Han är mest galen . Den bilden är efter två timmar i en bil där han precis kaosat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad inspirerande blogg! Skall ut och lägga ett spår direkt! Får bli kvällslektyr att läsa den
@fijja Vilken liten mumsbit
Jag "hör" till tråden men har inte vart inne på länge, min lilla är ju redan 11 månader och firar snart sin ettårsdagMen är liten nyfiken på er som skaffar er 2:a hund eller har gjort det någon gång, hur gammal var er äldre hund, hur länge hade ni haft den? hur såg era förutsättningar ut när det gäller jobb/skola, hade ni gott om hundvakter som kan tänka sig passa 2 hundar? var ni flera i familjen?
Jag är så sugen på en till, men tänkte försöka hålla mig till min nuvarande är iallafall 2 år eller hellst 3, och så att förutsättningarna och tiden stämmer, men planera kan man ju alltid
@fijja Vilken liten mumsbit
Jag "hör" till tråden men har inte vart inne på länge, min lilla är ju redan 11 månader och firar snart sin ettårsdagMen är liten nyfiken på er som skaffar er 2:a hund eller har gjort det någon gång, hur gammal var er äldre hund, hur länge hade ni haft den? hur såg era förutsättningar ut när det gäller jobb/skola, hade ni gott om hundvakter som kan tänka sig passa 2 hundar? var ni flera i familjen?
Jag är så sugen på en till, men tänkte försöka hålla mig till min nuvarande är iallafall 2 år eller hellst 3, och så att förutsättningarna och tiden stämmer, men planera kan man ju alltid
@Torktumlare
@fijja tack för era svar. Det jag funderar lite kring är att om man skaffar en aktivare ras som behöver mycket mental träning och få jobba, så är jag lite rädd för att den mindre aktiva/första hunden känner att den hamnar i skymundan, om ni är med på hur jag menar. Tycker ni det är svårt att hålla tiden "rättvis" eller är det så att den andra hunden helt enkelt inte bryr sig? Känns som att det finns en risk för att få dåligt samvete och känna att man måste träna 1 h med cockern bara för att man gör det med Kelpien, som ett exempel. Hundar tänker säkert inte så men man själv gör ju det
@canine min äldre är 5 år vilket jag tycker är en bra åldersskillnad. Jag ville egentligen redan köpa valp för tre år sedan men har istället valt att lägga mycket krut på att hitta den rätta kombinationen och satsa på min karriär.
Jag såg till att även försöka utvecklas som hundtränare hela tiden när jag hade den äldre hunden, inte för att jag skulle tävla honom utan mer för att grunda inför framtida hund.
Själv kommer jag inte kunna ha tre hundar vilket också spelade in, hade jag för lite åldersskillnad mellan hundarna skulle jag stå utan en aktiv tävlingshund om X antal år.
Nyfiken; vad ska du ha nästa hund till?
@fijja Men är liten nyfiken på er som skaffar er 2:a hund eller har gjort det någon gång, hur gammal var er äldre hund, hur länge hade ni haft den? hur såg era förutsättningar ut när det gäller jobb/skola, hade ni gott om hundvakter som kan tänka sig passa 2 hundar? var ni flera i familjen?
Men varför ska valpen ha fil och keso?@fijja Herregud vilken liten sötnos!
kl
Har beslutat mig att testa en ny matrutin för Filimon. Tycker han ätit lite dåligt de senaste dagarna, eller rättare sagt, ätit väldigt långsamt. I dagsläget får han Royal Canin torrfoder för valpar blandat med fil på morgonen och eftermiddagen/kvällen och sen samma torrfoder fast med keso till natten, enligt uppfödarens inrådan. Dem senaste dagarna har han låtit sin mat stå väldigt länge och bara ätit lite av det då och då när han känt för det och varit hungrig. Är inte helt förtjust i att ha en skål med fil stående ute i rumstemperatur i flera timmar och det går inte att ställa in det i kylen emellan för då vill han inte äta det alls när det är kallt. Så istället har jag tänkt testa att låta en skål med hans torrfoder stå framme som han kan ha fri tillgång till, och sen ge honom sin fil och keso i en separate skål på utsatta tider.
Testade detta i morse nu och det verkade gå bra. Han sög i sig all sin fil och åt iaf hälften av sin portion med torrfoder direkt. Normalt hade han kanske tagit ett par tuggor och sen lämnat resten till senare om jag haft det blandat. Ska testa detta i några dagar nu och se hur det går. Han har bra aptit så det är inte det att han matvägrar, han är bara lite långsam, vilket iof inte behöver vara ett problem, så länge han får i sig tillräkligt.
Uppfödaren rekommenderade det för att det är snällt mot magen och ger det till alla sina valpar fram tills att de börjar med vuxenfoder. Har inte märkt några negativa effekter av det, han bajsar som han ska, är verken uppblåst eller orolig i magen och tycker det är gott. Vill dock påpeka att det inte handlar om några liter utan det är ett par dl fil två ggr om dagen och en dl keso på kvällen.Men varför ska valpen ha fil och keso?