Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Man ansåg det bevisat att mannen våldtagit kvinnan, men man ansåg det inte bevisat att mannen hade uppsåt att göra det och därför friades han.

Ja just den biten får jag som sagt inte ihop. Det skall inte gå att klara sig undan rättvisan genom att hävda att man är korkad! Det är ointressant om mannen fattade om kvinnan ville eller inte i det här fallet anser jag. Det räcker att han borde ha fattat!!

Annars är det väldigt mycket i vårt rättsystem som faller samman.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Länken: ser ingen koppling i länken, hur undviker jag våldtäkt bättre om jag är nykter? Är det "oövertänkta projekt" du tänker på? Att som nykter är jag mindre benägen att ta mig an just sånna.

Som du själv säger så syns det inte på en person om han är våldtäktsman eller inte, oavsett min egen berusning


Det är en väg, när jag kör motorcykel ser jag på bilister som intelligensbefriade körkortslösa apor kapabla till vad som helst, och agerar därefter.

Japp, alla män är intelligensbefriade apor kapabla till vad som helst. Check! Tack för tipset

Jag insinuerar ingenting. Konstaterar bara att majoriteten av de anmälningar som inte drivs vidare, där handlar det om unga kvinnor som anmäler och alkohol är inblandad! Om de har eller inte har blivit utsatta för ett övergrepp, det avgör de väl själva, hur de själva känner o tolkar situationen. Men en åklagare måste ju enligt lag ha på fötterna för att driva ett åtal.

Är sannolikheten större att det finns bevis om jag som offer nykter?
.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det var det fånigaste! Det måste inte vara alkohol inblandat folk blir våldtagna ändå. Läste du inte om min väninna? Båda var nyktra hon blev ändå våldtagen, inte en droppe alkohol inblandat där.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Länken: ser ingen koppling i länken, hur undviker jag våldtäkt bättre om jag är nykter? Är det "oövertänkta projekt" du tänker på? Att som nykter är jag mindre benägen att ta mig an just sånna.

Som du själv säger så syns det inte på en person om han är våldtäktsman eller inte, oavsett min egen berusning


Det är en väg, när jag kör motorcykel ser jag på bilister som intelligensbefriade körkortslösa apor kapabla till vad som helst, och agerar därefter.

Japp, alla män är intelligensbefriade apor kapabla till vad som helst. Check! Tack för tipset



Är sannolikheten större att det finns bevis om jag som offer nykter?
.

Det jag och alla andra människor använder när man bedömer en situation är det egna omdömet.

All medicinsk expertis är rörande överens om att alkohol försämrar omdömet

Och till skillnad från vissa så kan jag utan problem ta fram källmateriel som verifierar detta, mitt påstående.

Vad det gäller berusningsgrad hos unga kvinnor som anmäler övergrepp.
http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=12358

Vad det gäller bedömning av bilförare så gäller det alla, kärringar som gubbar.
Ingen diskriminering där.

Och vad det gäller intelligensen hos män..ja , lika barn leka bäst så du vet väl;)
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det var det fånigaste! Det måste inte vara alkohol inblandat folk blir våldtagna ändå. Läste du inte om min väninna? Båda var nyktra hon blev ändå våldtagen, inte en droppe alkohol inblandat där.

Jag är inte fånigare än vad BRÅ är, det är ju deras statestik jag använder så klaga hos dem;)
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det jag och alla andra människor använder när man bedömer en situation är det egna omdömet.

Ja? Vad är det för situation nu syftar på?

All medicinsk expertis är rörande överens om att alkohol försämrar omdömet

Ja? Men du har fortfarande inte svarat på hur bra omdöme minskar risken för att bli våldtagen

Och till skillnad från vissa så kan jag utan problem ta fram källmateriel som verifierar detta, mitt påstående.

Jo, jag vet att du lärt dig att länka, men relevansen haltar en aning:meh:

Vad det gäller berusningsgrad hos unga kvinnor som anmäler övergrepp.
http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=12358

Frågan är om du ens läst artikeln.....


Vad det gäller bedömning av bilförare så gäller det alla, kärringar som gubbar.
Ingen diskriminering där.

Ja?

Och vad det gäller intelligensen hos män..ja , lika barn leka bäst så du vet väl;)

Umgås du helst med män?

Tio freaking tecken
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Tio freaking tecken

Och ett försämrat omdöme ökar naturligtvis risken att råka illa ut.
Ex i nyktert tillstånd bedömer jag att isen inte håller
I onykter bedömer jag tvärtom
Och det resulterar i en blänkare i lokaltidningen

Det var väl inte så svårt?

Och ja, jag har läst den länkande artikeln och den bekräftar ju det jag säger..

Mitt umgänge sträcker sig från ungdomar av båda könen till gamla människor av båda könen.
Har inte märkt någon intelligensskillnad mellan könen.

Så det måste nog bero på ditt umgänge de slutsatser du drog...:D

Tecknen..var det de som "dövtolken" upvisade bredvid Obama? passande i så fall;)
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Före eller i samband med våldtäkten träffas offer och gärningsman i fler- talet fall i .... De allra flesta av offren har druckit alkohol (minst 78 procent) och en del....ä! jag orkar inte, du får läsa själv
http://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012829/2005_07_valdtakt_kartlaggning.pdf

Om du läser kartläggningen som du själv länkar till så bör du upptäcka att de 78 procenten enbart gäller våldtäkter relaterade till nöjeslivet. Det låter inte som raketforskning att offren har druckit då. Våldtäkterna relaterade till nöjeslivet bara var 14 procent av de kartlagda våldtäkterna.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det jag och alla andra människor använder när man bedömer en situation är det egna omdömet.

All medicinsk expertis är rörande överens om att alkohol försämrar omdömet

Och till skillnad från vissa så kan jag utan problem ta fram källmateriel som verifierar detta, mitt påstående.

Vad det gäller berusningsgrad hos unga kvinnor som anmäler övergrepp.
http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=12358

Vad det gäller bedömning av bilförare så gäller det alla, kärringar som gubbar.
Ingen diskriminering där.

Och vad det gäller intelligensen hos män..ja , lika barn leka bäst så du vet väl;)

Siffrorna om berusning i Läkartidningen gäller de 1 806 fall som skickades till Rättsmedicinalverket för analys.

Men alla prover skickas inte dit. I en annan artikel i samma nummer av tidningen framgår nämligen att det under samma tidsperiod anmäldes nästan tio gånger så många våldtäkter:

Under samma period anmäldes 17 940 våldtäkter och sammanlagt 26 050 sexualbrott, där en uppgift om alkoholpåverkan hade kunnat vara väsentlig för brottsrubriceringen

Hur många våldtäktsoffer det är som druckit alkohol vet vi alltså inte, utifrån dina båda länkar.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

och ett försämrat omdöme ökar naturligtvis risken att råka illa ut.
Ex i nyktert tillstånd bedömer jag att isen inte håller
i onykter bedömer jag tvärtom
och det resulterar i en blänkare i lokaltidningen

jag kan alltså i nyktert tillstånd bedöma om en man är en potentiell våldtäktsman, tillskillnad från när jag är onykter?

det var väl inte så svårt?

Och ja, jag har läst den länkande artikeln och den bekräftar ju det jag säger..

nej

mitt umgänge sträcker sig från ungdomar av båda könen till gamla människor av båda könen.
Har inte märkt någon intelligensskillnad mellan könen.

Så det måste nog bero på ditt umgänge de slutsatser du drog...:d

nej, det var ditt råd, "om jag kör motorcykel, behandla alla bilister som lågbegåvade apor"

tecknen..var det de som "dövtolken" upvisade bredvid obama? Passande i så fall;)

jag tror du vet att man måste skriva tio tecken för att inlägget ska postas, finns olika sätt att hantera detta när man svarar inom citatet....

Nedan följer ännu ett...

10101010101010
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

*kl*
Kan ni inte bara sluta låta lbb förstöra varenda tråd? Om man inte svarar så kanske hen tröttnar...
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

*kl*
Kan ni inte bara sluta låta lbb förstöra varenda tråd? Om man inte svarar så kanske hen tröttnar...

Tyvärr så fungerar det inte så, inte i någon debatt, vare sig den är med lbb eller SD eller vad som helst som man inte håller med om
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja till samtyckeslag. Inte för att jag någonsin tror att jag samtyckt men det behöver man ju sällan göra när det är på samma villkor.
Och ett tack till alla män jag haft sex med och ännu mer tack till alla män jag bara gått hem och sovit med för att jag velat ha lite närhet för att de aldrig gått över någon gräns, trots att män uppenbart är korkade enligt lag...:crazy:

Och för att bemöta lbb, oavsett hur onykter jag varit och oavsett hur onykter någon kille varit har det aldrig varit någon tvekan om jag sagt nej, från bådas håll. Ett nej är ett nej. Alltid ett nej.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Då alla är ense om att en snabb minskning av övergrepp är önskvärd och den ideala lösningen, den att själva fenomenet våldtäkt ska upphöra är en illusion, en önskedröm, på kort sikt.

Så bör man, anser jag , söka lösningar som direkt skulle minska antalet övergrepp.

Jag, och säkert många andra här, har förstått att du helst diskuterar hur våldtäkter på unga tjejer kan minskas och vad din lösning på det problemet är. Jag har också förstått att du anser att lagen är något som går att tolkas bokstavstroende om man har en viss titel.

Kan vi återgå till diskussion om juridiken i praktiken nu, och vad som faktiskt kan göras om man inte vill att våldtäkter ska vara accepterade i samhället?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp