Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer
Så exakt vad ska kvinnor göra för att undvika våltäkt enligt dig. Här är min ovetenskapliga lista men jag tror den stämmer väldigt väl med verkligheten.
Man ska vara ful.
Ha fula heltäckande kläder.
Aldrig träffa killar ensam.
Aldrig festa varken med eller utan alkohol.
Man ska dessutom helst vara åtminstone 60+ och i vart fall inte mellan 12 och 30 år.
Aldrig gå ut ensam.
Alkohol är i sammanhaget en liten riskfaktor. Den stora risken att utsättas för våldäkt handlar om att vara ung, snygg, träffa killar och festa och råka befinna sig på fel plats vid fel tillfälle.
Javisst.
Men det kan ju gå snett
Du kan ju få en spridning av information hur man ska bete sig för att inte åka dit.
Om en grupp i samhället blir utsatt för skador oavsett orsak försöker man naturligtvis dels att agera mot orsaken till skadorna men samtidigt sätter man in skyddsåtgärder för att undvika skadorna. Och jag förstår inte varför det ena ska exkludera det andra. Om samhället agerar för att ändra beteendet hos de potentiella förövarna så är det naturligtvis bra.
Om potentiella riskgrupperna sedan börjar bli mer riskmedvetna i sitt agerande så är det naturligtvis också bra. Vad säger emot detta?
All interaktion mellan människor bör ju bygga på ömsesidig respekt o hänsynstagande, oavsett kön!
Så exakt vad ska kvinnor göra för att undvika våltäkt enligt dig. Här är min ovetenskapliga lista men jag tror den stämmer väldigt väl med verkligheten.
Man ska vara ful.
Ha fula heltäckande kläder.
Aldrig träffa killar ensam.
Aldrig festa varken med eller utan alkohol.
Man ska dessutom helst vara åtminstone 60+ och i vart fall inte mellan 12 och 30 år.
Aldrig gå ut ensam.
Alkohol är i sammanhaget en liten riskfaktor. Den stora risken att utsättas för våldäkt handlar om att vara ung, snygg, träffa killar och festa och råka befinna sig på fel plats vid fel tillfälle.