Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag misstror inte alla människor, utom när det krävs.
Kör jag bil misstror jag mina medtrafikanter, känner jag inte personen i fråga, ja då.. och om jag träffar ngn på en fest i berusat tillstånd så tar jag det för vad det är och lägger inte mitt liv i dennes händer....

Jag tycker det synsättet är värst för män. Hade jag varit man hade jag tyckt det var fruktansvärt att kvinnor skulle se mig som ngn man inte kan lita på. Som i dessa domar som varit- rätten ser män som korkade.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag tycker det synsättet är värst för män. Hade jag varit man hade jag tyckt det var fruktansvärt att kvinnor skulle se mig som ngn man inte kan lita på. Som i dessa domar som varit- rätten ser män som korkade.

Förtroende ska vara något man förtjänar, inte något som vinguden skänker bort gratis.

Vad det gäller domen som diskuterats så handlar det väl inte om vem som är korkad eller ej utan vad som kunnat ställas i bevis...som nästan alltid i övergreppsmål
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Vad det gäller domen som diskuterats så handlar det väl inte om vem som är korkad eller ej utan vad som kunnat ställas i bevis...som nästan alltid i övergreppsmål
Man ansåg det bevisat att mannen våldtagit kvinnan, men man ansåg det inte bevisat att mannen hade uppsåt att göra det och därför friades han.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Man ansåg det bevisat att mannen våldtagit kvinnan, men man ansåg det inte bevisat att mannen hade uppsåt att göra det och därför friades han.
Ja det är klart då saknas "uppsåt" och våldtäkt är väl ett "uppsåtsbrott"

Men då kan man ju tala om vållande till skada eller oaktsamhet som leder till kroppsskada då och inte frikänna helt eller?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Vem har sagt att det är enkelt.

Men statistik talar för sig självt.

Problemet är ju att den polityr vi människor har av respekt o hänsyn löses upp av alkohol. Hos vissa försvinner den helt. Koppla sedan ihop detta med sexualitet o ungdom så har du en explosiv blandning, stämplat hög risk!

Och att jag anser att man ska vara medveten om detta faktum och göra de val som krävs med detta i baktanke.

Ja statestiken säger sitt hemma och uggla, festa inte, träffa inte killar då undviker du våldtäkt.

Ska vi försöka ändra attityden eller gå i kloster?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag kommer nog gå i kloster. Det känns ärligt talat som den enda lösningen som faktiskt fungerar.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Så vitt jag förstår fanns väl oklarheter där.
De bådas berättelse diffar väl på just den punkten.
Hoppas Hovrätten kan bringa klarhet i det hela.

Båda två är överens om att de aldrig diskuterade dominanssex och då är det ju väldigt märkligt att han fått för sig att hon gått med på dominanssex med tanke på alla nej, tjut, hopklämda ben och flykten därifrån.

Har man någon slags bild av att "normalsex" innefattar våld bör man dömas till vård, inte frias.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja, tänk på att nunnor ofta har tystnadslöfte. Kommer tolkas som "tyst överenskommelse".
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Båda två är överens om att de aldrig diskuterade dominanssex och då är det ju väldigt märkligt att han fått för sig att hon gått med på dominanssex med tanke på alla nej, tjut, hopklämda ben och flykten därifrån.

Har man någon slags bild av att "normalsex" innefattar våld bör man dömas till vård, inte frias.

Ja, det är några av de anledningar som finns för att hovrätten ska se på det hela ytterligare en gång
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Hur fick du till den tolkningen? Mellan vilka ord läser du in fylla? Tala om att du är insnöad på alkohol.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Hur fick du till den tolkningen? Mellan vilka ord läser du in fylla? Tala om att du är insnöad på alkohol.

Alltså något av det första jag lärde mig med alkohol var att bruket av den ledde till en fylla.
Mer uttalad o kraftig ju mer man drack. Har inte du gjort samma erfarenhet?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Hm.... Jag får väl bli nunna hemma hos mig själv då! I min egen påhittade religon, och där får man banne mig skrika så mkt man vill om någon så mkt som ens petar på en utan tillåtelse!!

Umgås med män gör man bara på arbetstid, för där måste man. Och jag har överfallslarm då, så då vågar de nog inte försöka nåt.


KL

Hm... Frågan är om det inte är lättare att få till "olaga intrång" istället för våldtäkt? ;)
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Båda två är överens om att de aldrig diskuterade dominanssex och då är det ju väldigt märkligt att han fått för sig att hon gått med på dominanssex med tanke på alla nej, tjut, hopklämda ben och flykten därifrån.

Det där är så bekymmersamt. De diskuterade alltså aldrig dominanssex, det säger de båda två.

Att han ändå drog slutsatsen att det var vad de höll på med är, som jag tolkar domen, två saker:

* han säger att hon förde hans hand hårt mot hennes underliv.

* han säger att hon berättat att hon varit med om tre- och fyrkanter och därför bedömde han henne som "en vågad tjej". (Alltså låter det som att "vågade tjejer", i hans värld, är med på ALLT).
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja, man ska passa sig för att vara för experimentell i sitt sexande. Det straffar sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp