Vägrar hoppa??

Sv: Vägrar hoppa??

hoppas det löser sig, men på ett sätt är det ju skönt att veta att han stannade pga skada, och inte något annat. lycka till! :)

Senast ändrad:

Nu har vi varit på kliniken. Vi fick bara göra böjprov på rakt spår, sen sa vetrinären att han var frisk:confused: .
Så ja vi åkte hem igen. och idag red jag (vi var där i måndes) Och ja han merkerade starkt på böjt spår:crazy: . Så nu får vi väll ringa upp kliniken igen,, ah vad man blir arg:(

Och juste:idea: , Vi har min häst i Horna i skåne, Var kan man göra en undersökning på min ponny?:crazy: Någon klinik?

HBG eller slöinge. Slöinge är jättebra (iallafall min vet. :D ) men HBG är nog också bra, har dock aldrig vart där!

Va tråkigt- din pappa som pratade så gott om han idag.... Då ses vi inte i Sbg nästa vecka då.... Jag som ville se er igen- det gick ju så bra förra året...
PMa om du vill ha nr till en veterinär som har hjälpt mig mkt mer än andra... Men du, hur var det med hovarna???

be om en ordentlig utredning av hela hästen på en rejäl klinik. böjprov, röntgen, sprutning, rubbet!

Man kan ju inte spruta om hästen inte visat hälta där... Därimot en ordentlig utredning på böjt spår... Och riden om de inte hittas utan det...
Jag misstror absolut inte TS men det är inte lätt att stå där och säga till om något som den inte vsar vi det tillfället...
Hörde att du fått en ny tid. Rid du igång den. Om den fortfarande inte har så ont att den inte vill gå fram vill säga... Det ska ju inte sätta sig i huvudet heller...
Antagligen kommer han att gå igenom den mkt nogrannare nästa gång.

Vi var i malmö, atg kliniken :crazy: .
=) Hah dej har man ju inte sätt på länge:rofl: .
Tråkigt det här.:(

Nä- o nu kommer du ju inte på onsdag heller... Har kört lastbil med din pappa idag och igår... Därför vet jag allt...

Jag tycker du ska åka igen, och säga till dem direkt att hästen bara markerar på böjt spår.
Men iom att den inte markerade alls vid böjprov så låter det inte som det sitter i benen.

Ja , nu har vi varit där igen, jag är seg på att svara:p
. Jag fick göra böj prov på rakt spår (igen) likaså på böjt spår, och rid prov, Han sa att han inte såg något, men jag kände ju det. Så vi har fått det mediciner mot infektion. Om inte dom hjälper så är det ju inte det och ja:crazy: . Men han kändes ändå bättre dom här dagarna nu efter så, det är nog på god väg:)

Ja idag så skulle vi hoppat för första gången på länge, men så var han inte fräsch idag häller=( .
Men vi har börjat med actupuntur lr hur det nu stavas=S
Och hon har varit här en gång nu, Hon sa att det är i övre frambenen det börjar och att det går över manken över hela ryggen och ner till övre bakbenen =/, Hon sa att jag hade ridit han rätt så det var ju inte det.
Men hon sa också att det skulle ta tre sånna här behandlingar som hon gör tills han blir frisk, men efter den här förste har jag inte känt någon skillnad alls, så man tvivlar ju=(

Usch- det börjar kännas riktigt tungt nu va? Stackare... på er båda...
Vi hade en värmekamera ute i stallet igår.Var kul att kolla över hästarna med men jag förstår att man inte kan prova på allt på en gång....

Man kan inte säga att det är i benen utan snarare i bogen och i fler delar i kroppen.
Vet inte, ska vi dit igen( vetrinären) och tvinga dom på röntgen lr vad ska vi göra?:confused:

Du får säga till om du är intresserad av dessa med värmekameran... Om det fungerar eller ej vill jag inte uttala mig om ännu... De ska komma på återbesök på boke nästa vecka tror jag....

har du hoppat med honom typ varje dag?
då kan det vara så att du måste göra någe annat ett tag, sedan när hästen är sugen på och hoppa igen, hoppa!
undersök hästen, den kanske han ont, kola sadeln, blir han stressad av o tävla? vänj hästen då vid att vara på tävlingsplatser.

lycka till

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: Grazing
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 122
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 699
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka