Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte läst hela tråden, vad är det för ras du ska ha?Plötsligt uppenbarade sig en ny kombination, hos samma uppfödare. Blir den av är jag väldigt intresserad.
Blä. Vill ha valp, helst igår.
En annan uppfödare fick idag 13 valpar och jag dör av söthet. (Är dock inte intresserad av kullen alls, men de är ju lika söta oavsett).
DobermannHar inte läst hela tråden, vad är det för ras du ska ha?
Dobermann
När det nu blir en ny.
Ja precisDå tror jag att jag vet vilken kull du tittat på som kom igår. Kennelnamn som börjar på G?
Dog också lite när jag såg de underbara valparna
Jag har fem.... svar nog ?Jag tittar in här med jämna mellanrum, om drömmer lite om en valp. Men jag BEHÖVER verkligen inte en hund till. Säg att två räcker?
Jag tittar in här med jämna mellanrum, om drömmer lite om en valp. Men jag BEHÖVER verkligen inte en hund till. Säg att två räcker?
Inte en chans. Jag är på G med hund nr fyra(fem) och skulle egentligen vilja ta två i den kullen. Är inte ens fullt i soffan med tre ju
Håll förövrigt tummarna att det föds en tik till mig nu, tiken är parad fem gånger och hanen åker strax utomlands på tävlingsturne så nu må de vara klara!
Hur gör ni som har många hundar?
Jag skulle rasta de yngre ihop och den äldre för sig.
Här rastas alla samtidigt när vi går på skogspromenader där alla kan vara lösa och hålla sitt egna tempo och aktivitetsgrad. Längre motionssträckor i koppel går bara de vuxna hundarna, valparna får vänta med det tills de vuxit till sig lite. Sen så kan jag och min man även dela upp flocken oss emellan så vi går varsin promenad med ett par, eller att jag tar min vuxna aussie på en cykeltur och han tar en skogspromenad med resten.
När jag skaffade min första aussie så bodde jag i stan och hade min då 2 åriga dvärgschnauzer som hade problem med möten, både med hundar och människor . Det första året fick de gå separata promenader, så min aussie inte skulle ha minsta chans att ta över hans problembeteenden.
Överlag skulle jag inte låta valpar promenera med hundar som har "jobbiga" beteenden för sig, eftersom de så lätt kan apa efter dem .