Valet i USA

Finns det nån allmän sida där man se valresultat? gärna dom som kommit in redan nu? jag ser en massa resultat på twitter men hittar inte en enda sida där man faktiskt kan kolla resultaten?
 
Vilka påståenden? Jag skrev vist att det är många som bidragit, det är så uppenbart om man följer medierna att de knappast kommer från ett fåtal givare. Även Trump har många givare.

Det är du som påstår att Harris är köpt. Mig veterligt har du inte kommit med en enda källa hittills. I och för sig är det amerikanska valsystemet uppbyggt på donationer i den bemärkelsen är alla kandidater köpta så ditt påstående borde tyda på att du vet att hon är köpt i mycket större utsträckning än andra exempelvis Trump.

Kommer man med ett sådant påstående är det rimligt att komma med källor annat än konspirationsteorin att hon har fått mycket pengar då måste det vara någon som köpt henne.
Så kom personangreppen, som väntat när du inte har sakargument. Det är ingen konspirationsteori att tro att när en politiker tar emot stora summor pengar att det kan påverka vilka beslut som tas, det är ju därför de här personerna/organisationerna ger bidrag.
 
Så kom personangreppen, som väntat när du inte har sakargument. Det är ingen konspirationsteori att tro att när en politiker tar emot stora summor pengar att det kan påverka vilka beslut som tas, det är ju därför de här personerna/organisationerna ger bidrag.
Nej jag kom inte med något personangrepp, men ja du duckar min fråga med ett personangrepp. Om du inte har koll så är detta ett typiskt "Så kom personangreppen, som väntat när du inte har sakargument. "

Det innehåller det klassiska att du avviker från ämnet och ägnar dig åt att försöka misskreditera den du svarar..

Jag undrar fortfarande efter källan till ditt påstående att Kamela Harris är mer köpt än alla presidenter i USA är tack vara systemet med donationer förutom konspirationsteorin att hon måste vara det för hon fått mycket bidrag.
 
Nej jag kom inte med något personangrepp, men ja du duckar min fråga med ett personangrepp. Om du inte har koll så är detta ett typiskt "Så kom personangreppen, som väntat när du inte har sakargument. "

Det innehåller det klassiska att du avviker från ämnet och ägnar dig åt att försöka misskreditera den du svarar..

Jag undrar fortfarande efter källan till ditt påstående att Kamela Harris är mer köpt än alla presidenter i USA är tack vara systemet med donationer förutom konspirationsteorin att hon måste vara det för hon fått mycket bidrag.
Jag är inte intresserad, du kommer med personangrepp och hittar på saker jag inte skrivit och den typen av diskussion är jag inte med på.
 
Jag är inte intresserad, du kommer med personangrepp och hittar på saker jag inte skrivit och den typen av diskussion är jag inte med på.
Och så ett nytt personangrepp. Varför inte hålla dig till ämnet istället? Har jag missuppfattat dig kan du ju korrigera istället för att attackera. Jag frågade efter källa på ditt påstående, har du ingen?
 
Finns det nån allmän sida där man se valresultat? gärna dom som kommit in redan nu? jag ser en massa resultat på twitter men hittar inte en enda sida där man faktiskt kan kolla resultaten?
Med tanke på att valet inte är fören i november så känns det bra tidigt med resultat nu?
 
Men varför skulle då Harris dra in så enorma summor från vanliga väljare, hon har väl varit en av de allra sämst omtyckta vicepresidenterna?

Varfor tror du det? Det finns manga vice precidenter (och presidenter) som varit samre omtyckta. Hon ar inte "illa omtyckt". Folk "over here" gillar henne "just right" men hon ar lite for mycket "till vanster" for manga och henne's glid over till en mer centristiks asikt litar de flesta inte riktigt pa... De flesta anser dock att hon ar battre an alternativet.

Som jag kommer ihåg vann Biden primärvalen överlägset och Harris har varit väldigt impopulär som vicepresident. Det går inte ihop med att vanliga väljare skulle vilja stödja henne ekonomiskt med enorma summor men inte Biden tycker jag.

Varfor tror du att hon ar en impopular vice president? Jag har inte sett nagra uppgifter alls om det under de har 4 aren. HAR i USA har hon inte varit impopular. Inte heller popular, men jag har aldrig sett nagon vice precident ens namnas som popular eller inpopular. En vice precident's job ar att gora var precidenten vill, inte att skapa sig en egen profil i "hierarchyn" (hur det nu stavas pa Svenska) I vita huset rader ingen demokrati, det ar en renodlad organisation ledd fran toppen ner.
 
Det finns en film med Kevin Costner, jag tror titeln ar "The Swing Vote". Storyn ar klar fantasi, intressant tanke dock. Men personerna de gestaltar i filmen, "rednecks" hur de lever, tanker och fungerar visar ar genuint som manga av de jag kanner, tycker mycket om, och i vissa fall beundrar ... men kanske inte for deras starka insikt i politiska fragor.

De ar ofta de som ger bort sin sista slant till en van, bekant, eller en ren framling ... men som sagt, utbildning ar inte deras starka sida och det ar nog tur att sa manga inte ar registrerade att rosta. Titta pa filmen (den ar faktiskt ganska sot) men tank att person skildringarna ar pa pricken. Det ar akta rednecks. Sedan kan man kanske forsta hur de kan rosta pa Trump.
 
Menar du opinionsmätningar? För något valresultat finns inte.

Jag menar förtidsröstningarna och föregående år. Siffrorna måste ju finnas nånstans att hitta
1000006709.webp
 
Det finns en film med Kevin Costner, jag tror titeln ar "The Swing Vote". Storyn ar klar fantasi, intressant tanke dock. Men personerna de gestaltar i filmen, "rednecks" hur de lever, tanker och fungerar visar ar genuint som manga av de jag kanner, tycker mycket om, och i vissa fall beundrar ... men kanske inte for deras starka insikt i politiska fragor.

De ar ofta de som ger bort sin sista slant till en van, bekant, eller en ren framling ... men som sagt, utbildning ar inte deras starka sida och det ar nog tur att sa manga inte ar registrerade att rosta. Titta pa filmen (den ar faktiskt ganska sot) men tank att person skildringarna ar pa pricken. Det ar akta rednecks. Sedan kan man kanske forsta hur de kan rosta pa Trump.
hastflicka, du som bor i USA, är det ingen som funderar på världsfreden?
Vi har krig i Ukraina och Mellanöstern brinner.

USA har två gånger velat, mycket förståeligt, stå utanför de stora krigen, WWI och WWII, men det har inte gått. Det kommer inte att gå med WWIII heller eftersom allt hänger ihop.

Jag såg en youtube-video där folk skrattade och sa att lugna ner er, vi kommer inte att få krig om Trump vinner. Det de syftade på var inbördeskrig. Men vi har redan krig i Ukraina, det finns flera hot mot världsfreden, men det var som om de inte kunde tänka utanför USA:s gränser.

Vet att du inte tänker så, hoppas att du inte känner dig påhoppad.
 
Jag menar förtidsröstningarna och föregående år. Siffrorna måste ju finnas nånstans att hitta
Visa bifogad fil 155265
Jag antar att det som går att se är att det är förtidsröster som är från personer som är registrerade republikaner/demokrater - men det säger inte nödvändigtvis mer än så.

Demokrater förtidsröstar historiskt sett mer än republikaner - så det kan lika gärna bli så att republikaner i PA fylls på först på valdagen. Och av de som lämnat in förtidsröster lär åtminstone några skrivit i någon annan kandidat än Harris eller Trump.
 
Varfor tror du det? Det finns manga vice precidenter (och presidenter) som varit samre omtyckta. Hon ar inte "illa omtyckt". Folk "over here" gillar henne "just right" men hon ar lite for mycket "till vanster" for manga och henne's glid over till en mer centristiks asikt litar de flesta inte riktigt pa... De flesta anser dock att hon ar battre an alternativet.



Varfor tror du att hon ar en impopular vice president? Jag har inte sett nagra uppgifter alls om det under de har 4 aren. HAR i USA har hon inte varit impopular. Inte heller popular, men jag har aldrig sett nagon vice precident ens namnas som popular eller inpopular. En vice precident's job ar att gora var precidenten vill, inte att skapa sig en egen profil i "hierarchyn" (hur det nu stavas pa Svenska) I vita huset rader ingen demokrati, det ar en renodlad organisation ledd fran toppen ner.
Från mätningarna som gjorts, se t.ex. jämförelsen nedan. Harris ställde inte ens upp som kandidat i primärvalen i år där Biden vann överlägset, däremot i förra och var en av de som fick allra minst röster. Så att vanliga väljare helt plötsligt ger enorma summor när hon blev demokraternas kandidat låter osannolikt.

https://www.latimes.com/projects/kamala-harris-approval-rating-polls-vs-biden-other-vps/
 
Varfor tror du att hon ar en impopular vice president? Jag har inte sett nagra uppgifter alls om det under de har 4 aren. HAR i USA har hon inte varit impopular. Inte heller popular, men jag har aldrig sett nagon vice precident ens namnas som popular eller inpopular. En vice precident's job ar att gora var precidenten vill, inte att skapa sig en egen profil i "hierarchyn" (hur det nu stavas pa Svenska) I vita huset rader ingen demokrati, det ar en renodlad organisation ledd fran toppen ner.
Tycker faktiskt det är lite konstigt, i all rapportering jag sett har det framställts så. Ett exempel från NBC:
"NBC News says Harris' net-negative rating of -17 is the lowest for a vice president in the history of its poll."

https://www.axios.com/2023/06/26/kamala-harris-poll-2024-election-biden
 
Jag antar att det som går att se är att det är förtidsröster som är från personer som är registrerade republikaner/demokrater - men det säger inte nödvändigtvis mer än så.

Demokrater förtidsröstar historiskt sett mer än republikaner - så det kan lika gärna bli så att republikaner i PA fylls på först på valdagen. Och av de som lämnat in förtidsröster lär åtminstone några skrivit i någon annan kandidat än Harris eller Trump.

Det vet jag givetvis men frågan är fortfarande var siffrorna kommer ifrån..
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 206
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 589
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 469
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
306
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp