Vägen mot att bli ett par

a_c72

Trådstartare
Ja nu är vi på väg..

I onsdags tömkörde vi paret första gången;)

Uppvärmning i stallet
IMG_0993.jpg

Rolf och Pegasus
IMG_0995-1.jpg

Inte alltid så lätt..
IMG_0996.jpg

IMG_0997.jpg

P1010023.jpg

Högerhäst i paret Pegasus född -06
Vänsterhäst i paret Joystick Diablo född -07

Anna-Carin

Sv: Vägen mot att bli ett par

Tjusigt!!

Har ni förberett dem på något sätt tidigare eller war detta första steget? (Wet inte riktigt hur man skulle kunna förbereda, men typ tränat på att ha dem sida wid sida eller så?)

Hur börjar man!?
Har funderat på att töm-parköra mina 2, så att skenkulan får en arbetsuppgift utöwer att äta hagen ren från kardborrar..

Tackar tackar!!

Förberedelsen jaa..
De är livskamrater och kastrerades 1 september. Har bott ihop sen 14 april i år. Men blev RIKTIGA POLARE 14 dar efter kastreringen.

Båda två är tränade med samma kommandon för halt skritt och trav osv.
Jag har då tvingat killarna att stå uppbindna bredvid varandra utan att bitas eller bråka å sådär..

Jag va snuskigt nervös inför detta men för oss var det totalt odramatiskt

Anna-Carin

Härlig bilder på härliga hästar!
Du gör ett kalasjobb med dina killar. Jag önskar att det kommer gå lika bra med mina pojkar.:angel:
Men bara så förundrad över att du fick bilder!! När jag skulle fota dig och pegasus så skrek kameran "slut batteri":confused:
Måtte du inte vara en som har extra batterier i fickan! (gud förbjude :eek: )

Maria

Åh vad duktiga de är och vilket fint och matchande par de blir!

Jag ser fram emot konkurrenter i parklassen nästa sommar :D

Anna
Jag har hört att man inte ska springa innan man kan gå...

Pegasus och jag ska debutera enbet i Villvattnet 2010 OM jag är fräsch..
Så lilla bäbis Joystick får ju debutera även han enbet innan han ska gå ipar..OM inte annat för att jag ska kunna skramla ihop pengar till vagnen

Anna-Carin

Ja jag skojade mest, jag vet inte om jag kommer ge mig ut och tävla med paret heller. Har inte hunnit köra så mycket som jag önskat...

Men kul att ni är på gång :banana:

Å ja de är superkul!!

Å nu har vi hemläxa av Rolf att jobba på med. Sa då i onsdags till Rolf att vi ska KÖRA paret om inte annat i villvattnet i sommar.. så vi får jobba på för att bli mogna till dess..
Anna-Carin

hej jag har också funderat at köra mina småttingar i par, de har varit oskiljacktiga i ca 10 år och delar box. men den ena är knappt inkörd, är typ 1m hög och är 14 år. och den andra är 28 år och ca 1.10m hög, är det ett stort problem. har 2 bröstor av olika modell som jag lånat, kan man använda dem? och hur ska man börja om detta går??? har en ponny vagn som jag renoverat nu i sommar men den kanske är lite för stor för dem.

Vad kul med bilder! Hoppas på att få se fler i fortsättningen på dina fina killar!

Nu har vi legat lågt på parsidan här hemma.
Den yngre generationen har haft välbehövlig vila. Fick hem ett bettlöst huvudlag till honom i veckan så vi har tömkört honom en gång med det. Å de var en verklig HIT!!

Parselarna landade efter mycket strul här hemma i veckan men jag har faktiskt inte satt ihop de ännu:o
Det får bli någon dag när jag har hjälp här hemma.

Pegasus visar tydligt att han mognat efter kasteringen. Han har ju inte gått i vagn så länge. De va väl mitten av juli han gick i vagn första gången.
Mycket mental träning har vi jobbat med och inte att förglömma passivitetsträningen. Dvs att bara kunna STÅ stilla på kommando utan att bli en frustande pustande irriterad kille i vagnen då..
www.joystickochpegasuskrypin.zoomin.se

Anna-Carin

Dammar upp denna tråd igen då vi faktiskt BLIVIT ett par idag!

DSC_0001.jpg

DSC_0009.jpg

Anna-Carin

Åh gud!!! SÅ FINA NI ÄR! :D All lycka till!

Ser ju ut som att det gick hur lätt som helst att spänna för småkillarna! Va kul!!

Ja KILLARNA skötte sig prima! Inget snack om den saken
Själv hade jag nog ett omätbart högt blodtryck, såg alla mina vurpor med häst och vagn framför mig och var mer eller mindre spyfärdig innan jag satt i vagnen..
Dessa känslor försvann dock efter ca 5 meter. Å de blir helt klart mera parkörning! Ska bara låta vaccineringen få sin tid innan jag belastar de mer riktigt också.
Anna-Carin

Ja KILLARNA skötte sig prima! Inget snack om den saken
Själv hade jag nog ett omätbart högt blodtryck, såg alla mina vurpor med häst och vagn framför mig och var mer eller mindre spyfärdig innan jag satt i vagnen..
Dessa känslor försvann dock efter ca 5 meter. Å de blir helt klart mera parkörning! Ska bara låta vaccineringen få sin tid innan jag belastar de mer riktigt också.
Anna-Carin

Härligt! vilken seger!!
:bow::banana::bump::D

Hoppas ni får härliga kör par år framför er. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 855
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 763
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka