Vagnen är invigd (efter renoveringen) !

Sv: Vagnen är invigd (efter renoveringen) !

snigelfarmor skrev:
köp en hel eller halvcoller. Ibland ser jag såna annonser, och det verkar inte vara så dyrt.

ja det kanske skulel vara bra för oss. Kör den här åkvagnen, rockard, gigg och så ska vi fixa en åkvagn med bilhjul.

Men jag har läst att de är svåra att få att passa, därför jag tvekat. Vart kan man köpa nya coller?

Coller selar tycker jag verkar ha ett bättre pris om man kollar på utlänska sidor...
Tex 299$ för 18" Cob bild bild bild hemsida :D
...annars verkar de vara lite dyrare...
Finns säkert bra priser om man letar, beg kan även vara ok.

Kanske prova Ideal Harness "komfortabla" brösta från Börjes? :D
Jag funderar på en sån men den kanske inte passar, tycker mig se att sen sitter bättre på hästar med en viss sorts halansättning/exteriör :smirk:

gadriel skrev:
Nu har jag invigt åkvagnen efter att ha fixat till den! Det blev en härlig kvälltur i förgår och många som vända på huvudet.

På ett ställe kom fyra småflickor utspringande och de fick åka med en bit och var helt saliga :D

Så hrä såg vi alltså ut innan:
Läckert! :banana:
Hatten och resten av kläderna är det sådant du hittat på gården också?

Ska bli spännade att se bild om nått år hur hon ser ut då lilla Lova!

pst du, du ska inte göra nån fjorddekal till transporter också ?:angel:
(nu när du har en tänkte jag ;) )

_L_ skrev:
Coller selar tycker jag verkar ha ett bättre pris om man kollar på utlänska sidor...
Tex 299$ för 18" Cob bild bild bild hemsida :D
...annars verkar de vara lite dyrare...
Finns säkert bra priser om man letar, beg kan även vara ok.

Kanske prova Ideal Harness "komfortabla" brösta från Börjes? :D
Jag funderar på en sån men den kanske inte passar, tycker mig se att sen sitter bättre på hästar med en viss sorts halansättning/exteriör :smirk:

Oj, den på horscart.com gilalr jag verkligen :) Jissus va billigt. Tycker den ser rejäl ut men ändå snygg. Har du någon susning om ifal ldet rä bra kavlité?? Mailade iaf och frågade om fraktkostnad.
Begagnat tycker jag knappt det finns collerselar, och är det ngn så är det självklart itne rätt storlek.

Nja, den på börjes ser ltie klumpig ut. Annars får man väl köpa equilex coller kombinerat med deras bröstsele men den från usa såg finare och mer rejäl ut.

skogstomten skrev:
Läckert! :banana:
Hatten och resten av kläderna är det sådant du hittat på gården också?

Ska bli spännade att se bild om nått år hur hon ser ut då lilla Lova!

pst du, du ska inte göra nån fjorddekal till transporter också ?:angel:
(nu när du har en tänkte jag ;) )

Näpp, hatten kommer från mammas morfar, fast det är en damhatt så jag vet inte vem som haft den. Kjolen och förklädet har mamma sytt (vi kollade lite i böcker om gamla kläder) och blusen är en vanlig blus som vi bytte ut knapparna på till träknappar och sydde om kragen en aning på.
Sjalen hittade vi på loppis.

Det är bra att ha mammor som kan sy :love:

Ja tycker jag med, när hon är mjuk och fin med mer muskler. Hon är stel som en pinne fortafarnde, ska ta tag i det på allvar nu.

;) Har funderat på det, måste bara sälja lite fler av de andra först.

Solstrimma skrev:
Jag tycker också att det ser jättefint ut,:d men snälla, skaffa ett rejälare huvudlag! Ur säkerhetssynpunkt är det du har inte bra till körning!

Tänkte bar atillägga... fick ett fint körhuvudlag igår av min kompis i födelsedags present så nu har hon ett rejält . Kul bnär man får sånt man behöver :bump: :bump: Kommer med på nästa kort man tar ;)

Grattis i efterskott då! :bump: :D

Ni är jättefina med er nyrenoverade vagn! Helt klart så man hade tittat några extra gånger om man sett er komma körande "ute på stan"!!! :banana: :bump:

gadriel skrev:
Näpp, hatten kommer från mammas morfar, fast det är en damhatt så jag vet inte vem som haft den. Kjolen och förklädet har mamma sytt (vi kollade lite i böcker om gamla kläder) och blusen är en vanlig blus som vi bytte ut knapparna på till träknappar och sydde om kragen en aning på.
Sjalen hittade vi på loppis.

Det är bra att ha mammor som kan sy :love:

Ja tycker jag med, när hon är mjuk och fin med mer muskler. Hon är stel som en pinne fortafarnde, ska ta tag i det på allvar nu.

;) Har funderat på det, måste bara sälja lite fler av de andra först.

Åh du får väldigt gärna PM titel och så på den boken om kläder! :)
Ja mamma som kan sy är bra,
hehe, fast nu har karln å jag sytt två klänningar åt mig bara det senaste året så vi börjat få upp lite stil igen ;)

Jag får muta lite Nordis folk här då att kpa,så du göra sånna sen.
För då är jag en klar köpare!
Diggar din stil skarpt :banana:

Cämz skrev:
Grattis i efterskott då! :bump: :D

Ni är jättefina med er nyrenoverade vagn! Helt klart så man hade tittat några extra gånger om man sett er komma körande "ute på stan"!!! :banana: :bump:

Tackar :D

Lova och jag hade ponnyridning i lördags på kräftskivan/min födelsedag, alla ville prova att rida och hon var så himla snäll, nästan alla grababrna fick vi upp och de tyckte det var jättekul. Sen ville de absolut prova att åka rockard med och det gick också bra.

Kommentar från en go killkompis när han provåkte:

" Det här är ju roligare än ett äventyrsland! "

Han hade tydligen tjatat hela veckan om att han nog skulel få både rida och åka vagn :D

FÅr se till att få upp bättre kondis på Lova så vi kan ta åkvagnen, en piknikkorg och hela gänget i nästa gång :D

skogstomten skrev:
Åh du får väldigt gärna PM titel och så på den boken om kläder! :)
Ja mamma som kan sy är bra,
hehe, fast nu har karln å jag sytt två klänningar åt mig bara det senaste året så vi börjat få upp lite stil igen ;)

Jag får muta lite Nordis folk här då att kpa,så du göra sånna sen.
För då är jag en klar köpare!
Diggar din stil skarpt :banana:

Ojdu, komemr inte riktigt ihåg vad de hette, två var skrivna av en Svea iaf, men den var ltie lokal i småland förstod jag det som men den finsn kanske på andra ställen med. Den ena handlade om hattar och den andra hette ngt i stil med torpar-kläder. Den sista boken var en lite tjockare som hette ngt med "kläderna gör ..." handlade mest om upplands klädmode genom tiderna.

Ja du får göra det ;) Hade velat ha fler raser också men det kostar en del så man får ta några i taget.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 724
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad, men när FASS och googling inte ger något så provar jag här. Jag har sedan en tid en JR-hane på 4 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 835
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård