Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Utanförskap leder inte direkt till klassförhållanden som har minst andel våldtäktsmän.

2 svenskar
av 10 000 svenskar.
9 invandrare
av 10 000 invandrare.

Statistiken ser ju inte direkt lovande ut och på vilket sätt skulle det vara bortkastat med preventiva åtgärder och vad är svagheten i resonemanget?

Den frågan har jag svarat på innan i tråden, frågan är vilka förslag du har?


Förslag vore kanske att i denna fråga vara lika professionell och rationell som man i regel måste vara när man arbetar med förbättring och problemlösning inom andra områden dvs man identifierar problemen.
Våldtäkter må dels ha sin förklaring på individuell manlig nivå men det är även ett kulturellt problem.

Sverige har, precis som många andra länder, kulturella problem med våldtäkter men det finns många andra länder som har betydligt större kulturell prägling när det kommer till grova våldsbrott/våldtäkter.
Därav kan vi se varför våldtäkter/grova våldsbrott i Sverige har blivit ett större problem än någonsin förr.
Med tanke på hur problemet (icke)angrips så bör det bli värre.


valdtakt_skattning_1985_198.png



valdtakt_ursprungslander_2011.png
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Förslag vore kanske att i denna fråga vara lika professionell och rationell som man i regel måste vara när man arbetar med förbättring och problemlösning inom andra områden dvs man identifierar problemen.
Våldtäkter må dels ha sin förklaring på individuell manlig nivå men det är även ett kulturellt problem.

Sverige har, precis som många andra länder, kulturella problem med våldtäkter men det finns många andra länder som har betydligt större kulturell prägling när det kommer till grova våldsbrott/våldtäkter.
Därav kan vi se varför våldtäkter/grova våldsbrott i Sverige har blivit ett större problem än någonsin förr.
Med tanke på hur problemet (icke)angrips så bör det bli värre.


valdtakt_skattning_1985_198.png



valdtakt_ursprungslander_2011.png

Det är känsligt att påstå att det finns kulturella skillnader som påverkar våra handlingar.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Bara för att man formulerar problemet annorlunda än du (dvs "män som våldtar" istället för "invandrare som våldtar") så betyder det inte att man inte diskuterar problemet.

Tro mig, vi har lyckats ha vettiga diskussioner före 20 januari här inne. Sluta klappa dig själv på axeln hela tiden.

Nu har jag ju vad jag vet aldrig formulerat det så förutom möjligtvis ett citat från artikeln om det är det du tänker på. Har däremot nämnt att en bättre integration troligtvis skulle minska riskerna för våldsbrott. Ljuger vänstern då när dom skriver att växande klyftor är en grogrund för kriminalitet? Eller är det så att dom kanske t.o.m är främlingsfientliga.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det är det som är problemet med att det inte finns några oberoende studier utan allt är färgat av vilket parti som har beställt det. Sedan kan alla sitta och trixa med siffror hit och dit allt efter deras egna ideologier och det händer ingenting.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det är det som är problemet med att det inte finns några oberoende studier utan allt är färgat av vilket parti som har beställt det. Sedan kan alla sitta och trixa med siffror hit och dit allt efter deras egna ideologier och det händer ingenting.

Det finns massor av oberoende studier. Det heter forskning, finns på ett universitet nära dig, den dagen du vill veta fakta och inte bara sprida fördomar.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Frågan är hur man skulle kunna få till en politiskt oberoende forskning/studie av detta. Alla är ju medvetna om att det inte är ett sundhetstecken när ingen vågar beröra ämnet. Lämna ärendet utomlands kanske?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ljuger vänstern då när dom skriver att växande klyftor är en grogrund för kriminalitet? Eller är det så att dom kanske t.o.m är främlingsfientliga.

Om du syftar på den länk du tidigare postat förstår jag inte vad du har för glasögon på dig när du läser. I artikeln(som berör bränder i ett område i Kalmar och som är från 2011) beskrivs hur ökade klyftor i samhället ger ökad brottslighet. De klyftor man talar om är skillnader i inkomst och i sysselsättning.

Hur du kan använda denna länk, eller de två andra du bifogar i samma inlägg, till att ge styrka åt dina främlingsfientliga åsikter är svårt för mig att förstå.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Vilka fördomar sprider jag som inte står på vänsterpartiet sida?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag har inte sagt att nån ljuger, jag säger att din retorik suger. Om någon inte ställer upp din problemformulering så säger du på fullaste allvar att de "skiter i att kvinnor blir våldtagna".

Jag vet inte vilken bukefalist du egentligen är men du imponerar inte särskilt stort kan jag säga.

Återigen - du skrev att det inte var någon skillnad på svenska män som våldtar och invandrare som våldtar. Varför då fokusera på den ena gruppen?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Vilka fördomar sprider jag som inte står på vänsterpartiet sida?

Din fråga var varför din "sanning" inte undersöks. Det forskas i ämnet på universitet, du kan själv åka dit och kolla.

Jag förstår att det kan vara lite obekvämt för dig att få din livslögn avslöjad men det kommer att kännas bättre efteråt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Frågan är hur man skulle kunna få till en politiskt oberoende forskning/studie av detta. Alla är ju medvetna om att det inte är ett sundhetstecken när ingen vågar beröra ämnet. Lämna ärendet utomlands kanske?

Det är inga bekymmer och görs redan. Ditt bekymmer är att forskningen inte leder till de resultat du vill ha.

Så man kan ju fundera... Du är egentligen inte intresserad av någon forskning, och varje forskare som kommer till ett resultat du inte gillar kommer du att säga är politiskt styrd?

Är du el-allergiker också?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer


Var snäll och hjälp mig, att läsa statistik är inte min starka sida och jag har dessutom redan tagit min kvällsmedicin.

Du redogör inte för någon källa, vem står bakom diagrammet ovan? Jag ser att man utgår från en BRÅ-rapport när denna uppskattning görs, men vem "man" i det här fallet är begriper jag inte. Och vad är det egentligen man redogör för? Antalet våldtäktsoffer från respektive land?
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Om någon tagit illa upp på personligt plan ber jag om ursäkt.

Länken från Kvinnojourerna säger ju samma sak som jag, och stöder sig på samma siffror från BRÅ som jag. Antalet anmälda våldtäkter var lägre 2012 än 2011. (Jag skrev fel förut och skrev 2013, jag vet inte om siffrorna för förra året är sammanställda ännu.)

Den socialdemokratiska länken säger att brottsligheten ökar om de sociala klyftorna i samhället ökar. Det var inte direkt nyheter för mig. Där står inget om just våldtäkt, däremot en del om maffia.

Ingen av dessa texter handlar om våldtäkt överhuvudtaget.

Ingen av dessa texter säger att våldtäkterna minskar om integrationen blir bättre. Vi vet inte om det är så. Även om det är så, återstår alla de våldtäkter som begås av integrerade gärningsmän att förklara.

Dessutom säger du ingenting om hur den integration du brinner så för ska gå till. Hur ska du bära dig åt för att integrera alla? Det är ju inte så att du är den första att grubbla på den frågan. Kanske är den inte helt lätt att lösa?

Vänsterpartiet säger i stort sett samma sak, med utgångspunkt i ett konkret exempel.

För övrigt fortsätter du med otrevliga tillmälen. Du visar dessutom en slående okunnighet i de frågor du så gärna vill diskutera. Dessutom snömos om vart "samhället är på väg".

Du har inte kränkt mig personligen, jag låter mig inte kränkas av personer som du. Men du har skrivit väldigt otrevliga inlägg och det ser jag inget skäl att förlåta dig, för jag är övertygad om att du kommer att göra om det.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Var snäll och hjälp mig, att läsa statistik är inte min starka sida och jag har dessutom redan tagit min kvällsmedicin.

Du redogör inte för någon källa, vem står bakom diagrammet ovan? Jag ser att man utgår från en BRÅ-rapport när denna uppskattning görs, men vem "man" i det här fallet är begriper jag inte. Och vad är det egentligen man redogör för? Antalet våldtäktsoffer från respektive land?



Det är en redogörelse för invandrares (över)representation när det gäller olika kriminella aktiviteter.

Har du aldrig hört eller läst om rapporterna? De är, för dem intresserade, välkända då de varit laddade och även använts som exempel för förslag om att man inte skall få föra den här sortens statistik utifrån etnicitet:

http://www.pdf-archive.com/2011/05/08/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1/
http://www.bra.se/bra/publikationer...-personer-fodda-i-sverige-och-i-utlandet.html
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nu somnar jag strax, men jag hann läsa som hastigast om den senare rapporten. Det var intressant att se, apropå de diagram du lade in här i tråden, vad de nämner om de farhågor kritiker haft inför den här typen av underslökningar:

"En del kritiker har ifrågasatt nödvändigheten av en ny undersökning och menar att den är till mer skada än nytta. Det finns risk att uppgifter rycks ur sitt sammanhang och presenteras på ett sätt som förstärker ett vi- och dom-tänkande. Sådana farhågor får man inte nonchalera."
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag gissar att de är dömda gärningsmän då?

Jag har läst böcker om hur mycket lättare det är att få en invandrare dömd för våldtäkt till exempel, än en svensk. Bara FYI sådär.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det är inga bekymmer och görs redan. Ditt bekymmer är att forskningen inte leder till de resultat du vill ha.

Så man kan ju fundera... Du är egentligen inte intresserad av någon forskning, och varje forskare som kommer till ett resultat du inte gillar kommer du att säga är politiskt styrd?

Är du el-allergiker också?

Vilka resultat vill jag ha då du som vet? Det jag har skrivit är att bättre integration leder till mindre utanförskap är inte det bra? Är det inte det forskningen pekar på eller har vänsterpartiet hämtat det ur luften? Förslag på detta har också skrivits men konstigt nog är något som förbättrar situationer för invandrare är främlingsfientligt av vissa.

Och forskning som kommer fram till annat avfärdar du som fördomar och främlingsfientligt. Ser du poängen med ofärgad rapport som inte allmänheten/politiker kan/får sitta och tolka till hans eller hennes fördel. Dom behöver bara ta del av förslaget på förbättringar och sedan rösta om det. Vad är problemet med det? Allmänheten/politiker kommer aldrig att få tillgång till den ändå.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Länken från Kvinnojourerna säger ju samma sak som jag, och stöder sig på samma siffror från BRÅ som jag. Antalet anmälda våldtäkter var lägre 2012 än 2011. (Jag skrev fel förut och skrev 2013, jag vet inte om siffrorna för förra året är sammanställda ännu.)

Den socialdemokratiska länken säger att brottsligheten ökar om de sociala klyftorna i samhället ökar. Det var inte direkt nyheter för mig. Där står inget om just våldtäkt, däremot en del om maffia.

Ingen av dessa texter handlar om våldtäkt överhuvudtaget.

Ingen av dessa texter säger att våldtäkterna minskar om integrationen blir bättre. Vi vet inte om det är så. Även om det är så, återstår alla de våldtäkter som begås av integrerade gärningsmän att förklara.

Dessutom säger du ingenting om hur den integration du brinner så för ska gå till. Hur ska du bära dig åt för att integrera alla? Det är ju inte så att du är den första att grubbla på den frågan. Kanske är den inte helt lätt att lösa?

Vänsterpartiet säger i stort sett samma sak, med utgångspunkt i ett konkret exempel.

För övrigt fortsätter du med otrevliga tillmälen. Du visar dessutom en slående okunnighet i de frågor du så gärna vill diskutera. Dessutom snömos om vart "samhället är på väg".

Du har inte kränkt mig personligen, jag låter mig inte kränkas av personer som du. Men du har skrivit väldigt otrevliga inlägg och det ser jag inget skäl att förlåta dig, för jag är övertygad om att du kommer att göra om det.

Du lyser inte direkt med din briljans heller om heterosexuella förhållanden.
Obekväma inlägg menar du.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det tråkiga är att den aldrig kommer att uppfyllas och under tiden ökar våldtäkter men det skiter du i.

Och du tillför till diskussionen?

Du motarbetar ju alla kvinnor för du är för blind/vägrar att se att det finns en överrepresentation där som det går att göra något åt.

Kan du komma med ett motargument förutom att det finns svenska män som våldtar och därmed åsidosätta kvinnors intressen framför dina egna?

Obekväma inlägg menar du.

Nej, dina inlägg är inte obekväma i den mening av ordet som du berömmer dig själv med. Ovanstående är exempel på otrevliga inlägg från dig.

Om du vill kan jag göra en lista över dina obegripliga inlägg och en över dina korkade inlägg också, om du vill.

Jag tror faktiskt inte att du är landsbygdsbo, men det är intressant hur både du och hen tror att ni är friska fläktar som skriver självständiga och obekväma inlägg där ni säger sanningar som ingen vill höra. Måste vara underbart att ha en sådan grandios självbild.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp