Sv: Valp 2012

Jag är ingen "valpmänniska", kan med enkelhet åka och titta på en kull och tycka att de är söta men inte alls känna att "jag måste ha"...så det är det rena förnuftet jag slåss med nu..borde jag? Borde jag inte? (osv):D

Känner igen mig så väl. Det är sällan jag faller för andras hundar öht numera dessutom. Jag kan mysa med en valpis 5 minuter, sen tacksamt lämna över den utan problem:D

Frågan är väl vad du vill, har tid med, råd med och pallar?

Jamen visst! Just nu är det mest det praktiska jag ser över. Ffa ekonomin, men jag vill verkligen ha en valp ut denna kombon känner jag , så jag känner nästan att jag " måste" lösa det :)

*kl

Bjuder på en liten bild på Troya från idag. Nu är det bara 1,5 veckor kvar tills hon kommer :bump::bump:

6veckor.jpg

Vilken söt och ullig liten sak! :love:

*KL*

Nu är det bara fyra dygn kvar tills lilla Gaia kommer hem! :) Hon veterinärbesiktigades igår u.a.

De börjar redan få lite vinthundsmidja (Gaia är den närmast i bild):
Nioveckor.jpg

Vilken söt och ullig liten sak! :love:

*KL*

Nu är det bara fyra dygn kvar tills lilla Gaia kommer hem! :) Hon veterinärbesiktigades igår u.a.

De börjar redan få lite vinthundsmidja (Gaia är den närmast i bild):
Nioveckor.jpg

Vilka sötnosar, vill också :(
Tror dock inte min mor är med på noterna på den fronten

KL

Pratade just med "min" uppfodare och fick veta att jag blir med valp i October nagon gang:love: Han parar Mandy's kull syster i Juni. Jag ar redan sa, SA, excited.

Kul!

Det lutar åt att det blir valp först 2013 för min del. Trist att vänta men jag tror det är det som blir det bästa i slutändan.

Klart att ditt nytillskott måste få vara med! :)

*KL*

Gaia flyttade hem till oss i fredags kväll och allt går otroligt bra. Det var underbart att få träffa henne i verkligheten. Jag trodde aldrig att jag skulle skaffa en valp utan att ha träffat den först, men i det här fallet så litade jag oerhört mycket på uppfödaren.

Och det är en fantastisk valp! Jättefin och söt, med ett supertemperament. Hon fann sig tillrätta direkt. Max tio minuter efter det att hon kommit innanför dörren så sprang hon glatt runt och lekte med min andra hunds leksaker. :D

Igår kom dessutom Red_Chili och hälsade på och tog en hel hög med fantastiska valpbilder! De finns att se på hennes blogg (som man enligt reglerna inte får länka till).

Vad mysigt att hon är hemma, det låter som att hon funnit sig tillrätta direkt.

*kl
Igår var och hälsade på Lovis, och valde ut vem av dem vi ville skulle vara just Lovis. De var underbart energiska och rultiga. Såhär ser hon ut:

lovis-5-veckor_192432771.jpg

Jösses så söt! Finska lapphundar (för det är väl det? :o) är så himla trevliga hundar.

Hur gammal är Lovis nu? När får ni hem henne?

Visst är det en finsk lapphund. Hon är drygt fem veckor, så om knappt tre veckor är det dags: 23 mars. Jag längtar något grymt, men börjar förstå att det inte är långt kvar tills vi har henne här.

Har du inte några kort på din fining i sitt nya hem?

Oj, så fina bilder. De var väldigt tjusiga, och hunden också förstås.

Men sicken söting! ser så himla mysig ut :love:

Om tre dagar hämtar vi vårt lilla troll, jag längtar så mycket att jag håller på att spricka haha. Ska bli spännande att se hur våra katter reagerar. Har köpt kompostgaller så att vi kan avskärma lägenheten lite så katterna kan komma ifrån och vara ifred också. Vi får ta det lugnt så ska de nog vänja sig vid varandra. Någon som har något bra tips annars för att vänja katterna vid hunden?

Här är Chess, min mors nya valp, han är väl lite mer än 12 veckor nu. Min golden står tålmodigt (men något lidande) ut...

_DSC2580.jpg

Ska besöka en uppfödare nu i veckan, vad ska man tänka på?
Tips på några frågor som jag kanske missat?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 131
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 652
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka