Vägrar hoppa??

Sv: Vägrar hoppa??

Samma sak hände mig för någon månad sedan, men då tränade jag hoppning oavbrutet! Testa att göra lite lekar och rida ut och ta natur hinder! Och kolla oxå så att hästen inte har ont någon stans!
Ibland tröttnar man ju på saker när det ser likadant ut hela tiden! Och det är ju samma med hästar!
Testa och göra något annat! :)

Jag har absolut inte hoppat varje dag!:crazy:
En gång i veckan som högst.
Har hoppat mycket natur hinder med honom, som han verkligen gillar:smirk:
Nu ska vi besitja en annan häst på en annan klinik och samtidigt ta upp min ponny och testa med värmekameran eller vad det nu heter:idea: Jag känner på mig att det kommer bli bra!

Skulle bara berätta allt nu, Vi vet ju vad det är nu.
Jo, Wonder har utläktspatt i båda bakbenen och pålagringar i alla. (Doltfel) Han visade ju ingenting i böjningen eller longeringen hos vetrinären, men när vi väl fick röntga då visade de sig.
Han har haft det så länge jag haft honom :crazy:
Igår triangelmärktes Wonder.
Han kan gå som promenadhäst med uteritter bland annat.
Detta är synd, för hanär en sån otroligt fin häst :cry:

Usch vad trist!!

Jag reagerade starkt på din kliniks nonchalans att utreda! På de kliniker jag har varit så har jag alltid fått göra ridprov om hästen inte visat hälta vid böjprov. Mkt kan komma fram då!

Tur att det löste sig iallafall, även om det inte kanske var någon rolig lösning. Jag står själv med en oridbar spatthäst hemma så jag vet hur det känns:crazy:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: Grazing
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 122
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 699
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka