Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Förslag vore kanske att i denna fråga vara lika professionell och rationell som man i regel måste vara när man arbetar med förbättring och problemlösning inom andra områden dvs man identifierar problemen.
Våldtäkter må dels ha sin förklaring på individuell manlig nivå men det är även ett kulturellt problem.

Sverige har, precis som många andra länder, kulturella problem med våldtäkter men det finns många andra länder som har betydligt större kulturell prägling när det kommer till grova våldsbrott/våldtäkter.
Därav kan vi se varför våldtäkter/grova våldsbrott i Sverige har blivit ett större problem än någonsin förr.
Med tanke på hur problemet (icke)angrips så bör det bli värre.


valdtakt_skattning_1985_198.png



valdtakt_ursprungslander_2011.png

Åh, affes statistikblogg. Vad förvånad jag blir. Den lägger enorm energi på att förse internet med klatschiga diagram om invandrades brottslighet. Bara så att ingen tror att det är BRÅ som gör det.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nej, dina inlägg är inte obekväma i den mening av ordet som du berömmer dig själv med. Ovanstående är exempel på otrevliga inlägg från dig.

Om du vill kan jag göra en lista över dina obegripliga inlägg och en över dina korkade inlägg också, om du vill.

Jag tror faktiskt inte att du är landsbygdsbo, men det är intressant hur både du och hen tror att ni är friska fläktar som skriver självständiga och obekväma inlägg där ni säger sanningar som ingen vill höra. Måste vara underbart att ha en sådan grandios självbild.

Gör gärna en lista och motivera varför dom är korkade och redovisa gärna material som pekar på det motsatta. Annars är det ju bara din frustration över att vara fast i ett moment 22 som lyser igenom.
Nej jag är inte LBB.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Åh, affes statistikblogg. Vad förvånad jag blir. Den lägger enorm energi på att förse internet med klatschiga diagram om invandrades brottslighet. Bara så att ingen tror att det är BRÅ som gör det.



Löjligt.
Menar du att diagrammen skulle se annorlunda ut om någon annan hade gjort dem?
Publikationer räcker gott och väl men diagram ger en god sammafattande överblick och fungerar bra för dem som inte har intresset av att läsa eller har svårt att greppa statistiken.

Gör man som jag gjorde, google: invandrare statistik kriminalitet våldtäkt stapeldiagram så får man många träffar.

Gör man en sökning på engelska blir det än mer intressant eftersom problemet finns i hela i-världen, men med den lilla skillnaden att den här typen av studier inte är lika märkliga som i Sverige.
Så enligt ditt resonemang antar jag att du anser att stor del av i-världen lägger enorm tid på att förse sitt land och internet med klatschiga diagram och undersökningar om de problem som direkt är knutna till invandrare.
Och?

Stör någon annan Mandalaki. Du lovade för flera år sedan att du aldrig skulle bemöta mina inlägg. Med tanke på att du visar upp ett sannerligen osmickrande tryne de gånger du försöker ber jag dig hålla dig till ditt löfte.
Det finns tydligen en ignoreknapp för känsliga som har svårt att disciplinera sig, använd den.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Lite märkligt är det allt om det nu skulle vara så att värderingar är exakt lika i hela världen. Det värderingsarbete som görs i skolor i hela världen är alltså meningslöst eftersom det sen inte är någon skillnad i värderingar beroende var man kommer från.

Det känns då hopplöst och vi kan alltså ge upp och sluta diskutera det här i den svenska skolan. Det ger ju liksom nol resultat ändå.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Antalet anmälda brott behöver inte stämma överens med vare sig antalet dömda eller antalet begagna brott.
Det finns en del undersökningar som visar att det förekommer en viss diskriminering när det gäller vilka som bli anmälda/misstänkta för brott.
Jag ska se i efter ikväll om jag hittar källan, den fanns med i kurslitteraturen när jag läste om kriminalitet på högskolan.

När det gäller våldtäkt så vet vi att sannolikheten att man anmäler beror mycket på var, hur och av vem brottet begåtts av.

Att jämföra antalet våldtäkter mellan olika länder är svårt beroende på det skiljer på anmälningsbenägenhet och vad som räknas som våldtäkt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Antalet anmälda brott behöver inte stämma överens med vare sig antalet dömda eller antalet begagna brott.
Det finns en del undersökningar som visar att det förekommer en viss diskriminering när det gäller vilka som bli anmälda/misstänkta för brott.
Jag ska se i efter ikväll om jag hittar källan, den fanns med i kurslitteraturen när jag läste om kriminalitet på högskolan.
.


Jag har redan läst och känner till detta så du behöver inte lämna ref.
Att det skulle förklara överrepresentationen i alla länder där man ser den här röda tråden är emellertid inget jag tar på allvar.
Ser man till vilka ursprungsländer som oftare knyts till grövre våldsbrott så förstår man, om man nu inte väljer att totalt förneka ett eventuellt samband mellan den kriminelle och dennes bakgrund, att det finns en kulturell prägling.
Jag finner det inte alls märkligt. Kommer man från ett land där man ser kvinnan lägre värd än boskap och att man systematiskt misshandlar, stympar, torterar och våldtar kvinnor - så varför skulle man lägga ifrån sig dessa värderingar när man bosätter sig i annat land.


När det gäller våldtäkt så vet vi att sannolikheten att man anmäler beror mycket på var, hur och av vem brottet begåtts av.

Att jämföra antalet våldtäkter mellan olika länder är svårt beroende på det skiljer på anmälningsbenägenhet och vad som räknas som våldtäkt


Sverige ligger tvåa i världen efter Afrikanskt land när det gäller antalet våldtäkter, det torde falla på sin rimlighet. Det innebär emellertid inte att våldtäkter inte är ett problem i Sverige, eller att det inte ökat kraftigt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ojdå, det var väldigt vad det tog:D

Poängen är att diagrammen är ointressanta - för alla utom de som delar agenda med t ex affes statistikblogg. Att känna till en brottslings etnicitet har ingen praktisk nytta, det finns inget att använda den kunskapen till. Om en kille från Somalia våldtar en tjej, vad ska du göra åt det? Stoppa invandringen från Somalia så att några tusen helt oskyldiga somalier inte får komma hit? Sätta några tusen svensksomalier på skolbänken och predika svensk kvinnosyn för dem? (Alltså den svenska kvinnosyn som uppenbarligen inte räcker för att stoppa helsvenska våldtäktsmän).

Vad gäller trynen så står jag åtminstone för det jag alltid visat här. Medan du har ägnat åren efter ditt nickbyte åt att försöka tvätta ditt. Det går sådär, skulle jag säga.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Lite märkligt är det allt om det nu skulle vara så att värderingar är exakt lika i hela världen. Det värderingsarbete som görs i skolor i hela världen är alltså meningslöst eftersom det sen inte är någon skillnad i värderingar beroende var man kommer från.

Det känns då hopplöst och vi kan alltså ge upp och sluta diskutera det här i den svenska skolan. Det ger ju liksom nol resultat ändå.


Den finns bevisligen något svårhanterligt för många här.

Om utgångsläget är att man som svensk ser sina värdegrunder och ideal som moraliskt och etiskt överlägsna så blir det onekligen problem i möte med (vålds)kulturer som står för motsatsen, för om man nu erkänner denna skillnad så innebär det ju att man ser den andra kulturen som mindre utvecklad (underlägsen den egna, ungefär som Sverige för några hundra år sedan) och då är man nära att få en otrevlig etikett och det vill man ju inte ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ojdå, det var väldigt vad det tog:D

Poängen är att diagrammen är ointressanta - för alla utom de som delar agenda med t ex affes statistikblogg. Att känna till en brottslings etnicitet har ingen praktisk nytta, det finns inget att använda den kunskapen till. Om en kille från Somalia våldtar en tjej, vad ska du göra åt det? Stoppa invandringen från Somalia så att några tusen helt oskyldiga somalier inte får komma hit? Sätta några tusen svensksomalier på skolbänken och predika svensk kvinnosyn för dem? (Alltså den svenska kvinnosyn som uppenbarligen inte räcker för att stoppa helsvenska våldtäktsmän).

Vad gäller trynen så står jag åtminstone för det jag alltid visat här. Medan du har ägnat åren efter ditt nickbyte åt att försöka tvätta ditt. Det går sådär, skulle jag säga.

Jag undrar just hos vem det tog.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ojdå, det var väldigt vad det tog:D

Poängen är att diagrammen är ointressanta - för alla utom de som delar agenda med t ex affes statistikblogg. Att känna till en brottslings etnicitet har ingen praktisk nytta, det finns inget att använda den kunskapen till. Om en kille från Somalia våldtar en tjej, vad ska du göra åt det? Stoppa invandringen från Somalia så att några tusen helt oskyldiga somalier inte får komma hit? Sätta några tusen svensksomalier på skolbänken och predika svensk kvinnosyn för dem? (Alltså den svenska kvinnosyn som uppenbarligen inte räcker för att stoppa helsvenska våldtäktsmän).

Vad gäller trynen så står jag åtminstone för det jag alltid visat här. Medan du har ägnat åren efter ditt nickbyte åt att försöka tvätta ditt. Det går sådär, skulle jag säga.

Men är det ok att predika kvinnosyn för de mellan 7 och 16 år då? Eller är det meningslöst då också?

Eftersom tex skolans arbete inte stoppar svenska våldtäktsmän så skall skolan sluta ta upp de här frågorna?

Jag säger inte att vi är bäst i Sverige. Kanske är det tvärtom? Kanske anses våldtäkt mer ok här än i många andra länder. I Indien blir det våldsamma demonstrationer pga rättsväsendets slapphet mot våldtäkter. Det blir det ju inte här. Vad jag menar är att bakgrund måste spela roll.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det resonemanget kan du ju ännu hellre tillämpa på könen. Om man nu som kvinna ser sin egen låga våldstendens som etiskt överlägsen mäns betydligt högre våldstendens... så blir det inte besvärligt alls, utan vi konstaterar bara att det är män som står för en överväldigande majoritet av alla sex- och våldsbrott.

Varför är det viktigt för dig att peka på just etnicitet i sammanhanget?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag menar att ska man predika, så ska man göra det för alla. Inte för vissa, utvalda för att någon av deras landsmän gjort något fel.

Killen i våldtäktsmålet som den här tråden handlar är helsvensk. Säg att han varit från Finland, Serbien eller Iran. Att han blivit åtalad för våldtäkt säger ju inget som helst om andra finnar, serber eller iranier. Det är faktiskt min enda poäng.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det resonemanget kan du ju ännu hellre tillämpa på könen. Om man nu som kvinna ser sin egen låga våldstendens som etiskt överlägsen mäns betydligt högre våldstendens... så blir det inte besvärligt alls, utan vi konstaterar bara att det är män som står för en överväldigande majoritet av alla sex- och våldsbrott.

Varför är det viktigt för dig att peka på just etnicitet i sammanhanget?


Det handlar om problemlösning oavsett ämne.
Upprätta en handlingsplan, ligga steget före och vara beredd, att ha en strategi för när, var och hur man ska sätta in resurser för att motarbeta/lösa problemet.

Precis som att det är av intresse att identifiera om det finns en specifik grupp som har problem i skolan. Vilka problem har de, finns det en gemensam nämnare, vilka resurser behövs etc. Det kan handla om kön, etnicitet, diagnos, begåvningsstyrka eller annat.


Men visst, hade vi bara haft en kvinnlig invandring hade vi troligen haft ett betydligt mindre kriminellt facit idag, om man nu vill kalla det problemlösning.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag menar att ska man predika, så ska man göra det för alla. Inte för vissa, utvalda för att någon av deras landsmän gjort något fel.

Killen i våldtäktsmålet som den här tråden handlar är helsvensk. Säg att han varit från Finland, Serbien eller Iran. Att han blivit åtalad för våldtäkt säger ju inget som helst om andra finnar, serber eller iranier. Det är faktiskt min enda poäng.

Jag håller med. Vi kan ju inte ha en speciell antivåldtäktskurs för vissa utvalda grupper. Men om vi pratar om värderingar i skolan och tycker att det är viktigt så kan vi gott ta upp de frågorna även med de som flyttar hit.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Javisst, identifiera ett problem och tänka ut en plan och lösa det. Precis som vår "nye" vän KTM så klokt också säger.

Varför tror jag inte att ni två är de första som tycker att det vore bra om man kunde få alla som begår våldtäkter att sluta med det? Varför låter ni som om ingen någonsin förut har tänkt på att våldtäkter är ett problem?

För allt vad jag känner till har våldtäkter skett lika länge som det har funnits människor, och överallt där det har funnits människor. Käcka soldater av alla nationaliteter utför dem mer eller mindre på order.

Det är så fantastiskt hur ni och andra som tänker som ni (eller andra som ni tänker som, snarare, tex den store tänkaren Ingrid Carlqvist) kastar er över varje tänkbart samhällsproblem utifrån att det i själva verket är invandringen det handlar om, invandring som är problemet.

Att du inte är mer mån än så om att dölja din främlingsfientlighet, det är egentligen förvånande för mig. Jag hade gissat att du skulle tycka att det känns sunkigt att förknippas med sådant.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Javisst, identifiera ett problem och tänka ut en plan och lösa det. Precis som vår "nye" vän KTM så klokt också säger.

Varför tror jag inte att ni två är de första som tycker att det vore bra om man kunde få alla som begår våldtäkter att sluta med det? Varför låter ni som om ingen någonsin förut har tänkt på att våldtäkter är ett problem?

För allt vad jag känner till har våldtäkter skett lika länge som det har funnits människor, och överallt där det har funnits människor. Käcka soldater av alla nationaliteter utför dem mer eller mindre på order.

Det är så fantastiskt hur ni och andra som tänker som ni (eller andra som ni tänker som, snarare, tex den store tänkaren Ingrid Carlqvist) kastar er över varje tänkbart samhällsproblem utifrån att det i själva verket är invandringen det handlar om, invandring som är problemet.

Att du inte är mer mån än så om att dölja din främlingsfientlighet, det är egentligen förvånande för mig. Jag hade gissat att du skulle tycka att det känns sunkigt att förknippas med sådant.


Du blev uppenbarligen varse att din uppfattning om mig inte stämmer, eller så är gissningar inte din starka sida.
Om Bukefalos-Petruska vill etikettera mig som främlingsfientlig eller rasist rör mig faktiskt inte ryggen. Med tanke på vad som krävs för att få dessa etiketter idag ser jag det inte ens som sunkigt.
Huruvida etiketter svider eller lockar till eftertanke beror på vem som sätter dem och utifrån vilka argument.
Av samma anledning kan vissa etiketter med syfte att vara nedlåtande snarare kännas stärkande, bekräftande och lustfyllda.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Om utgångsläget är att man som svensk ser sina värdegrunder och ideal som moraliskt och etiskt överlägsna så...)

så är det en rasistisk utgångspunkt

ett rasistiskt sätt att betrakta världen.

de svar en sådan rasistisk person kommer att få på sina funderingar om hur saker fungerar, kommer att vara rasistiskt, eftersom utgångspunkten var att den egna rasistiska värdegrunden är överlägsen andra.

varje gång en person med ovanstående utgångspunkt låssas tänka kommer den personen att komma till samma svar. att vederbörandes värderingar är överlägsna och alla andras är fel.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Javisst, identifiera ett problem och tänka ut en plan och lösa det. Precis som vår "nye" vän KTM så klokt också säger.

Varför tror jag inte att ni två är de första som tycker att det vore bra om man kunde få alla som begår våldtäkter att sluta med det? Varför låter ni som om ingen någonsin förut har tänkt på att våldtäkter är ett problem?

För allt vad jag känner till har våldtäkter skett lika länge som det har funnits människor, och överallt där det har funnits människor. Käcka soldater av alla nationaliteter utför dem mer eller mindre på order.

Det är så fantastiskt hur ni och andra som tänker som ni (eller andra som ni tänker som, snarare, tex den store tänkaren Ingrid Carlqvist) kastar er över varje tänkbart samhällsproblem utifrån att det i själva verket är invandringen det handlar om, invandring som är problemet.

Att du inte är mer mån än så om att dölja din främlingsfientlighet, det är egentligen förvånande för mig. Jag hade gissat att du skulle tycka att det känns sunkigt att förknippas med sådant.

Så vad har för belägg att dålig integration pekar på det motsatta då? Är det inte bättre att göra något där man kan än att låtsas som det regnar. Dina argument är som att tycka det är dumt att utveckla bromsmediciner för Aids går ju ändå inte att bota. Sedan att detta inte är huvudproblemet är vi väl medvetna över.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Är det inte bättre att göra något där man kan än att låtsas som det regnar. .

Haken är att när man hämtar sin världsbild från avpixlat så har världsbilden inte så mycket med verkligheten att göra. Man får helt enkelt för sig att problem som inte finns existerar.

Det är liksom lite hopplöst att komma med förslag på att lösa det som inte behöver lösas.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp