En har vi lånat ut. Min prinsessa som är mitt allt kommer de spekulanter och kikar på fredag. Hårt som f-n men en renrasig med den stammen mot en blandras.

10 mars kommer valpen vaccineras, så vi planerar att ta färjan ner helgen 5-6 april. Jag har aldrig åkt färja med hund, ska man boka nått speciellt? Hur rastar man en hund(valp) på en båt?
Han kommer i alla fall slippa åka själv, då en tik som ska till norge får åka med oss.

Jobbigt läge!
Så tråkigt när ekonomin sätter stopp, men så blir det väl förr eller senare för oss allra flesta :mad:

Kl.

Eventuellt blir det en valp för oss i höst eller vinter. Rasen är Australian kelpie. Men det är så himla svårt, jag vet ganska exakt vad jag vill ha men att hitta en kombination man tror ska ge det är svårt. Jag har anmält intresse på en kull men det finns helt klart vissa tveksamheter, men förhoppningsvis får vi träffa tik och tidigare avkommor i april och kan reda reda dem. Hanen i den kombinationen tror jag mycket på :)

Jobbigt läge!
Så tråkigt när ekonomin sätter stopp, men så blir det väl förr eller senare för oss allra flesta :mad:

Ja, och lite bra är det nog ändå. Jag har ju faktiskt tre(fyra) fantastiskt bra hundar, och har inte behov av fler i jobbet. Inte kommer jag hinna tävla fler heller...

Men drömma kan man!

Drömma är bra! :)

KL

Jag drömmer också om valpar.. (Om inget förstod det av mina senaste inlägg i den här tråden).
Hoppas att det kan kännas läge att utöka flocken om något år eller så. Om jag hittar en kombination jag tycker känns bra. Och om inte min envisa sambo får för sig att det räcker med två hundar i vårt hem :P

Senast ändrad:

Drömma är bra! :)

KL

Jag drömmer också om valpar.. (Om inget förstod det av mina senaste inlägg i den här tråden).
Hoppas att det kan kännas läge att utöka flocken om något år eller så. Om jag hittar en kombination jag tycker känns bra. Och om inte min envisa sambo får för sig att det räcker med två hundar i vårt hem :P

Två hundar, vad är det för trams ;)?!

KL

Jag är helt KÄR i min valp :love:! Jag har börjat träna så smått med Boss, 10 v. Igår körde vi lite byteslek, för att han ska lära sig att leka intensivt men bryta och byta till den leksak jag vill:

http://youtu.be/HPbhnNBC47k

Sen så introducerade jag även klickern igår och körde två pass. Nu i början vill jag bara att han ska bjuda på massa beteenden och engagemang, och på de två pass vi gjort har han bjudit på (upprepat, så han fattar redan att han ska testa olika saker för att få klick ) backa, sitt, stå, stegra/studs/hoppstå och snurra

http://youtu.be/MEGZsy_QZb4

Han är verkligen megaball :up:!

Nä, jag har inte hund så. De är mina familjemedlemmar, inte handelsvaror.

Hundar kan flytta hemifrån, förekommer då o då, jag har låtit hundar flytta som fått det bättre i en annan flock o har oxå haft hundar som flyttat till mig för att det varit bra för hundarna. Har aldrig varit pengar inblandade.

Jag kan inte erbjuda vallning i någon större utsträckning o hanhund över 4 5 månader funkar inte så länge som Leon finns i livet.

Självklart ska man inte ha kvar en hund om man inte trivs ihop. Jag har ju omplacerat Ida (hela 100 meter...) eftersom jag inte upplevde att hon mådde optimalt av att bo i flock. Men det var för Idas skull, inte för min.

Jag har hundar som är värda bra mycket mer än min bil och Fritte har stående spekulanter, men jag skulle ALDRIG sälja dem för att kunna köpa en annan hund.

Då tycker jag inte du ska ha ågren för den planerade parningen. Hade du verkligen känt att det är något du vill satsa på hade du ju köpt en valp, även om de innebär att du kanske måste göra dej av med någon av de andra för valpen har större förutsättningar.

För mej var det iof kanske lättare att ställa en blandras mot en renrasig. Framför allt när jag vill jobba för att föra rasen framåt.
Är spekulanten som kommer på fredag inte intresserad, så kommer hon flytta till en kompis som lånat henne några jakter. Inga pengar inblandade. Uttryckte mej kanske lite knasigt med sälja, menade inte som sälja = lägga ut annons på blocket.

Senast ändrad:

Hur får du ihop det resonemanget?

Hur mycket man tror på en valp har ju absolut ingenting att göra med om man vill göra sig av med befintliga hundar eller ej?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka