Valp 2014 ?!

Sv: Valp 2014 ?!

Av de 22 är 20 retrivrar och en amris. Den enda som är riktigt klok i gänget är min gamla dsg.

Men det är lite mäktigt att gå ut i hagarna med 12 stora hundar. King of the world.

kl

Det blev ingen hund för mig förra året men 2014 ser ut att börja bra!. En valp kommer med största sannolikhet flytta in ganska snart, en welsh springer spaniel:love:. Ska besöka uppfödaren i veckan så det är bara att hålla tummarna.
Det är så spännande och ska bli så roligt!:):)

Finns det någon mer på buke som snart hämtar hem en valp?

Well, "min" tax har fötts och de ser jättefina ut. Men jobbet har lagt in om en ny policy mot hundar på jobbet (blä!!) och sambon har nytt jobb där han absolut inte kan ha hund... Så det blir ingen ny hund här vad det ser ut som.

Så tråkigt!

KL

Det blir ingen valp för oss heller. Uppfödaren bestämde sig för att ställa in hela kullen då det dök upp något annat spännande som jag fortfarande väntar på att få höra mer om ;)

Det är egentligen inte toppläge för valp så då väntar vi istället för att kolla på andra uppfödare. Var just den specifika kombinationen som lockade..

Äh, det är ju som det är. Jag inser väl dessutom att det inte hade passat riktigt ändå, fast det gör det väl aldrig. Men den tiken som jag vill ha ser superfin ut, dock kan jag ju inte skaffa hund och typ ge den till mina föräldrar(de eviga hundvakterna), känns inte rätt varken mot dem, mig eller hunden.

Jag ska iofs driva igenom rökfri arbetsplats nu pga den här hundpolicyn, de kan ju glömma att jag släpper det :angel::devil:

KL

tänkte väcka lite liv i tråden!

Planen var en flatte från början, vilket jag skrivit tidigare, men nu har rasen ändrats!
Vi har lääänge diskuterat fram och tillbaka om vilken ras vi ska skaffa härnäst, vi trodde på flatten men kändes inte helt hundra, men sen på MyDog föll polletten äntligen ner! Det är ju en golden retriever vi ska ha:love:

Inte haft en tanke på rasen innan, måste helt glömt den men nu känns det som vi verkligen hittat rätt!

Så om allt går som det ska så kommer det flytta in en liten valp hos oss i maj!
Nu ska man bara orka vänta på att valparna föds och man får klartecken från uppfödaren att det finns en liten valp till oss :D

*kl*
En uppfödare vars hundar jag gillar ska ta paus (ev sluta avla) efter 2014, så jag funderar på att försöka norpa åt mig en valp ur sista kullen som kommer i slutet av 2014/början av 2015.

*KL*

Jag hoppas innerligt jag kan bestämma mig för ras, i så fall blir det förhoppningsvis valp under 2014.
Kollat upp lite kennlar som planerar valpar under året, ska fortsätta forska rundor på det o se vad som sker.

Just nu lutar det väldigt mkt åt en STAFFE ;)

kl*
Efter allt de jobbiga som hänt så känns det lite, lite bättre att ha något att se fram emot. Vi har blivit erbjudna en valp ur uppfödarens kommande kull, så bara det föds någon hane så blir vi med valp i april typ. Beräknat är att de ska födas vecka 8!
Ingen kan någonsin ersätta vår älskade, men kanske, kanske kan sorgen lindras lite när vi har en ny pälsboll hos oss! Det känns iallafall som att vi med något att se fram emot fick näsan ovanför vattenytan åteminstone...

Kl

Jag hoppas på valp 2014! Hundlös sen några år, men nu är längtan stor.
Får bara se vad det blir för ras...står som intresserad hos tre kullar. På tre olika raser:o
Klart är att det blir en riktigt arbetsmyra, till bruks och lydnad!

Om ni känner att det hjälper er att få hem en ny hund så låter det som en jättebra ide. Kram!

Kl

Är ny här! Men jag ska köpa valp i år:) Står på kö på en tik från Belgien. Rasen är border collie. Tiken är planerad att valpa den 1/2 och då får jag veta om "min" valp föds. Om inte så är det bara att leta vidare. Kan inget annat än längta nu!:D

KL

Nu har äntligen 2014 börjat, som jag har längtat!
Hela januari har än så länge gått till att vänta på att tiken ska börja löpa. Som tur var har hon ännu inte börjat, förra veckan fick uppfödaren reda på att en syster till hanen har en valp som har avlivats pga EP (som jag förstod det precis nu/nyligen). Därav har en ändring av hane gjorts och det blir nu en helt okänd hane för mig som är från Australien. Det känns dock bra, jag litar till 110% på uppfödaren och jag tycker att det var bra att ändringen gjordes när detta uppdagades.

Som pricken över I:et köpte vi ett hus i december (efter närmare ett år av budgivningar) så i mars flyttar vi in! Känns skönt att ha trädgård och att det är försommar när valpen förhoppningsvis kommer, lite skillnad mot när nuvarande hund kom då det var januari, -15 och vi bodde två trappor upp i lägenhet:D

Ja det ska bli jättespännande!:)
Jag vill ha en bc med bra linjer och samtidigt vara blue merle. I Sverige hittar jag inga seriösa. Letade i England ett tag men det är så svårt att få hem dom där ifrån och så snubblade jag över den här kenneln och fastnade för deras tänk + att de har blue merle valpar på g:)

Du är inte orolig att de mest bryr sig om färgen och inte egenskaperna i fårhagen?:)

Har många BCs i bekantskapskretsen och vet verkligen vilka jag skulle kunna tänka mig att ha en BC ifrån och vilka jag absolut inte skulle vilja ha en ifrån..

Nej inte alls:) De avlar fram riktigt bra hundar som går långt i alla grenar och har gjort i flera år och de vallar dessutom, så det känns bra!:)
De råkar bara ha lite roliga färger med.

Jag längtar ihjäl mej :love:

Denna goding hämtar vi i månadsskiftet mars/april

img_2051_52e1689a88e59d4c0392fb4a.jpg

img_2114_52e168c388e59d4838f059f4.jpg

Då förstår jag att du importerar, i Sverige har rasklubben jobbat hårt för att bli av med/motverka färgavel.

Är valparna reggade i ISDS? Vad heter kenneln? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hård nacke

Omröstningar

Tillbaka