Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nu har inte någon utpekat en hel grupp som våldtäktamän även om vissa enligt mig går övergränsen och pekar ut invandrare som mer våldtäktsbenägna och det helt utan att reflektera på vad siffrona egentligen visar. Alla frågor i den riktningen ignoreras.

Nu var det väl ändå det ökningen i den gruppen där det är störst chans att bli gärningsman vi pratade om. Lösningen där var undvika att se till att inte människor hamnade där. Att fylla på i den (sociala) riskgruppen är ju vad du kan läsa att öka riskerna för våldtäkt + ett antal andra våldsbrott.

Nu var ju detta poängen med inläggen att man kan minska riskerna men om ordet invandrare finns blir det kortslutning i PK huvudet och förmågan att höra/läsa det som skrivs/sägs upphör oavsett vad det är som skrivs. Istället är det reflexmässigt ,främlingsfientlighet, rasist, osv som rapas fram infantilt utan att reflektera över vad som det egentligen står. Mandalaki lyckades ju faktiskt göra en helt korrekt tolkning. ”En mycket snäll tolkning av ditt inlägg skulle kunna vara att du förespråkar integration. Och det är ju bra.”
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nu var det väl ändå det ökningen i den gruppen där det är störst chans att bli gärningsman vi pratade om. Lösningen där var undvika att se till att inte människor hamnade där. Att fylla på i den (sociala) riskgruppen är ju vad du kan läsa att öka riskerna för våldtäkt + ett antal andra våldsbrott.

Nu var ju detta poängen med inläggen att man kan minska riskerna men om ordet invandrare finns blir det kortslutning i PK huvudet och förmågan att höra/läsa det som skrivs/sägs upphör oavsett vad det är som skrivs.

Vet du, det kan finnas andra orsaker till att folk har svårt att förstå vad du skriver.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

En sak som ofta stör mig, och som jag tycker har betydelse i sammanhanget, är hur (heterosexuell) kärlek skildras, tex på film. Även i "seriösa" filmer som får välvilliga recensioner (jag tänker inte alls på porr, alltså) där kärlek är en del av handlingen, tycker jag att kroppskontakten mellan parterna ofta ser ut som att den manliga rollfiguren markerar ägande och makt över den kvinnliga. Alltså, även på sättet hur de kysser varandra (hur han kysser henne) och sådant.

Och då menar jag filmer där allt tyder på att manusförfattare och regissör är helt inne på att det handlar om kärleksfull, romantisk kärlek, inte alls om övergrepp. Och där publik och recensenter också tar emot filmen som en sådan film, inte som en film som handlar om övergrepp.

Jag tycker mig också rätt ofta se liknande mönster i hur heteropar tar i varandra när man ser dem, hur han lägger armen om henne på sätt som markerar ägande, och liknande.

Jag associerar det till sådant som du tar upp, till en skev syn på män, kärlek och sex. En skevhet som präglar hela kulturen.


Och vilken är skillnaden på hur homosexuella tar i varandra och hetro?
Finns det inte samma sak där i förhållanden , en korthårig manlig och en kvinnlig. En manlig och en fjollig. Inte i alla iofs om man måste gardera sig för "fördomar"
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Att fylla på i den (sociala) riskgruppen är ju vad du kan läsa att öka riskerna för våldtäkt + ett antal andra våldsbrott.

Nu har jag gjort misstaget att föda en son, dvs en person som tillhör den grupp som är allra mest benägen att begå våldtäkter, nämligen gruppen män. Inom en överskådlig framtid går det ju att tänka sig att vi klarar oss utan män, även i samband med befruktning. Frågan är om inte en abort av så många pojkfoster som möjligt, samt då stenhårt arbete inom den genetiska forskningen så att män på sikt kan onödiggöras helt, vore bästa sättet att få bukt med inte bara våldtäkterna, utan de allra flesta av de grövre brotten överhuvudtaget.

Varför förespråkar du inte en sådan lösning lika gärna? Jag menar, det kan ju inte vara humanitet som hindrar dig.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nu har jag gjort misstaget att föda en son, dvs en person som tillhör den grupp som är allra mest benägen att begå våldtäkter, nämligen gruppen män. Inom en överskådlig framtid går det ju att tänka sig att vi klarar oss utan män, även i samband med befruktning. Frågan är om inte en abort av så många pojkfoster som möjligt, samt då stenhårt arbete inom den genetiska forskningen så att män på sikt kan onödiggöras helt, vore bästa sättet att få bukt med inte bara våldtäkterna, utan de allra flesta av de grövre brotten överhuvudtaget.

Varför förespråkar du inte en sådan lösning lika gärna? Jag menar, det kan ju inte vara humanitet som hindrar dig.

Försöker hålla mig på jorden. Det är då det brukar finnas en rimlig chans att något faktisk kan göras. Vad är det som är inhumant?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du vet fortfarande inte om integration påverkar antalet våldtäkter. Och nu riskerar vi väl kortslutning men: mängden helsvenska våldtäktsmän tyder inte på det.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ditt (Ingrid Carlqvists) förslag befinner sig ju bara i marginalen av problemet, och inte ens där vet vi om det gör någon nytta överhuvudtaget.

Mitt förslag, däremot, kommer garanterat att ge effekt om det genomförs. Det blir en utfasningsperiod, förvisso, men sen!
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Fast det behöver inte vara så svårt, gated community för kvinnor där endast välutbildade män får komma in.
Tänk USA. Och fundera sen på om utanförskap löser problem.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du vet fortfarande inte om integration påverkar antalet våldtäkter. Och nu riskerar vi väl kortslutning men: mängden helsvenska våldtäktsmän tyder inte på det.

Bygger du på ett klass samhälle så ökar riskerna givetvis i en grupp som du kan läsa. Ökar man chanserna att kunna integreras så minskar chanserna att hamna där för alla inklusive personer födda här.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ditt (Ingrid Carlqvists) förslag befinner sig ju bara i marginalen av problemet, och inte ens där vet vi om det gör någon nytta överhuvudtaget.

Mitt förslag, däremot, kommer garanterat att ge effekt om det genomförs. Det blir en utfasningsperiod, förvisso, men sen!

Så det är helt orimligt enligt dig? Vad hjälper det att försöka sopa problem under mattan med massa omskrivningar och frenetiska försök till att kunna ”skapa” en annan orsak istället för att försöka göra något åt riskerna.
Ditt förslag att heterosexuell kärlek eller att enligt dig själv ditt misstag att fött en son?
Ja i din utopi, önskedröm och som enda alternativ fungerar det säker skit bra. Det tråkiga är att den aldrig kommer att uppfyllas och under tiden ökar våldtäkter men det skiter du i. Det är din naiva utopi som gäller allt annat är förkastligt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det tråkiga är att den aldrig kommer att uppfyllas och under tiden ökar våldtäkter men det skiter du i.
Du, den där skitretoriken fungerar inte här. Det är uppenbart för alla att Petruska inte skiter i några våldtäkter så du kan sluta tramsa nu. Ingen köper det du skriver.

Vill du ha en bra diskussion får du anstränga dig lite mer än så.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Fast det behöver inte vara så svårt, gated community för kvinnor där endast välutbildade män får komma in.
Tänk USA. Och fundera sen på om utanförskap löser problem.

Ja det byggs redan i Malmö, förstår att du är nöjd med det.
"Och fundera sen på om utanförskap löser problem" Det är ju det som är problemet enligt mig. Eller skriver jag inte det?

"Istället är det reflexmässigt ,främlingsfientlighet, rasist, osv som rapas fram infantilt utan att reflektera över vad som det egentligen står."
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du, den där skitretoriken fungerar inte här. Det är uppenbart för alla att Petruska inte skiter i några våldtäkter så du kan sluta tramsa nu. Ingen köper det du skriver.

Vill du ha en bra diskussion får du anstränga dig lite mer än så.

Berätta då varför inte den fungerar? Vad är fel i det jag skrivit?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Att Petruska skulle skita i att våldtäkter begås.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Bygger du på ett klass samhälle så ökar riskerna givetvis i en grupp som du kan läsa. Ökar man chanserna att kunna integreras så minskar chanserna att hamna där för alla inklusive personer födda här.

Och jag frågar som tidigare: says who? Vilka belägg har du för att integration skulle minska antalet våldtäkter?

Att argumentera innebär inte att upprepa samma påstående flera gånger. Det innebär att styrka sina påståenden med just argument.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

under tiden ökar våldtäkter men det skiter du i.

Ditt kunskapsunderlag lämnar mycket övrigt att önska.

Du vet för det första inte ens om antalet våldtäkter ökar. Det vi alls kan veta något om är antalet anmälningar, vilka enligt BRÅ minskade från 2011 till 2013. Eftersom många våldtäkter inte anmäls och få rättegångar går till fällande dom, vet vi alltså inte vilka förövarna är, förutom att de är män. Dessutom vet vi att det är vanligt att kvinnor (ev även män, minns inte hur det är på den punkten) i efterhand beskriver förövaren som både större och mer mörklagd än han var. (Detta med större, är lite intressant i sammanhanget, eftersom att ljushyllta personer från norra Europa internationellt sett är jämförelsevis långa och bredaxlade.)

Din retorik lämnar också mycket övrigt att önska.

Du lägger åsikter i munnen på dina meningsmotståndare i en omfattning och på en nivå som gör all vidare diskussion fullständigt meningslös och ointressant.

Framförallt är dina insinuationer om att andra skiter i om fler kvinnor våldtas närmast att betrakta som verbala skamgrepp. Hur fan kan du ens med?

Och hur fan kan du förvänta dig att andra ska gå med på den diskussionen på dina villkor?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

http://www.kvinnojouren.se/statistik Jag litar på det här men maila dom gärna och ifrågasätt om du tycker det känns nödvändigt?

Grogrund för kriminalitet. http://www.socialdemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/trygghet-i-vardagen/
http://kalmar.vansterpartiet.se/2011/10/26/klyftorna-maste-minskas/
Undrar om detta bara är påståenden eller om dom har belägg för det. Har dom inte det är det ju inte värt någoting och inte värt att yppa.

” Du lägger åsikter i munnen på dina meningsmotståndare i en omfattning och på en nivå som gör all vidare diskussion fullständigt meningslös och ointressant.” Ja, är det inte trevligare att slippa sånt och kunna diskutera normalt istället för ordknulleri och etikett sättning.

Givetvis tror jag inte någon skiter i våldtäkter men det är så fort någon försöker diskutera problem så är det aldrig problemet som diskuteras. Då är det allt annat, pajkastning mm och problemen rinner ut i sanden istället för att försöka ”lösa” det. Inte för jag räknar med att vi skulle göra det här inne men detta är ett samhällsproblem och det är det största problemet kriminaliteten, klyftor mm ökar även om man vill sopa det under mattan med diffusa siffror och peka på det motsatta. Tror dom flesta känner att samhället är på väg åt fel håll och hur man löser det utan att råka trampa någon fot är tyvärr omöjligt. Någon försöker lyfta problem medans andra motarbetar. Inte sakligt utan med etikettsättning och dyl. För att kunna göra något måste man ju kunna ta fram orsaken/orsakerna ju mer detaljerat desto bättre kan åtgärder arbetas fram. Detta borde göras av en opolitiskt bunden forskar grupp som inte är tillsatt från något parti för sin egna politiska agenda och inte publiceras förutom bästa ”lösning” till riksdagen som sedan röstar om den. Sedan kan dom bränna skiten. Inga utpekade och en lösning/förbättring är möjlig. Om någon tagit illa upp på personligt plan ber jag om ursäkt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Givetvis tror jag inte någon skiter i våldtäkter men det är så fort någon försöker diskutera problem så är det aldrig problemet som diskuteras
Bara för att man formulerar problemet annorlunda än du (dvs "män som våldtar" istället för "invandrare som våldtar") så betyder det inte att man inte diskuterar problemet.

Tro mig, vi har lyckats ha vettiga diskussioner före 20 januari här inne. Sluta klappa dig själv på axeln hela tiden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp