D
Dannyboy
Jag fick hem mitt fullblod i höstas. Har låtit honom stå nästan hela vintern då han var rätt illa däran när han kom. Underhull.
Nu har han växt på sig cm 5cm och är hur fin som helst ihullet, även livsgnistan är tillbax. Han är idag 4år. 2006a.
Jag har börjat longera honom (han är både longerad & tömkörd innan jag fick honom)
Han går hur fins som helst i skritt trav & galopp i vänstervarvet. Men när d kommer till höger så kan han skritta på, men så fort han ska trava el galopera så tvärnitar han efter ett halvt varv, och byter varv... How come??? Han total vägrar..
Han markeringar ingenting i vänstervarvet, är villig och tycker att det är kul.
Kan det vara trots? Det är precis som att han inte förstår vad jag vill..
Ngn som vet, så hjälp gärna till..
Ska även ta hjälp utav unghästutbildare senare i vår, då jag byter stall i april..
Nu har han växt på sig cm 5cm och är hur fin som helst ihullet, även livsgnistan är tillbax. Han är idag 4år. 2006a.
Jag har börjat longera honom (han är både longerad & tömkörd innan jag fick honom)
Han går hur fins som helst i skritt trav & galopp i vänstervarvet. Men när d kommer till höger så kan han skritta på, men så fort han ska trava el galopera så tvärnitar han efter ett halvt varv, och byter varv... How come??? Han total vägrar..
Han markeringar ingenting i vänstervarvet, är villig och tycker att det är kul.
Kan det vara trots? Det är precis som att han inte förstår vad jag vill..
Ngn som vet, så hjälp gärna till..
Ska även ta hjälp utav unghästutbildare senare i vår, då jag byter stall i april..