Välja grafikkort

Madick

Trådstartare
Jag misstänker starkt att mitt grafikkort håller på att ge med sig, och har börjat spana lite efter ett nytt. Men hur vet man vilket man ska ha?

Jag jobbar en del med bilder, så det bör ju vara relativt snabbt.

Hjälp mig, vad ska jag leta efter. Vad betyder alla olika benämningar?
 
Sv: Välja grafikkort

Vad är det du har nu och tycker du det flyter relativt snabbt?

Hur mycket minne och processorkraft har du?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Välja grafikkort

Men hallå - du talar med en som är totalt nollställd när det gäller hårdvara... :D

Fick ta över sambons gamla dator och har ingen aning om vad det är för grafikkort i nu faktiskt. Kan kolla till helgen (nu är han bortrest).

Alldeles för lite minne och processor dessvärre, inser att datorn börjar bli rätt gammal. Ska försöka komma ihåg att kolla ikväll.

Är det kanske bättre att köpa helt ny dator, och vad är lagom att satsa på då? Använder datorn mest till att surfa och jobba med bilder i Paint Shop Pro. Lite spel, men inga såna där stora tunga actionspel.
 
Sv: Välja grafikkort

Förlåt men jag trodde du hade någon du kunde fråga eller visste :o

Är så att man kan inte köpa hur som häst grafikkort om man har får dålig processor eller minne.

Man skulle inte märka någon skillnad.

Idag kostar inte datorer så mycket så att överväga att köpa ett datorpaket (Ny dator och ny skärm) kan vara en lösning.
Fick du överta en gammal dator så utgår jag från att du även har en gammal skärm. Visst det är billigt att bara köpa själva datorn och behålla skärmen men är skärmen gammal så kan man i de flesta fall tjäna på att köpa en ny skärm eftersom dagens skärmar är testade och sitter man mycket vid datorn så är det ju trevligt att ha en ny skärm. Och kör man bildredigering så kan det vara trevligt med ny och bättre skärm för färgerna.

Man kan uppgradera en dator fast är datorn för gammal så är det ingen ide.

Vet bara ett företag som säljer billiga datorpaket och det är Dell www.dell.se och eftersom du inte spelar så mycket kraftfulla spel så går det ju bra med en "kontors" dator.
 
Sv: Välja grafikkort

Vad bra, då lutar det åt att det blir nytt då. Tack för hjälpen!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
658
Senast: Glimra
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 483
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp