Det är han och hans utsända som satt tryck på Netanyahu, vilket Israeliska medier skrivit massor om (många väldigt besviket).
Och du tror på det? Det är ungefär lika troligt som när Putin stödde Kamala.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är han och hans utsända som satt tryck på Netanyahu, vilket Israeliska medier skrivit massor om (många väldigt besviket).
Vilka medier litar du på?Och du tror på det? Det är ungefär lika troligt som när Putin stödde Kamala.
Vilka medier litar du på?
De har ju inte ändrat sin journalistik för att regeringen gått hårt efter dom? Tvärtom?Möjligtvis Hareez men även de är ju numera censurerade. JP och liknande är ungefär lika trovärda som Putins statsmedia.
De har ju inte ändrat sin journalistik för att regeringen gått hårt efter dom? Tvärtom?
Och jag citerade just dem tidigare i tråden när jag skrev om att Netanyahu verkade lite förvånad över Trumps aggressiva approach.De har ändå blivit mer försiktiga, men som jag sa, Haaretz är den enda jag litar på numera.
Och jag citerade just dem tidigare i tråden när jag skrev om att Netanyahu verkade lite förvånad över Trumps aggressiva approach.
Ja, men det är fortfarande svårt att ta in varför inte Biden la hård press på Israel för att få slut på folkmordet, om så bara tillfälligt ens. Sedan vägrade ju Harris som bekant bryta med Bidens policys, så det är svårt att säga tbh.I ett globalt sammanhang är vad Israel gör helt underordnat. Och jag väntar på att se vad som händer efter en eventuell vapenvila. Gaza är som sagt helt sönderbombat och obeboeligt. Allt Israel behöver göra är att spärra eventuell internationellt bistånd och mycket få Gazabor kommer att ha något att återvända till. Där hade jag litat betydligt mer på att Kamala skulle bidra och stödja bistånd för att bygga upp Gaza igen. Trumps medarbetare kommer aldrig att tillåta att amerikanskt bistånd går till Gaza.
Ja, men det är fortfarande svårt att ta in varför inte Biden la hård press på Israel för att få slut på folkmordet, om så bara tillfälligt ens. Sedan vägrade ju Harris som bekant bryta med Bidens policys, så det är svårt att säga tbh.
Nej, såklart vet vi inte det. Det kanske bara blir den första fasen som de går med på. Och vapenvilan är inte ratificerad ännu, det sker först imorgon. Det kommer bli en blodig natt i Gaza. De har redan eskalerat med bombandet, som de gjort vid andra gånger som eldupphör är på gång, inte minst i Libanon. Och de går lös som monster på västbanken nu också.Vi får se hur mycket press Trump sätter på Israel efter vapenvilan. Republikanerna är redan i revolt över Ukraina och att hjälpa bruna terrorister (även barnen) kommer det att blockera. Gaza har vunnit ett slag (vapenvilan) och förlorat kriget. Sedan satte Biden tryck på Netanyahu som öppet väntade med att förhandla tills Trump vann.
Nej, såklart vet vi inte det. Det kanske bara blir den första fasen som de går med på. Och vapenvilan är inte ratificerad ännu, det sker först imorgon. Det kommer bli en blodig natt i Gaza. De har redan eskalerat med bombandet, som de gjort vid andra gånger som eldupphör är på gång, inte minst i Libanon. Och de går lös som monster på västbanken nu också.
Och ju mer och mer som kommer ut nu såhär i efterhand, så blir det tydligare och tydligare hur lite tryck Biden satte. Det är extremt deppigt. Sedan säger jag inget emot att Bibi la sina ägg i Trump-korgen, men Biden hade fortfarande kunnat stoppa vapenleveranser och satt tryck på andra sätt.
Många av gulfstaterna vill ändå ha en tvåstatslösning för normaliseringen Och Trump verkar enligt uppgift fattat tycke för Abbas. Vilket väl i sin tur fått honom att bete sig som en idiot på Västbanken och banna Al Jazeera precis som Israel gjort, och gått rätt hårt på sina egna - som varit väldigt opopulärt. Så det lär ju inte bli som folket i både Gaza och Västbanken vill, men det hade det inte blivit oavsett.Inrikespolitiskt var det omöjligt. Det kommer att bli ett helvete för alla palestinier. De kommer att mögla i läger som många gjort sedan 1948. Och nu när gulfstaterna vill normalisera relationerna med Israel och Iran har förlorat enormt mycket inflytande så kommer en majoritet palestinier att förlora sitt land för evigt. Kamala har öppet uttalat sitt stöd för ett självständigt Palestina/Gaza. Det kommer inte att ske nu.
Många av gulfstaterna vill ändå ha en tvåstatslösning för normaliseringen Och Trump verkar enligt uppgift fattat tycke för Abbas. Vilket väl i sin tur fått honom att bete sig som en idiot på Västbanken och banna Al Jazeera precis som Israel gjort, och gått rätt hårt på sina egna - som varit väldigt opopulärt. Så det lär ju inte bli som folket i både Gaza och Västbanken vill, men det hade det inte blivit oavsett.
Tror ju inte att ledarna bryr sig så mycket, MBS har sagt nåt sånt att han personligen inte bryr sig - men att han befolkning gör. Och de bryr sig såklart ännu mer under ett pågående folkmord.Gulfsaterna kommer inte att villkora relationer med Israel med tvåstatslösning. Det visar att de närmade sig innan Hamas terrordåd.
Att det blivit avtal idag har inte så mycket med varken Trump eller Biden att göra.Bara för idag så är jag lite MAGA, för Trump har lyckats med något Biden inte kunnat (eller velat). Mashallah!
Va, det säger väl ingen alls?Att det blivit avtal idag har inte så mycket med varken Trump eller Biden att göra.
Jag är visst en Nobody.Va, det säger väl ingen alls?
Menade mer vad du grundade det på, vad Israel gör eller inte gör är ju alltid väldigt relaterat till USA.Jag är visst en Nobody.