Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men de spelar väl ingen roll hur snabb man är? Jag ska importera nu och valpen är 4 veckor, har alla papper. De som styr när jag kan hämta hem den är rabiesvaccinationen. Som jag förstått ska de uppnå en viss ålder innan vaccinet får ges, och sen är det karantän i 3 veckor innan de är ok att flytta ur landet.
Intyg från jordbruksverket behövs och det ska visas i original i tullen. Även om det bara är en hund.
Det här gäller för att föra in hundvalpar, kattungar och illervalpar
Djuret ska vara id-märkt med mikrochip (ISO-standard). Rabiesvaccination eller avmaskning krävs inte.
Djur som kommer från EU ska ha ett sällskapsdjurpass med sig där legitimerad veterinär fyllt i id-numret. Djur som kommer från ett så kallat tredje land (dvs. ett land utanför EU) ska istället ha ett veterinärintyg utfärdat av officiell veterinär på Jordbruksverkets blankett E9.163. Du beställer intygsblanketter på www.jordbruksverket.se/resameddjur.
Jordbruksverkets tillstånd ska finnas att visa i original för tullen vid ankomsten till Sverige.
Djuret är yngre än 3 månader (90 dagar) vid införseln.
Tack för det, hade för mig det också.