Sv: Väldigt svårfångad islands import..
Tack för alla tips,.. Jag har haft svår fångade hästar förut, men dessa verkar mest ha lek med mig, svansen i vädret och frustar högjut.. Denna häst blir verkligen rädd och får panik..
Nu har Jag haft honom själv, bara gett han mat och försökt gett han godis från handen, men han är väldigt misstänksam.. Han är på sin vakt och nästan hellre avstår godiset..
Har honom på stall på nätterna, öppnar hagen släpper honom lös, de andra hästarna står redan inne, i boxen väntar ännu mer godis... De andra får gå ut igen, förutom en som blir nattkompis.. Men Jag skulle gärna hellre vilja ha honom i lösdriften, Jag tycker han dricker extremt lite vatten,, Max en halv hink om dagen om ens det.. I lösdriften har Jag värme balja och hästarna dricker som om de konstant led av vätske brist
Men det är väl bara att ge honom tid, bävar för den dagen de "rymmer" men förhoppnings vis kanske han är en av flocken då och följer den om man får tag på de andra killarna.. Han har varit i sverige 1 månad, innan dess ett par månader som vild häst på Åland.. Ingen hantering där pga av barnfödande.. Han är född 05, inte utbildad,.. Väldigt spänd när man sätter på täcken osv.. Börjar gå bättre, han står still och låter mig sätta på täcket lungt och försiktigt, men väldigt öppspärrade och rädda ögon..