Sv: Valp 2012

Nu är det faktiskt 2012, och det är jättehärligt att se att det börjar trilla in valpar och bildbevis på underverken. Underbara! :love:

Igår var jag och hälsade på nio underbara valpar och på fredag flyttar en av dem hem till mig :laugh:

Vi funderar på att skaffa oss en hund till sommarn/hösten, det kommer bli rasen Aussie alltså Australian Shepherd.

Ja de är verkligen en vacker ras! Älskar verkligen de lite mer livliga hundarna! Finns många fina raser men fastnade för just Aussien:-) har nu mera vart på en heldel utställningar för att få reda på så mycket som möjligt om rasen.

395156_10150504134208353_582388352_8783210_1357112489_n.jpg

Nu har han hittat hem :) Han var helt underbar i den 2 timmar långa bilturen och nu ligger han och gnager på en leksak. Fler bilder kommer när det lilla yrvädret lugnat sig lite ;)

Grattis till er som redan fått hem era små!

Jag längtar så jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Det är så himla tomt hemma med bara en hund..

Igår såg jag att en svensk tik inseminerats med min Alices farfar. Fick riktiga VILL-HA-känslor men efter en stund på avelsdata fick jag lägga den tanken åt sidan, alldeles för tråkig mentalitet på mödernets sida.

Hoppas att tiken vi ska ha valp från börjar löpa tidigare än planerat!
Orka vänta ända till sommaren..

KL

Sambon och jag har kommit fram till att det ska flytta in en labrador till oss nästa höst/vinter (2012). Börjar bli dags att leta uppfödare nu.

Är det tänkt att tiken ska löpa först i sommar? Jag vet precis vad du menar med längtan, det är nästan tjatigt att tänka på det till slut. Nu närmar ju vi oss något "riktigt"- förhoppningsvis föds vår valp nästa lördag, men tomheten efter att ha hund är ju så stor. Jag upplevde det inte alls lika jobbigt att vänta på vår Tuwa, för då hade vi ingen hund sedan innan och visste inte hur underbart det är med valp.

Köper ni från Sverige denna gång?

Kul! De trevligaste labbar jag träffat har varit de vi har i familjen, som är två stycken ledarhundar. Jag förmodar att man har vissa speciella avelskriterier för sådana, eftersom vissa kennlar verkar få fram fler ledarhundar än andra.

Ja om jag minns rätt så ska hon löpa senvår/sommar. Lååångt kvar!

Japp, blir en svensk uppfödare den här gången. :)

Ligger nog något i det du säger. Och speciellt när ens förra rycktes ifrån en så tidigt..

Inte alls långt kvar för er då!!

Ja, det kan vara riktigt härliga hundar. Jag har träffat en hel del flängiga labbar, som jag upplever som väldigt omysiga. Men de två ledarhundarna är magiska. Sedan har ju de en rätt bra fostran också, såklart.

Men sötnöt :love:

Här börjar det närma sig för valpning, tiken är beräknad till 20/1 :) Sen börjar det eviga namnproblemet....

Men sötnöt :love:

Här börjar det närma sig för valpning, tiken är beräknad till 20/1 :) Sen börjar det eviga namnproblemet....

Jag har aldrig riktigt förstått det där.. Antingen så vet man redan innan vad man vill att hunden ska heta, eller så väljer man något relaterat till stamtavlenamnet?
Så tänker jag iallafall ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 126
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 269
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 610
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 792

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka