• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Amk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 626
  • Visningar Visningar 163 761
Sv: Valp 2012

Vi ska hämta puppyn i em och jag andades för ägaren att det kanske går att stjäla husses hjärta så hon skulle välja ut den "lättaste" (dvs mildaste). Och förut idag frågade husse om det går att lära den att vara lös även "sen.

Hehe :D

Grand Bark Brian Jones ligger just nu och slappar i husses famn.

Vi lånar honom en månad, sen får vi se vad som händer :angel:

Och så måste vi hitta ett vettigt "arbetsnamn".

03-6.jpg

02-4.jpg

01-6.jpg

Några bilder iaf :-)

Åh så söt! :) Lycka till och hoppas att han stannar.

*KL*
Och jag måste så klart delge nyheten även här! Vi blir med valp om två veckor! :D Åh som jag har längtat efter att få skriva i den här tråden!

Unga fröken 7 veckor gammal:
Valpis2.jpg

Valpis.jpg

Far och mor:
SigneochJustin.jpg

Ja det är jag! :love: Jag ju blev eld och lågor redan i oktober när jag fick reda på att mamman hade parats med den här hanen. Båda faller mig väldigt mycket i smaken och kompletterar varandra otroligt bra. Men jag skulle ju inte ha valp, men nog våndades jag. När valparna föddes precis före jul så föddes det bara en tik, som var tingad. Jag kände mig lite lättad då eftersom jag inte behövde våndas mer. Men så fick köparen förhinder och vad sjutton, jag skulle inte ha valp just nu men ibland så bara måste man. Jag hade ångrat mig något oerhört annars!

Men oj vilken otroligt söt liten tjej! :love:

Förstår att du köpte henne :) Vilken fin bild det var på föräldrarna också, de ser riktigt kära ut på bilden hehe

Vad roligt att både du och Philosophia anslutit, och så underbara valpar ni har! Det är jättekul att få följa er andra i väntan på min egen valp.

Själva har vi fem veckor kvar tills valpen kommer hem, och såhär ser de ut idag:

3-tjejer-3v_189984213.jpg

De är ju nästan för söta!

Jag håller på att längta ihjäl mig här hemma, tre veckor kvar nu! Idag passade jag och sambon på att sladdsäkra hemmet så att det inte finns något sånt att bita på här :)

kl

Westiehanen blev det inget av, och det var väö egentligen tur det. Om jag ska ha en till westie vill jag verkligen ha en tik, och den ska vara något extra..så nej. Däremot har jag ju blivit lite rådvill nu efter att ha fått Grimas spondylosbesked. Jag har kommit över en kombination som jag tror skulle passa mig som handen i handsken, men jag vet inte. Jag väger för och nackdelar. Leverans är dock inte förrän i Oktober, så jag har ju tid att tänka.

Jag är ingen "valpmänniska", kan med enkelhet åka och titta på en kull och tycka att de är söta men inte alls känna att "jag måste ha"...så det är det rena förnuftet jag slåss med nu..borde jag? Borde jag inte? (osv):D

Är den nya kombinationen också westies?

KL

Åh så fina bilder ni lägger upp!
Philosophias unga fröken var ju bara helt bedårande :love:

Men oj vilken otroligt söt liten tjej! :love:

Förstår att du köpte henne :) Vilken fin bild det var på föräldrarna också, de ser riktigt kära ut på bilden hehe

Tack! :) Visst är bilden på föräldrarna himla charmig.

:love:

Ibland så ordnar universum så saker blir som de ska vara fast man inte hade tänkt det så :D

:D Japp, det är nästan - men bara nästan - så att jag börjar tro på ödet. Jag är väldigt glad över att uppfödarens svärdotter tjatade så energiskt på mig.

Nu återstår det bara att uthärda två veckor innan valpen kommer hem till mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 025
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 412
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 660
Senast: Digbil
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 310
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Sytråden del 4
  • Ge ditt personnummer

Hund, Katt, Andra Djur