Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror ju på om hundarna är en del av ens levebröd.
Själv har jag låtit en hund flytta eftersom hon hellre åt ällingar än vallade kor/får.
O ja, hon var en älskad familjemedlem.
Fast vill man så gärna ha en viss hund (kan ju faktiskt vara en vuxen också) så tar man ju den oavsett hur hårt slag det blir i bröstet att omplacera en av dem man redan har.
Väljer man att tacka nej och köra på med de man har, så kanske inte den valpen/hunden har det där lilla extra man kände från början.
Kl.
Eventuellt blir det en valp för oss i höst eller vinter. Rasen är Australian kelpie. Men det är så himla svårt, jag vet ganska exakt vad jag vill ha men att hitta en kombination man tror ska ge det är svårt. Jag har anmält intresse på en kull men det finns helt klart vissa tveksamheter, men förhoppningsvis får vi träffa tik och tidigare avkommor i april och kan reda reda dem. Hanen i den kombinationen tror jag mycket på
Jag är också nyfiken på kombinationen!
Fast vill man så gärna ha en viss hund (kan ju faktiskt vara en vuxen också) så tar man ju den oavsett hur hårt slag det blir i bröstet att omplacera en av dem man redan har.
Väljer man att tacka nej och köra på med de man har, så kanske inte den valpen/hunden har det där lilla extra man kände från början.
Det är ju det jag försökt säga hela tiden, och för mej som då väger en blandras mot en renrasig blir fördelarna med den renrasig så mycket mer och det är hårt att tvingas skiljas från sin "bebis" men jag får tänka framåt och alla möjligheter jag kommer få med valpen.
När jag köpte blandrasen visste jag ju knappt om den här rasen, hade jag träffat på den innan så hade de aldrig blivit någon blandras utan en renrasig på en gång.
Ar det en Dobe?
Du far garna PMa uppfodare / kull till mig, (har precis borjat researcha for min blivande hund om ca 10 ar...)