Väldigt tjock man hjälp

T

tess_Daisy

Min häst har en riktigt tjock man hur sjutton ska jag kunna tunna ut den jag har försökt med trimkniv men jag gör nog fel pga att det blir "stubb" uppe vid mankammen typ.
Mannen ligger nästintill på båda sidorna av halsen alltså mitt bena aktigt.
Och när det gäller ryckning så är det inte min häst största favorit direkt.

tips?

www.facebook.com

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Väldigt tjock man hjälp

:D
skulle gärna oxå vet det...
min irish är visst bara ett år, men har tjock lång man på båda sidor om halsen!
avskyr att ryckas...
den kommer ju inte bli tunnare precis heller=)!

har vart med om ett par andra ponnysar som haft sån man, emn kan inte komma på nåt bra knep.
håller rent manen och sprayar med pälsglans så det går lätt att reda ut den, annars får man väl fläta oså, men passar inte på betet tycker jag, och inte när han är så liten.

hur gammal är din häst!??

Han är 5 år nu och förhoppningsvis ska vi ut nu på en lokal tävling gärna inte att han ser ut sådär. )=

Han är en korsning med halvblod och svensk ridponny.

Kan inte se facebook-länkar. Men jag antar att hästen ser förfärlig ut om ni inte ens kan visa er ute ;)
Blir inte manen bra om du borstar den ordentligt? Gör en ardennerfläta?

Kan inte se facebook-länkar. Men jag antar att hästen ser förfärlig ut om ni inte ens kan visa er ute ;)
Blir inte manen bra om du borstar den ordentligt? Gör en ardennerfläta?

han ser väl inte förfärlig ut men man vill gärna knoppa.=)
han har kort man nu men den är väldigt tjock.

Fast tunnar du ut UNDERIFRÅN ? Lyfta manen och trimma under. Om man bara typ kammar, så givetvis syn det stubb. Tar man underifrån så borde det funka bättre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 075
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 761
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 386
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 453
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna