Valp 2014 ?!

Åh, så fin hon är! Vad är det du uppskattar mest med henne?

Hennes enorm glädje till mig och arbete. Hon är alltid super glad när hon och jag tränar, hon vill så mycket. Så otroligt arbetsvillig och VILL verkligen göra rätt hela tiden.

Det är mycket energi och fart Man måste knyta ihop men den enorma glädjen till att få arbeta är så rolig och hon ger så otroligt mycket glädje :love:

Jag smyger in här lite i efterhand, eftersom att jag redan hämtat hem min valp. Var sådär superhemlig och berättade inte för någon att jag skulle köpa valp, så min mamma konstaterade att hon blivit morrmorr via facebook. haha.
Det blev såklart en till staffordshire bullterrier. Kjapp heter han till vardags, men riktiga namnet är Hard Rock Staffords Backdraft.
1527077_10152474164838030_8150197221338564939_n.jpg

10153923_10152474165298030_8230600488909508980_n.jpg

10486428_10152474167668030_6462234930838657206_n.jpg

Hennes enorm glädje till mig och arbete. Hon är alltid super glad när hon och jag tränar, hon vill så mycket. Så otroligt arbetsvillig och VILL verkligen göra rätt hela tiden.

Det är mycket energi och fart Man måste knyta ihop men den enorma glädjen till att få arbeta är så rolig och hon ger så otroligt mycket glädje :love:

Vad roligt! Har hon inte haft några tonårshyss?

Ååhhh så många sötnosar!! Jag är fruktansvärt valpsugen, och hundsugen överhuvudtaget, just nu! Jag har bara haft äldre omplacering innan, hur gör ni med jobb och så? Jag pluggar på heltid och min sambo jobbar. Vi tänker att sambon nog kommer kunna ha med sig hunden till jobbet, kontor och bilfärder. Annars kommer vi leta dagmatte, kanske ha det ändå som alternativ. Klart att vi måste ta lite ledigt i början för att lära känna hunden och låta den bo in sig och få lite trygghet. Hur har ni andra gjort? Går det att ha valp på ett vettigt sätt trots att båda jobbar/pluggar heltid?

Jag smyger in här lite i efterhand, eftersom att jag redan hämtat hem min valp. Var sådär superhemlig och berättade inte för någon att jag skulle köpa valp, så min mamma konstaterade att hon blivit morrmorr via facebook. haha.
Det blev såklart en till staffordshire bullterrier. Kjapp heter han till vardags, men riktiga namnet är Hard Rock Staffords Backdraft.
1527077_10152474164838030_8150197221338564939_n.jpg

10153923_10152474165298030_8230600488909508980_n.jpg

10486428_10152474167668030_6462234930838657206_n.jpg
Jättesöt!

Vad tänker du ha honom till? Om jag inte minns fel så har du en tik redan?
Kul med valp!

Jättesöt!

Vad tänker du ha honom till? Om jag inte minns fel så har du en tik redan?
Kul med valp!

Han blir agilityhund han också. :) och bästa kompis förstås.
Sen får vi se om jag börjar med DSA eftersom att båda hans föräldrar tävlar i det och är väldigt duktiga. Kan vara kul att prova på någon annan sport än Agility. :)

Han blir agilityhund han också. :) och bästa kompis förstås.
Sen får vi se om jag börjar med DSA eftersom att båda hans föräldrar tävlar i det och är väldigt duktiga. Kan vara kul att prova på någon annan sport än Agility. :)
Grattis till nytillskottet!
DSA?

Nu har vi filmat min lilla galning Helix lite. Han blev 20 veckor i helgen och vägde då hela 11,8 kg. Leklusten kan jag inte klaga på:

Han är en fortsatt enkel men väldigt envis och busig valp. Det värsta som finns är att sitta uppbunden när storebror får träna och leka så det måste vi jobba mycket med. Vi jobbar med lite grunder till lydnaden och agilityn, försöker spåra regelbundet och leka en massa. Han är lättlärd kräver redan en hel del hjärngympa och kommer nog att bli en krävande hund som vuxen men annat har jag inte väntat mig med tanke på vad jag vill göra med honom i framtiden.

Har inte skrivit något här men har faktiskt sparat en valp från min egen uppfödning hemma, en liten Fixa blev det. Första gången jag har något egenuppfött som bor kvar här hemma och jag måste säga att det är lite speciellt att ha varit med redan från planerandet av kullen, se dom födas och utvecklas fram till nu då hon är 5 månader. Som ensam tik i kullen fanns det inte så mycket att välja på men hon lever verkligen upp till förväntningarna; följsam, lekfull, social, miljöstark och en riktigt glad liten skit är hon.
Planen är att vi ska ägna oss åt utställning, lydnad och spår, de två första har vi redan påbörjat.

Extra roligt är att hon kommer från en kull där båda föräldrarna är KORADE, förmodligen den enda kullen på dvärgschnauzer idag, kanske någonsin. Så jag hoppas att valparna går i sina föräldrars fotspår och blir minst lika härliga individer!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka