Val av bett?

stoppa in fingrarna o känn noga efter vassa kanter på tänderna,även fast den nyss gjort tandundersökning kan den ha slått i krubban eller liknande :)

Hej!
Måste bara höra med er här lite om det är någon som har erfarenhet av bett som även trycker på nosryggen vid tygeltag, så kallat kombinationsbett. Har en häst som är mycket stark vid hoppning och hade funderingar på att pröva ett sådant så man slipper ta allt i munnen. Då hon är en känslig dam tänkte jag ha ett "vanligt" gummi bett i munnen och sedan trycket mot nosen. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa bett???

Liknande trådar

R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
964
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 616
Senast: villhöver
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur