gadriel
Trådstartare
Sv: Välja ras ?
Har också funderat på dalmatiner men det verkar vara många individer som är knepiga inom rasen. Sen vill jag nog ha en som går att träna lite med också, jag har inte tänkt tävla i nuläget men tycker det är kul sätt att aktivera hunden.
no, no, no....jag är allergisk mot fällande hundar. Eller ja, whippeten fäller ju men det märks inte.
Kom och tänka på en annan ras,
Dalmatiner - jag tycker inte de är för stora, men alla tycker ju olika. En ras som inte har något nämnvärt mycket jakt i sig, kan dock röra sig på hyfsat stora ytor, men är flockbunden. Dock har jag träffat en del sämre exemplar av denna ras, hanhundsilska hanar - överkåta hanar - lata individer. Men den jag tänker på när jag säger denna ras är den tik en kollega till min mor har, en lättlärd och mycket positiv tik som älskar att arbeta. Dock kräver dessa en konsekvent hand och är inte den allra bästa för lydnad elit eller något sånt.
Fäller dock mängder!
Har också funderat på dalmatiner men det verkar vara många individer som är knepiga inom rasen. Sen vill jag nog ha en som går att träna lite med också, jag har inte tänkt tävla i nuläget men tycker det är kul sätt att aktivera hunden.
no, no, no....jag är allergisk mot fällande hundar. Eller ja, whippeten fäller ju men det märks inte.