Sv: Valp 2012

Vad tråkigt. Har ni varit inne på Petit Basset Griffon? Det är supertrevliga hundar med jaktinstinkt. Visserligen inget att ha löst i skogen, men himla mysiga hundar.

Vi med! Då får vi lägga upp bilder här båda två, om en vecka drygt. Otroligt att det snart är dags! Det känns som att vi har väntat i evigheter.

Jo, det har vi. Men känner mig osäker på om den kommer få ett bra liv hos oss då ingen av oss har något större intresse av rådjursjakt och till hare/räv har vi redan en hund (långbent). Om jag skulle jaga med den bara för jaktprov så skulle det vara något, men vet inte om jag vill det.

Annars hittade jag en perfekt (på pappret) valpen direkt när jag gick ut på köpa hund idag, nu gäller det bara att övertala sambon om det.

Jag väntar spänt på bilder från din sötnos! Det måste nog ha varit bland det sötaste jag sett!

Så är det... förhoppningsvis får man ha dem längre än man väntat på dem. Vår förra hund fick vi bara ha i tre månader, så det kändes hemskt snopet när man ställt in sig på 10-15 år med henne. Men bättre lycka denna gång *peppar, peppar.

Spinner: jag lovar att visa bilder!

Lovely!:bow:

Här är en bild från idag. Nu har vi haft Troya i lite drygt en vecka och hon sköter sig så fint :)

423883_10150601619185598_588750597_9566317_672314592_n.jpg

Vi ska också skaffa valp nu under våren -12, vår uppfödare ringde och för en vecka sen föddes en liten pojke som ska bli våran. Längtar så oerhört mycket efter att få hem valpen.

Här är en till som nog blir med valp 2012. Ska hälsa på lite olika uppfödare men jag vet åt vilket håll det lutar. Blir nog en liten pinschertik för mig och min pojkvän.

Jag kommer också skaffa valp under 2012. I augusti får jag förhoppningsvis hem första valpen, och andra valpen i december/början på 2013. Båda kommer att vara av rasen jaktlabrador. Har fått kontakt med 2 jättetrevliga uppfödare med precis den typen av hundar jag gillar. Kommer i framtiden att träna lydnad, agility, sök samt gärna pröva på freestyle med dem. Håller på längtar ihjäl mig redan!:)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 656
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat